קריירה ולימודים

המענקים החדשים מביטוח לאומי יוצאים לדרך: מי זכאים ל-9,000 שקל?

אושר בקריאה ראשונה: תגמול מיוחד חלף שכר לחטופים ולנעדרים, שר העבודה, יואב בן צור: "זעקתם האילמת של החטופים מפלחת את לב האומה ולא נותנת לנו מנוחה. רק השבת החטופים תביא נחמה ותקומה לאומה". המענקים ליחיד יעמדו על 7,000 שקל, תוספת של 2,000 שקל אם מדובר בהורה
מערכת ice |  3
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תגמול מיוחד חלף שכר לחטופים ולנעדרים), 52 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.  
מוצע לקבוע בחוק הביטוח הלאומי תגמול חלף שכר למי שנחטף או נעדר בשל אירועי ה-7.10.23 (שעוגן עד כה בהסכם לפי סעיף 9 לחוק האמור). גובה התגמול לא יפחת מכ-7,000 שקל (או מ-9,000 שקל אם מדובר בהורה) ולא יעלה על כ-50,000 שקל ויתבסס על הכנסתו של החטוף או הנעדר טרם חטיפתו או היעדרותו, ככול שהוא עבד. הזכאות תהיה עד ליום 6.10.24. ההסדר לא יחול על חטוף או על נעדר שהוא חייל או חלק מכוחות הביטחון. 

שר העבודה, יואב בן צור: "במהלך מתקפת הטרור הנפשעת על מדינת ישראל נחטפו באכזריות נוראה אזרחים מביתם וכן נותרו אזרחים נעדרים שטרם אותרו. 9 חודשים חלפו מאותו יום מר ועדיין 120 חטופים נמקים בשבי החמאס, אצל הנאצים הארורים. כמה דמעות ודם שפכו אזרחי ישראל כדי לראות את החטופים בביתם מתייחדים עם בני משפחתם. זעקתם האילמת מפלחת את לב האומה ולא נותנת לנו מנוחה ונחמה. משפחות החטופים עוברות מסע ייסורים שאי אפשר להסביר במילים. כהנהגה, וכחברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, יש לנו אחריות וחובה להשיבם הביתה. רק השבת החטופים תביא נחמה ותקומה לאומה. דווקא בעת הזו יש לנו חובה לגלות מנהיגות ולהתאחד במסר אחיד למען השבתם הביתה. עקב הימשכות שהות החטופים בשבי ואי יכולתם להשתכר בתקופה זו ולעמוד בהתחייבויותיהם היה צורך לתת מענה למילוי צרכיהם הכלכליים של החטופים ולחיובים השוטפים שהמשיכו לחייב את חשבונות הבנק שלהם". 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לנוכח הימשכות שהות החטופים בשבי ואי־ יכולתם להשתכר בתקופה זו ולעמוד בהתחייבויותיהם, עלה הצורך לתת מענה למילוי צורכיהם הכלכליים של החטופים ולחיובים השוטפים של חשבונות הבנק שלהם. בהתאם להחלטת הממשלה 1379 מיום 4 בפברואר 2024 נקבע כי יוסדר מתן תגמול מיוחד לחטוף או לנעדר, שישולם רטרואקטיבית מיום 7 באוקטובר 2023 וכל עוד טרם שוחרר החטוף או לא נודע גורלו של הנעדר".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גיורה 15 על 14 (ל"ת)
    נהרואן אבו קישק 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עדיף שתעבירו להם מתחת לשולחן
    אזרח פשוט משקיף מהצד 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשביל מה אתם צריכים להתאמץ כש אתם מעבירים מענקים לאותם אנשים
    סגור
  • 1.
    בטוח לאומי
    דליה 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה ים הקשישים הקצבה שוחקת שנים על גבי שנים לא מגיע להם
    סגור