קריירה ולימודים

היסטוריה באפל: זה המהלך שהחברה אישרה לראשונה מהקמתה

עובדי ענקית הטכנולוגיה אפל רשמו היסטוריה, לאחר ששנים הם מנסים להתאגד תחת איגוד עובדים אחד. כעת, עובדים בקרוב ל-270 חנויות אפל ברחבי ארה"ב זכו בהסכם עבודה חדש שיעגן את זכויותיהם בחברה
מערכת ice | 
אפל (צילום shutterstock)
לענקית הטכנולוגיה אפל, יש ברחבי ארה"ב קרוב ל-270 ועד עכשיו, עובדי החברה לא נמצאים תחת איגוד עובדים כלשהו, אך לאחר תלאות היום נרשמה היסטוריה. לאחר שעובדי אפל במרילנד שבארה"ב היו הראשונים להתאגד ולהילחם על זכויותיהם כעובדים.
לאחר שבחודש מאי האחרון הם הצביעו בעד פתיחה בשביתה, כעת הם מפרסמים שהם חתמו עם החברה על הסכם עבודה. מדובר בהיסטוריה של ממש כי זהו הסכם העבודה הראשון של אפל שיהיה רלוונטי עבור כל עובד שלה בשטחי ארה"ב. 
אפל לא הייתה היחידה, כבר שנים שעובדים של חברות ענק אמריקאיות אחריות כמו אמזון או סטארבקס, מנסים לייצר הסכם עבודה מול הנהלת החברה, אך בשנה מהמקרה הנ"ל הן טרם הגיעו ליעד שלהן. 
איגוד העובדים ציין כי העסקה שנחתמה זה עתה כוללת העלאת שכר לאורך שלושת השנים הראשונות של חוזה התעסוקה, הגנות לעובדים, הגדלת פרק הזמן של ההתראה לפני פיטורין ואף גידול בסה"כ דמי הפיטורין עצמם. 
ההצבעה להתאגד לא התקבלה בתמימות דעים, הייתה זו חנות אחת של אפל שבחרה שלא להצטרף לאיגוד החדש אלא לזה של אנשי התקשורת של אמריקה ולכן, עובדיה לא יזכו בתנאים להם זוכים העובדים של שאר הרשת רק חנות אחת אחרת, באוקלהומה סיטי, הצביעה בעד להתאגד, והצטרפה לאיגוד אחר, אנשי התקשורת של אמריקה. החנות הזו אינה מכוסה על ידי עסקת העבודה הטנטטיבית הזו.
דובר אפל סירב להגיב באופן מפורט על הפרסומים של רשת CNN על ההסכם החדש שנחתם השבוע, אך הביע את שמחתו בשל חתימת ההסכם ואמר: "אנו מעריכים מאוד את העובדים שלנו ואנו גאים לספק להם פיצויים מובילים בתעשייה והטבות יוצאות דופן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה