בארץ

ברוב של 26 ח"כ: חוק אל ג'זירה אושר במליאת הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק אל ג'זירה, והאריכה את תוקפו עד ה-30 בנובמבר. החוק, מסמיך גורמים בממשלה ואת הוועדה לענייני ביטחון לאומי, להורות על הפסקת הפעילות של ערוצי טלוויזיה זרים בישראל במידה ונמצא שאלו פוגעים בביטחון המדינה
מערכת ice | 
אל ג'זירה (צילום shutterstock)
לאחר שמליאת הכנסת אישרה לפני יומיים בקריאה ראשונה את הצעת החוק המאפשרת לסגור גופי שידור זרים הפוגעים בביטחון המדינה, היום (חמישי), הצעת עלתה לקריאה שנייה ושלישית במליאה.
ברוב של 26 תומכים נגד 8 מתנגדים מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק אשר מסמיכה את שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה והממשלה או ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, לקבוע הוראות למניעת או הגבלת פעילות של ערוץ זר, אם שוכנע כי שידוריו פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה. 
החוק, עבר לראשונה במליאה השנה בתחילת חודש אפריל בהוראת שעה. לכן, התוקף שלו היה מוגבל בפרק זמן, כעת בזכות האישור לו זכה היום במליאה תוקפו של החוק הוארך עד ה-30 לנובמבר 2024. 
בדברי ההסבר להצעה נכתב כי: "בשל הימשכותן של הפעולות הצבאיות המשמעותיות והמצב המיוחד בעורף ובהמשך לעמדת גורמי הביטחון באשר לצורך להותיר את הסמכויות שנתונות לשר התקשורת בחוק על כנן כדי למנוע פגיעה ממשית בביטחון המדינה כתוצאה משידוריו של ערוץ זר המשדר בישראל, ובשל העובדה שהוראת השעה צפויה לפקוע בסוף חודש יולי 2024, מוצע כי יוארך תוקפה של הוראת השעה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה