קריירה ולימודים

נחשפו הזוכים בפרסי בלווטניק למדענים צעירים לשנת 2024

שלושה חוקרים ממכון ויצמן למדע יזכו במענק בסך 100 אלף דולר כל אחד על מחקריהם פורצי הדרך

מערכת ice | 
זכייה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
קרן משפחת בלווטניק, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים והאקדמיה למדעים של ניו יורק הכריזו היום על הזוכים בפרסי בלווטניק למדענים צעירים בישראל לשנת 2024. השנה נבחרו שלושה זוכים מתחומים שונים: מדעי החיים, כימיה ומדעי הפיזיקה וההנדסה.
במדעי החיים: ד"ר שרגא שוורץ (מכון ויצמן למדע) – נבחר לקבל את הפרס על פיתוח שיטות אנליטיות פורצות דרך לאיתור ולכימות שינויים כימיים ב-RNA. התגליות של ד"ר שוורץ בהבנת שינויי RNA טומנות בחובן פוטנציאל לטיפול במחלות גנטיות ולהרחבת תרומתה של עריכת RNA גם מעבר לפיתוח חיסונים.

ד"ר שרגא שוורץ
קרדיט: פרסי בלווטניק
כימיה: ד"ר מורן שלו בן-עמי (מכון ויצמן למדע) – נבחרה לקבל את הפרס על גילוי מנגנוני חישה (sensing) ואיתות מרכזיים במוח האחראיים על תקשורת בין תאים במערכת העצבים המרכזית, הגוף והסביבה. עבודתה של ד"ר שלו בן-עמי מסייעת בפיתוח תרופות חדשות לטיפול בהשמנה והפרעות תיאבון, ובוחנת כיצד ניתן להשתמש באור ככלי למחקר פעילות המוח באורגניזמים חיים.

ד"ר מורן שלו בן-עמי
קרדיט: פרסי בלווטניק
במדעי הפיזיקה וההנדסה: פרופ' תומאס וידיק (מכון ויצמן למדע) – נבחר לקבל את הפרס על מחקר חלוצי שבחן שימוש בעקרונות קוונטיים לבניית מחשבים עוצמתיים יותר. עבודתו של פרופ' וידיק היא אבן דרך חשובה במסע שלנו להבנת כוחו ומגבלותיו של המחשוב הקוונטי ותקדם את אבטחת התקשורת הדיגיטלית.

פרופ' תומאס וידיק
קרדיט: פרסי בלווטניק
הפרסים לשנת 2024 בישראל יוענקו בטקס שיתקיים במרכז פרס לשלום ולחדשנות בתל-אביב–יפו בחודש יוני 2024. הזוכים יצטרפו לקבוצה מובחרת של צעירים וצעירות אשר זכו בפרסי בלווטניק בישראל למן שנת 2017 וכן לקהילת המדענים הבין-לאומית של בלווטניק, שהחברים בה יזכו עד לסוף שנת 2024 בפרסים בסך כולל של 17.2 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה