דיגיטל וטק

אפל במלכוד: האם פלטפורמת ה-AI שלה לא תגיע לאירופה?

לאחר שהודיעה כי לא תוכל להביא את Apple Intelligence לאירופה, הסכם רגולטורי חדש עשוי להפוך את ההחלטה ולשנות את התמונה עבור משתמשי אפל באיחוד האירופי. איך זה ישפיע עליכם?
רפאל בן זקרי | 
אפל מצטרפת למאבק נגד האיחוד האירופי (צילום unsplash, freepik)
מדינות האיחוד האירופי עלולות להחמיץ את תכונות פלטפורמת הבינה המלאכותית החדשה של אפל, Apple Intelligence, אך ייתכן שמצב זה ישתנה בעקבות הסכם חדש בין ארצות הברית, האיחוד האירופי ובריטניה בנושא רגולציה של בינה מלאכותית (AI).
אפל הודיעה בחודש שעבר כי תוציא את מדינות האיחוד האירופי מהשקת Apple Intelligence, שתוכננה למאוחר יותר השנה, בשל "חוסר ודאות רגולטורית". החברה ציינה את חוקי השוק הדיגיטלי באיחוד האירופי כסיבה להחלטתה, והסבירה כי תכונות כמו iPhone Mirroring, שיפורי SharePlay Screen Sharing ו-Apple Intelligence לא יגיעו למשתמשים באיחוד האירופי השנה. מאוחר יותר, גם מטא פרסמה הודעה דומה.
רשויות אכיפת החוק - הנציבות האירופית של האיחוד האירופי, רשות התחרות והשווקים של בריטניה, משרד המשפטים האמריקאי ונציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב - הסכימו לאמץ "עקרונות משותפים" לטיפול בחששות ההגבלים העסקיים בנוגע למוצרים ושירותי AI, למרות שהניסוחים עשויים להיות בעייתיים עבור אפל.
למרות ההסכם, כל צד יהיה חופשי לפרש את העקרונות בדרכו, מה שעשוי להוביל לקונפליקטים. ההודעה מדגישה כי החלטות הרגולציה יהיו ריבוניות ועצמאיות בכל מדינה, וכי הכוחות המשפטיים וההקשרים השיפוטיים שונים בכל מקום.
למרות שזהו סימן מעודד, עדיין קיימת אי ודאות לגבי האופן שבו העקרונות הללו ייושמו בפועל. האיחוד האירופי עשוי לנקוט בקו נוקשה יותר מאשר ארצות הברית. ביטויים כמו "טקטיקות של אי הכללה" ו"מנגנוני נעילה" עשויים להיות בעייתיים עבור אפל, שעלולה להיתקל בקשיים נוספים בהשקת Apple Intelligence באירופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה