קריירה ולימודים

בלגן בחדשות 13: האם מעמדו של המנכ"ל מתערער אחרי שנה?

אור צלקובניק על הגריל.  כבר בשלבים המוקדמים של כהונתו, הוא נאלץ להתמודד עם אתגרים מורכבים הנוגעים למצב הכלכלי של הערוץ ולמתיחות עם חלק מהצוות המקצועי
מערכת ice |  3
אור צלקובניק מנכל חדשות 13 (צילום עדי לם)
בתוך פחות משנה מכהונתו כמנכ"ל חדשות 13, אור צלקובניק נתקל בקשיים משמעותיים המערערים את מעמדו בראש הזרוע התקשורתית החשובה של השידור הציבורי. המינוי של צלקובניק, שהגיע מרקע עשיר בתחום התקשורת, נחשב לתקווה חדשה לחדשות 13 לאחר תקופה סוערת של משברים ותהפוכות. עם זאת, כבר בשלבים המוקדמים של כהונתו, הוא נאלץ להתמודד עם אתגרים מורכבים הנוגעים למצב הכלכלי של הערוץ ולמתיחות עם חלק מהצוות המקצועי, כך על פי דיווח של רן בוקר.
אחד האתגרים המרכזיים שעמדו בפני צלקובניק היה הצורך לגבש תוכנית קיצוצים נרחבת במטרה לייצב את המצב הפיננסי הרעוע של חדשות 13. לדבריו, הוא ניסה להסביר להנהלת הערוץ כי יישום תוכנית כזו יהיה משימה קשה ומורכבת. למרות זאת, נדרש ממנו להמשיך ולפעול להכנת התוכנית, מה שהוביל לחיכוכים וחוסר אמון מצד חלקים בצוות המקצועי.
 
במקביל לאתגר הכלכלי, התפתחה חזית נוספת של מתיחות בין צלקובניק לבין חלק מהצוות המקצועי. בישיבת כתבים שנערכה ללא נוכחותו, הביעו הכתבים מורת רוח ממדיניות הניהול של צלקובניק. דברים קשים נאמרו שם, ובהם הטענה כי "מה שמזכירה של גולן יוכפז עשתה בעבר, היום עושים שלושה מנהלים". ביקורת חריפה זו הועברה לצלקובניק ולהנהלה בהמשך, והעידה על קיצונים בדרך הניהול שלו.
:
הסערה הפנימית בחדשות 13 לא נותרה חשאית. דיווחים בתקשורת חשפו את הקשיים שצלקובניק נתקל בהם, ואת חוסר השקט בקרב הצוות המקצועי. מומחים בתחום התקשורת העריכו כי מצב זה עלול להוביל לפיטוריו של צלקובניק, או לפחות לצמצום משמעותי של סמכויותיו. נראה כי הנהלת הערוץ תידרש להכריע בקרוב בשאלת עתידו של צלקובניק בתפקיד.
משבר זה ממחיש את הקשיים העצומים העומדים בפני מנהלי תקשורת בישראל, הנדרשים לנווט בין אילוצים כלכליים, לחצים פוליטיים וציפיות של צוות מקצועי. חדשות 13, שהייתה פעם גאוות התקשורת הישראלית, נמצאת כיום במצב שבירי ועתידה תלוי ביכולת להשיב את האיזון הפנימי ולהציב מנהיגות איתנה. מהלך זה הוא משימה קשה, אך חיונית להמשך קיומו של הערוץ החשוב הזה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פנים מרושעות (ל"ת)
    שפת גופפי 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מדינה בגודל של סיכה. 2 ערוצים זה מספיק (ל"ת)
    11,12 וחלאס 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ערוץ 11 וערוץ 12 (ל"ת)
    צופה 05/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור