טלוויזיה

הכנסת אישרה: חוק אל-ג'זירה זכה להארכה נוספת

אושר בקריאה ראשונה: עם תמיכה של 38 חברי כנסת, אושרה ההצעה להאריך את הוראת השעה המאפשרת סגירת גוף שידורים זר הפוגע בביטחון המדינה, המוכרת גם כחוק אל-ג'זירה 
מערכת ice | 
אל ג'זירה (צילום shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק מניעת פגיעת גוף שידורים בביטחון המדינה כאשר 38 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 8 שהתנגדו ולאחר שזו אושרה היא תועבר לדיון בוועדה לביטחון לאומי.  
ההצעה למעשה שואפת להאריך עד ה-30 לנובמבר, את הוראת השעה אשר מסמיכה את שר התקשורת שלמה קרעי, בהסכמת ראש הממשלה והממשלה או ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, לקבוע הוראות למניעת או הגבלת פעילות של ערוץ זר, אם עלה חשד סביר ששידורי הערוץ פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה.
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במהלך חודש אפריל, נכנס לתוקפו חוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה. החוק מסמיך, בהוראת שעה, את שר התקשורת בסמכויות המפורטות להלן, אשר דומות לסמכויות שהיו נתונות לו בתקנות שעת החירום, שיסייעו לו למנוע פגיעה ממשית בביטחון המדינה כתוצאה משידוריו של ערוץ זר המשדר בישראל". 
עוד נכתב בהסבר כי: "בשל הימשכותן של הפעולות הצבאיות המשמעותיות והמצב המיוחד בעורף ובהמשך לעמדת גורמי הביטחון באשר לצורך להותיר את הסמכויות שנתונות לשר התקשורת בחוק על כנן כדי למנוע פגיעה ממשית בביטחון המדינה כתוצאה משידוריו של ערוץ זר המשדר בישראל, ובשל העובדה שהוראת השעה צפויה לפקוע בסוף חודש יולי 2024, מוצע כי יוארך תוקפה של הוראת השעה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה