קריירה ולימודים

ביטוח לאומי בבשורה אדירה: מי יקבלו פטור מהתשלום?

לאחר שבית הדין הארצי לעבודה קבע כי גבר בזוגיות חד מינית יכול להיחשב כ"עקרת בית", הביטוח הלאומי הגיב: "הביטוח הלאומי מבקש שהדין יהיה שווה לכל סוגי המשפחות. פסק הדין מעניק זכות ייחודית לזוגות חד מיניים, בעוד שלמשפחה הטרוסקסואלית שבה גבר בבית והאישה עובדת נפסק (קבע בג״צ) כי לא יוכר 'כעקר בית'"
מערכת ice |  5
ביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
תקדים בביטוח לאומי. בית הדין הארצי לעבודה קבע כי גבר בזוגיות חד מינית יכול להיחשב כ"עקרת בית" ולא לשלם דמי ביטוח לאומי, למרות שהחוק פוטר מתשלום רק נשים.
הנשיאה ורדה  וירט ליבנה קבעה בפסיקתה בעקבות מקרה שבו נדון התרחיש הנ"ל, כי: "הבחנה הלשונית בין גבר לאישה בחוק מבוססת על תפיסת עולם ארכאית, שהיתה נהוגה בתחילת שנות החמישים".

תגובת הביטוח הלאומי: "הביטוח הלאומי מבקש שהדין יהיה שווה לכל סוגי המשפחות. פסק הדין מעניק זכות ייחודית לזוגות חד מיניים, בעוד שלמשפחה הטרוסקסואלית שבה גבר בבית והאישה עובדת נפסק (כך קבע בג״צ) כי לא יוכר 'כעקר בית'".
עוד הוסיף: "כאן הכירו בסוג משפחה אחת ויצרו אי שוויוניות בין הרכבי המשפחות השונים. כאמור, הביטוח הלאומי סבור שיש לשנות את החקיקה ולהתאימה לעת העכשווית ובשוויוניות לכלל האזרחים ולכלל המשפחות".
חשוב לזכור: הגדרת ׳עקרת בית׳ בחוק מתייחס לנשים ומעניק פטור מתשלום אך משליך באופן ישיר גם על מעטפת הזכויות שפוחתת ויש לקחת זאת בחשבון. כמו-כן, הביטוח הלאומי סבור שהמונח עקרת בית לאישה הוא ארכאי ודרש שינוי חקיקה, דבר שלא קרה עד היום.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לבטל את הפטור לעקרת בית מתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות
    רענן 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה חוק פרימיטיבי שאין לו שום הצדקה ומעודד אבטלה שעכשיו יצר מצב מגוחך שגבר לא ישלם ביטוח לאומי ומס בריאות רק כי הוא ידוע בציבור לגבר עובד.. עד עכשיו החוק הפלה גברים מכל סוג ומעכשיו יפלה כל אדם שאין לו בן זוג וגם גברים עקרי בית הנשואים לנשים עובדות.
    סגור
  • 3.
    הפטור צריך להינתן למי שיכול להרות וללדת (ל"ת)
    נפתלי 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד להם, הלוואי וכל מוסדות השלטון
    מרטין 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יראו את החברה כפי שהיא
    סגור
  • 1.
    לא ממליצה לאף אחד להיות עקר או עקרת בית
    אור 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא משנה אם גבר או אשה
    סגור
  • אצל הרוב כשהילדים ממש קטנים.
    דניאל 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכולם יש תקופה שנשארים עם הידלים, אישה לא משלמת מתקופה הזאת ביטוח לאומי
    סגור