קריירה ולימודים

משבר דרמטי במערכת החינוך: "בושה וחרפה, צריך לעצור את המדינה"

הוועדה לביקורת המדינה התכנסה ודנה בנושא המשבר בחינוך העל יסודי, אך כבר בראשיתה יו"ר הוועדה חה"כ מיקי לוי, גילה כי הצדדים כלל לא התכנסו במהלך השבועיים האחרונים. "בושה וחרפה למדינה". יו"ר ארגון המורים, רן ארז, מסר: "במדינה מפקירים גם את המורים והתלמידים"
מערכת ice | 
תקצוב ממשרד האוצר והחינוך (צילום shutterstock)
לאחר שקיימה הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי לפני כשבועיים דיון בנושא המשבר בחינוך העל יסודי, התכנסה היום (שני) פעם נוספת הוועדה למעקב אחר הנושא, אך כבר בראשית הדיון התברר כי הצדדים לא התכנסו כלל במהלך השבועיים האחרונים, וטרם הושגה התקדמות. ח"כ מיקי לוי, הגיב בחריפות לקיפאון של שבועיים במו"מ בין האוצר לארגון המורים, ואמר: "בושה וחרפה למדינה שעתיד הדור הבא לא מעניין אותה".
אחת ההצעות שעלו בעבר היא מתן אופציה לחוזים אישיים, מה שצפוי להעלות את שכרם של אנשי החינוך, אך רבים במערכת עדיין מבקרים את ה"פתרון" המדובר. אוהד אלקבץ, סגן הממונה על השכר באוצר אמר: "המלחמה שלנו היא לטובת מערכת. הכלים בדמות החוזים האישיים אלו כלים שישפרו את המערכת. יביאו מורים שכיום לא ניתן לקלוט במערכת . הכלי הזה הוא כלי בכל ארגוני העובדים ואין לו כל עניין לפרק את העבודה המאורגנת כמו שזה לא פגע בשום מקום בעבודה המאורגנת. גם בהסכם עם הסתדרות המורים היה הסכם שתאפשר העסקה בחוזים אישיים שיוכל להעסיק אנשים בתצורות שונות ולכן אין כל קשר להיבטים של פיטורים".
יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "צריך לעצור את המדינה. במדינה לא מפקירים רק את החטופים מפקירים גם את המורים והתלמידים. אין ערבות הדדית במדינת ישראל ומוכנים לעשות סחטנות כלפי המורים. חוזים אישיים שהאוצר מבקש זו הפרטת מערכת החינוך . הם לא מחפשים את הדרך לפתור את הבעיה . הם רוצים לייצר משהו אחר. האוצר מייצרים מוטיבציה עוד יותר גבוה למורים להיאבק כשהם לקחו את הכסף של המקדמות.

"בושה וחרפה למדינה שעתיד הדור הבא לא מעניין אותי", חה"כ מיקי לוי (קרדיט: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ד"ר מרדכי בניטה, מאוניברסיטת בן גוריון, הוסיף כי חוזים אישיים הם לא מה שיעזור למצב הנוכחי, ולא יצליחו לייצר תלמידים "סקרנים ובעלי ידע ומיומנויות". עוד הוא הוסיף: "מדובר באנטי-תזה למאה ה- 21, יש לחשוב מחוץ לקופסה, להיות מעורבים בפעילות חברתית ועוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה