קריירה ולימודים

דרמה ברשות המסים: העובדים פותחים בעיצומים, השירות בישראל מבוטל

משבר ברשות המסים: עובדים פותחים בעיצומים על רקע סכסוך שכר מתמשך ומי שיספגו מכך הם הזקוקים לשירות, שלא יקבלו אותו ביממה הקרובה
מערכת ice |  3
רשות המסים (צילום פלאש 90)
רשות המסים בישראל עומדת בפני משבר חמור עם פתיחת עיצומים נרחבים על ידי עובדיה, החל מיום שלישי הקרוב. העיצומים, שיובילו להפסקה מוחלטת של השירותים לציבור, מגיעים על רקע מבוי סתום במשא ומתן על הסכם שכר חדש. למרות שפרטי ההסכם סוכמו לפני יותר מחודשיים, טרם נחתם הסכם רשמי, מה שהוביל לתסכול גובר בקרב העובדים. ההחלטה על נקיטת צעדים ארגוניים התקבלה לאחר תקופה ארוכה של התרעות מצד ועדי העובדים על עומס עבודה בלתי סביר ומחסור חמור בכוח אדם.
על פי הפרסום של גלובס, ואדים אבנשטיין, יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, ודורון דודו, יו"ר שע"מ (שירות עיבודים ממוכנים), הובילו את המהלך בהודעה משותפת לעובדים. הם הדגישו את הקשיים הרבים שחווים העובדים, במיוחד בתקופת הקיץ ולקראת החגים, כאשר העומס מגיע לשיאו. לדבריהם, למרות מאמצים מתמשכים מצד ההסתדרות ומנהל רשות המסים לקדם את ההסכם, הנושא "תקוע" אצל נציגי הממונה על השכר באוצר, דבר המתפרש כזלזול בדרישות העובדים.

העיצומים צפויים להשפיע באופן משמעותי על פעילות רשות המסים ועל השירות לציבור. החל מיום שלישי, לא יינתן מענה לנישומים ולמייצגים בכל אמצעי התקשורת, כולל קבלת קהל, מענה טלפוני ותקשורת אלקטרונית. צעד זה עלול לגרום לעיכובים משמעותיים בטיפול בתיקי מס, החזרי מס, ושירותים חיוניים אחרים שמספקת הרשות.
לפי גלובס, במקביל לפעילות הוועדים, פעל ברשות בחודשים האחרונים גם מטה מאבק של עובדים שדרשו להחריף את המאבק מול ההנהלה. המטה הביע תמיכה בצעדי הוועדים והדגיש את החמרת העומס במחלקת השומה. הם קראו לכלל העובדים לשתף פעולה עם העיצומים, במטרה להבהיר כי המצב הקיים אינו יכול להימשך, וכי נדרש הסכם שומה ראוי לעובדי הרשות.
המשבר ברשות המסים מדגיש את המתח הגובר בין דרישות התייעלות וצמצום תקציבי מצד הממשלה, לבין הצורך בשיפור תנאי העבודה ושכר העובדים במגזר הציבורי. התמשכות העיצומים עלולה להוביל לפגיעה משמעותית בתפקוד המשק ובהכנסות המדינה ממסים. הדבר מציב לחץ כבד על משרד האוצר ועל הנהלת רשות המסים למצוא פתרון מהיר שיענה על דרישות העובדים ויאפשר חזרה לשגרת עבודה תקינה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עובדי חינם
    אסף 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם ככה לא עושים כלום רוצים עוד ועוד שכר על חשבון הציבור בושה לא עובדים בכלל
    סגור
  • 2.
    ממש שרות יש להם בקושי עובדים
    נעמה 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גוף שיודע לקחת ולא להחזיר מעל 90 יום לא מטפלים בהחזרים תשובות של לכו קימנט ותענו לא בהקדם
    סגור
  • 1.
    כככ
    רשות המיסים אמן של 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אמן שלא יהיה מה לאכול לילדים שלכם
    סגור