קריירה ולימודים

שביתת התיכונים תימשך גם מחר: זו מחלוקת ארגון המורים והאוצר

בעקבות אי הסכמות בין נציגי ארגון המורים לנציגי משרד החינוך והאוצר, שביתת התיכונים תמשך גם מחר. נציגי ארגון המורים מעוניינים להעסיק חלק מהמורים החדשים בתוספת שכר שעולה על השכר שעשוי להיקבע בהסכם הקיבוצי, זאת במקום עריכת חוזים אישיים. משרד האוצר לא תומך באותה הצעת פשרה

מערכת ice |  3
יואב קיש (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
בעקבות אי הסכמות בין נציגי ארגון המורים לנציגי משרד החינוך והאוצר, השביתה בתיכונים תמשך גם מחר (שלישי). על אף שלא נרשמה התקדמות משמעותית בנושא, נודע כי פגישת משא ומתן נוספת תתקיים מחר (שלישי). 
הוויכוח שחל בין הצדדים נוגע לחוזים האישיים של חלק מהמורים החדשים. נציגי ארגון המורים מעוניינים להעסיק חלק מהמורים החדשים בתוספת שכר שעולה על השכר שעשוי להיקבע בהסכם הקיבוצי, במקום עריכת חוזים אישיים. משרד האוצר, אשר מעדיף לערוך חוזים אישיים למורים החדשים, לא הסכים להצעת הפשרה של נציגי ארגון המורים. 
בפגישה שהתקיימה בשבת האחרונה, שר החינוך, יואב קיש, פנה לנציגי ארגון המורים בהצעה כי ניתן לאפשר גיוס בחוזים אישיים למשך שנה בודדת. עוד ציין שר החינוך, כי אם ארגון המורים לא יתמוך בגיוס המורים באותה שנה, חלק מתוספות השכר שהוענקו למורים יבוטלו. 
על רקע אי ההסכמות שנרשמו בין הצדדים בימים האחרונים, דבר שהוביל לכך שאמש (ראשון) לא התקיימה שנת הלימודים כהרגלה, שר החינוך מתח ביקורת חריפה על שר האוצר ורן ארז, יו"ר ארגון המורים.
"הגעתי למסקנה ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' וגם רן ארז רוצים את השביתה. צר לי שהם אינם מבינים את גודל השעה, מדינת ישראל נמצאת במלחמה והם בקרב אגו פוגעים בתלמידים ובמורים".
עוד אמר יואב קיש, שר החינוך:  "שניהם נכשלו להתעלות לגודל השעה ואת המחיר משלמים כולנו. כולי תקווה שהם ישימו את האגו בצד ונגיע להסכמות מוקדם ככל שניתן".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לאף אחד לא מעניין שהילדים כבר שנה שניה בשביתה .איפה ועד (ל"ת)
    ארי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שר אוצר ושר חינוך השרים הכושלים אי פעם אחד דואג לחרדים (ל"ת)
    אזרח 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עוד צועק סיסמאות טיפש
    אלעד 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין אם יש לך מושג בכלל על מה המחלוקת…
    סגור