טלוויזיה

אל גז'ירה ייסגר בישראל ל-35 יום: "חשש לביטחון המדינה"

סגירת שידורי אל ג'זירה בישראל: בית המשפט המחוזי הכריע כי כאשר יש חשש ממשי לפגיעה בביטחון המדינה חופש הביטוי נסוג, בדגש על עת מלחמה
מערכת ice | 
אל ג'זירה (צילום shutterstock)
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט שי יניב קבע הבוקר (רביעי) כי שידורי רשת אל ג'זירה בישראל ייאסרו למשך 35 ימים מיום מתן ההוראות של שר התקשורת ועד ליום שבת 8 ביוני 2024. בפסק הדין ציין השופט יניב כי כאשר קיימת פגיעה משמעותית בביטחון המדינה ניתנת הבכורה לשיקול האחרון, שכן "זכויות אזרח אינן במה לכיליון לאומי".
עוד קבע בית המשפט כי התמונה המתקבלת לא מותירה מקום לספק על אודות אופי מערכת היחסים הנמשכת שבין ערוץ אל-גז׳ירה לבין ארגון הטרור ובכך שהתכנים המשודרים בו משרתים את ארגון הטרור חמאס ומצויה בהם פגיעה משמעותית בביטחון המדינה, הנתונה במלחמה קשה בארגון הטרור.

בהתאם לחוק מניעת פגיעת שידורי גוף זר בביטחון המדינה שפורסם ביום 2.4.24 , הוציא שר התקשורת הוראות בדבר סגירת ערוץ אלג'זירה ומניעת שידורים מישראל. בהתאם לחוק, נדרש להביא את ההחלטה בפני נשיא בית משפט מחוזי או סגנו לאישורה.
סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, השופט יניב קיבל את עמדת המדינה ואישר את ההוראות תוך שהוא קוצב את תוקפן ל-35 יום. בשים לב לכך, ולאור עמדת גורמי הביטחון שהוצגו, פועל שר התקשורת להארכת תוקפן של ההוראות שניתנו לתקופה בת 45 ימים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה