קריירה ולימודים

המאמצים כשלו: "גם המורים ייפגעו מהשביתה הזו"

לאחר שיחת חירום שהתקיימה אמש בין משרד החינוך לארגון המורים לא הגיעו להסכמה. היום ה-1.9 תהיה שביתה ושנת הלימודים לא תתחיל בבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ
מערכת ice | 
חוק חינוך חובה (צילום פלאש 90/ קובי גדעון)
התלמידים במדינת ישראל נמצאים בטלטלה כבר תקופה ארוכה, תחילה הייתה מגפת הקורונה שפגעה ברצף הלמידה, לאחר מכן, הגיעה המלחמה, גם היום אין בשורות טובות לתלמידי מדינת ישראל. היום ה-1.9.24 שנת הלימודים לא תתחיל בבתי הספר התיכוניים (כיתות י'-יב'). אמש (שבת) התקיימה פגישת החירום שזימן שר החינוך יואב קיש את יו"ר ארגון המורים רן ארז. הפגישה התקיימה רק בשעה 23:00 בלילה, משרד החינוך וארגון המורים לא הגיעו להסדרה וקרוב לחצות הודיעה רז ארז כי תתקיים השביתה.
לפני הפגישה שר החינוך קיש הזכיר כי "הנוער שלנו - שספג קורונה ועיצומים, ומנעו ממנו טיולים וציונים במשך שנים - לא צריך להיות כלי משחק עכשיו בידי ארגון המורים" ועוד הוסיף, "גם המורים ייפגעו מהשביתה הזו"
לאחר הפגישה יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר, לשר החינוך "כנראה לא להם אכפת להתעלל במורים ובתלמידים למען יחסי הציבור שלו. לנו אכפת מהם. אנו מודיעים, אין כל היתכנות לחתום על הסכם קיבוצי במהלך הלילה, גם אם יקרה הנס הבלתי אפשרי ודרישותינו ייענו. ללא הסכם מושלם וחתום לא יסתיים המאבק, לכן השביתה בעינה עומדת ותתקיים כמתוכנן. אם למדינה לא אכפת להתעלל בתלמידים ובמורים - לנו זה חשוב, ואנו נמנע זאת".
שר החינוך יואב קיש לאחר הפגישה, "הגעתי למסקנה ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' וגם רן ארז רוצים את השביתה. צר לי שהם אינם מבינים את גודל השעה, מדינת ישראל נמצאת במלחמה והם בקרב אגו פוגעים בתלמידים ובמורים. שניהם נכשלו להתעלות לגודל השעה ואת המחיר משלמים כולנו. כולי תקווה שהם ישימו את האגו בצד ונגיע להסכמות מוקדם ככל שניתן".
בזימון לפגישה אמש כתב קיש: "אני פונה אליכם בעקבות המשא ומתן המתמשך בנושא הסכם השכר של מורי העל-יסודי. לאור הקשיים והפערים שנותרו, וברוח האחריות המשותפת שלנו כלפי מערכת החינוך והתלמידים, אני מזמין אתכם לפגישה דחופה". לדבריו, השבתה של מערכת החינוך בתחילת שנת הלימודים, "תהיה פגיעה חמורה בציבור כולו, בתלמידים, בהוריהם ובמערכת החינוך כולה. עלינו לפעול יחד, בידיים משולבות, כדי למנוע את השבתה הזו ולהגיע להסכמות המיוחלות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה