ויראלי

דמעות באולפן של אופירה ולוינסון: "קורע לי את הלב"

שולי רנד נשא דברים מרגשים סביב השתתפותו בטקס הממלכתי: "זה הורג ומפחיד אותי, כי אני מאמין באמונה שלמה שאנחנו בסכנת חיים אמיתית לא רק מהאויבים שלנו, בעיקר בגלל מה שקורה בתוכנו. נפלנו למלכודת הזאת, ולא אכפת לי מי אשם בה. כדי לשנות את המצב הזה אני צריך לעשות משהו אחר לגמרי"
מערכת ice |  1
חיים לוינסון ואופירה אסייג (צילום מסך קשת 12)
הזמר שולי רנד, שעשה כותרות לאחרונה כשהיה לאחד האומנים היחידים שאישרו השתתפות בטקס הממלכתי שמנהלת מירי רגב, וקלע לסערת ענק בשבל החלטתו לעשות את המובן מאליו ובראיון ל"אופירה ולוינסון" בקשת 12 סיפר על התגובות הלא נעימות בהן הוצף ממתנגדי הממשלה.
על החלטתו הוא מספר: "מי שמכיר ואת הדעות והחשיבה שלי יודע שזאת הסיטואציה האחרונה שהייתי רוצה להיות בה. לפי התפיסה שלי הפילוג והטירוף הזה הוא שורש כל הרע, יותר מכל רע אפשרי. מהשבעה באוקטובר אני עושה כל מה שאפשר, הופעתי בפני אנשי בארי, שדרות זק"א, דרוזים, חיילים וכל מי שקרא לי מבלי לשאול. באתי לתת את המעט שאני יכול בזכות היכולת שאלוהים חנן אותי, עשיתי את זה בלב שלם". \

האם יבטל? "אני חושב שיש הזדמנות גדולה לעשות תיקון. בואו נחשוב מה היו מרגישים החטופים אם היו יודעים שסביב הדבר הזה יש שפריצים של גועל נפש? למה אנחנו עושים את הטקס? במחשבה שנייה אם זאת התוצאה של הטקס, אז הלוואי שכולם יורידו את הראש ויגידו: 'רבותיי טעינו. הכוונות שלנו היו טובות, בואו נעזוב את זה ונמצוא דרכים מכובדות יותר'".
"קודם כל אין בי שום וויכוח עם רגש של משפחות, 'אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו'. אין לי מושג בכלל מה הם מרגישים, ואני יכול להבין את זה. אבל אתה מבין גם את האנשים שכן רוצים את הטקס הזה? לפני שלושה ימים נודע לי שאני במצב שלא משנה מה אעשה - אני פוגע באנשים שאני חב להם את חיי ומכבד אותם". הדבר שהדליק לי אלף נורות אזהרה וקומם אותי כל כך, היו התגובות שקיבלתי מהרגע שנעמדתי בתוך הדיון הזה. התגובות משני הצדדים היו כל כך אלימות, איומות, מפחידות ומרושעות. דברים איומים ונוראים, ושם משהו בי התחיל להתקומם, שזה לא משנה מה תחליט - אלא עצם זה שאפילו העזת לשתף פעולה. כביכול אין לי את זכות הבחירה. זה לא פשוט, מדובר פה בדיני נפשות".
"לא מעניין אותי להגיד מי התחיל, זה לא חשוב. כשאתה אומר 'אחדות' כולם מקיאים עליך, אבל כשאני אומר את זה אני לא מתכוון על אחדות דעות, כל היהדות מבוססת על מחלוקת. אני מדבר על אפשרות לדיון. זה נהיה כל כך סגור ועלוב, אם אתה חס ושלום לא שונא על 200 - אתה פשיסט או נמוך מצח. התחרפנו והשתגענו, זה קורע לי את הלב", אמר רנד בדמעות וקולו נשבר, "זה הורג ומפחיד אותי, כי אני מאמין באמונה שלמה שאנחנו בסכנת חיים אמיתית לא רק מהאויבים שלנו, בעיקר בגלל מה שקורה בתוכנו. נפלנו למלכודת הזאת, ולא אכפת לי מי אשם בה. כדי לשנות את המצב הזה אני צריך לעשות משהו אחר לגמרי".
"תראו את תרבות הדיבור", המשיך רנד, "פעם כשיהודי היה קורא ליהודי אחר נאצי זה היה על הכותרת בעיתון, היום קוראים ככה אחד לשני על הבוקר. זה כמו בהתמכרות, הגבולות נחצים. זה לא ייגמר אם לא נתקן את ההתייחסות לאדם שחושב אחרת ממך - אנחנו נלך לאבדון וזה מסוכן". הוסיף, "אני לא יודע אם אני אעשה או לא אעשה את הטקס".
אבל ירד לך החשק.
"החשקן ירד לי מזמן, ברגע שהבנתי שבכל מקרה אצער אנשים. הלוואי שימצאו דרך, יש פה הזדמנות. אנחנו זקוקים לנחמה הזאת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לראות את עוצמת המחלוקת שגרם חנוך דאום ולבכות. (ל"ת)
    יניב 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור