קריירה ולימודים

הסוף לבלגן בפסולת בעיר שלכם? זה השינוי המתקרב

?המשרד להגנת הסביבה יתמוך בהיקף של 250 מיליון שקל בהקמה ובהרחבה של מערכי פסולת אזוריים באמצעות אשכול רשויות מקומיות, כולל אמצעי פיקוח ואכיפה טכנולוגיים מתקדמים, השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "אתגר הטיפול בפסולת הפך להיות האתגר הגדול של הרשויות המקומיות והאזוריות בישראל"
מערכת ice | 
אתר פסולת (צילום המשטרה הירוקה)
המשרד להגנת הסביבה מפרסם היום (ראשון) קול קורא לתמיכה באיגודי ערים מסוג אשכול רשויות מקומיות. סך התמיכה יעמוד על 250 מיליון שקל מתקציב הקרן לשמירת הניקיון, עבור הקמת מערכי פסולת אזוריים חדשים והרחבת מערכים קיימים. בין היתר, המערכים מתבססים על מערכי פיקוח ואכיפה טכנולוגיים כדוגמת מעקב GPS על המשאיות המובילות את הפסולת כך שכל ראש רשות יוכל בכל רגע נתון לדעת היכן המשאיות נמצאות.
תמיכה זו תסייע בהתייעלות הטיפול ובפיתוח תשתיות אזוריות לצמצום הטמנה ועידוד המיחזור, למשך 5 שנים (2025-2029). שיעור הטמנת הפסולת בישראל עומד כיום על כ-80%, מהגבוהים במדינות המפותחות, במידה רבה בשל היעדר תשתיות מיון וטיפול בפסולת. המדיניות למשק פסולת בר קיימה של המשרד להגנת הסביבה, מקדמת צמצום פסולת במקור, שימוש מחדש ומיחזור פסולת במטרה לצמצם את נפח ההטמנה.

תמיכת המשרד תסייע בהתייעלות ובשיפור ניהול משק הפסולת בקרב אשכולות רשויות מקומיות, שכבר מפעילות מערך אזורי, והרחבתו לאשכולות נוספים. התמיכה תעודד הקמת מערכי איסוף וטיפול אזוריים בפסולת, אשר יביאו לידי ביטוי את יתרונות הגודל הגלומים בהקמת מערך אזורי, ואף יגבירו את הכדאיות הכלכלית בהקמת מתקנים לטיפול בפסולת, כל זאת כחלופה להטמנה.
זכאים להגיש בקשות תמיכה עבור קול הקורא, איגודי ערים מסוג אשכול רשויות מקומיות. כיום במדינת ישראל קיימים 12 איגודים מסוג זה, המאגדים בתוכם כ- 166 רשויות וכ- 3.4 מיליון תושבים המהווים 65% מהרשויות המקומיות במדינה, ו36% מסה"כ התושבים. עד כה, תמך המשרד להגנת הסביבה בכ-350 מיליון שקל, בשבעת האשכולות הראשונים שהקימו מערכים אזוריים לטיפול בפסולת.
תמיכת המשרד באשכולות מסייעת ליישום בפועל של מדיניות המשרד בתחום הפסולת, על ידי הקמת מערכים אזורים לאיסוף פסולת, הגברת המיחזור והקמת מערכים לפיקוח ואכיפה על ניהול הפסולת, בעיקר ברשויות בדירוג סוציואקונומי נמוך. כמו כן, התמיכה סייעה בצמצום מפגעי הפסולת ובהפחתת הטמנתה. המשרד רואה חשיבות רבה בהמשך התמיכה באשכולות הוותיקים, שתסייע בשמירה על הרציפות התפקודית. זאת לצד הרחבת התמיכה בחמשת האשכולות החדשים, במטרה לקדם את הקמת המערכים האזוריים לטיפול בפסולת גם בקרב אשכולות אלו.
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "אתגר הטיפול בפסולת הפך להיות האתגר הגדול של הרשויות המקומיות והאזוריות בישראל. אנחנו מבקשים להפוך את המשבר להזדמנות שתצמיח ותחזק את היכולת של הרשויות להתמודד עם אתגר הפסולת. זוהי בשורה גדולה והובלת שינוי משמעותי, כאשר אנחנו מחזקים ומרחיבים את המערכים האזוריים לטיפול בפסולת: בתקצוב יוכנסו מערכי פיקוח ואכיפה טכנולוגיים כמו מעקב GPS על משאיות המובילות פסולת, כך שראשי הרשויות המקומיות יידעו בכל רגע נתון היכן המשאיות נמצאות. תקצוב האשכולות יסייע ביישום מדיניות המשרד לצמצום נפחי הטמנה, עידוד מיחזור הפסולת על כל סוגיה והקטנת עלויות הטיפול בפסולת לרשויות המקומיות. בנוסף, התמיכה תוביל להתייעלות בביצוע האיסוף והטיפול בפסולת, לשיפור רמת השירותים לתושבי הרשויות בנושאים אלו ולהפחתת מפגעי פסולת בשטחי אותן רשויות"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה