קריירה ולימודים

מקצוע חדש בישראל: זו ההחלטה שתכנס ב-1.5 לתוקף

אושר סופית: הסדרת העיסוק במקצוע הפודולוגיה, מוצע לקבוע כי המנהל הכללי של משרד הבריאות או מי שהוא הסמיך לעניין זה, יהיה רשאי להעניק למי שלמד לימודי פודולוגיה בחוץ לארץ ועומד בכל התנאים הנדרשים כמפורט בהצעת החוק, תעודה שתהיה מוגבלת לביצוע פעולות בפודיאטריה שאינן פעולות פולשניות

מערכת ice |  12
עבודה (צילום shutterstock)

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות של חבר הכנסת יוסף טייב וקבוצת חברי כנסת. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.   

מוצע לקבוע כי המנהל הכללי של משרד הבריאות או מי שהוא הסמיך לעניין זה, יהיה רשאי להעניק למי שלמד לימודי פודולוגיה בחוץ לארץ ועומד בכל התנאים הנדרשים כמפורט בהצעת החוק, תעודה שתהיה מוגבלת לביצוע פעולות בפודיאטריה שאינן פעולות פולשניות, המנויות בתוספת החמישית המוצעת.

 

בעל מקצוע בריאות זה ייקרא פודולוג. תעודת לימודים תוכר רק אם הלימודים התחילו לפני יום 1 במאי 2029. שר הבריאות, באישור ועדת הבריאות של הכנסת, יהיה רשאי לדחות את המועד האמור בשתי תקופות נוספות שכל אחת מהן לא תעלה על שלוש שנים. 

עוד מוצע לקצר את תקופת הניסיון הקודם הנדרשת מפודיאטרים ופודיאטרים מנתחים לשם קבלת תעודת מקצוע, משנתיים וחצי לשנה וחצי בסך הכל, כשמתוכן לפחות חצי שנה של עבודה בפיקוח בישראל. עוד מוצעות הוראות מעבר לעניין מי שעסק כפודולוג בישראל ערב יום תחילתו של החוק המוצע, כדי לאפשר לו לקבל תעודת מקצוע בתנאים המפורטים בהצעת החוק. לבסוף, מוצע לתקן את חוק זכויות החולה, התשנ"ו-1996, כך שפודולוג יוכר כמטפל לפי חוק זה. תחילתו של התיקון המוצע תהיה ביום 1 במאי 2024. 

תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מקצוע חדש נולד.....
    די 03/2024/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יפה ומתי משרד הבריאות יכיר גם במקצוע הסיעוד ( אחים ואחיות בוגרי אוניברסיטה!!!) כמקצוע ? סליחה שאין לזה שם מפונפן שרוב האוכלוסיה לא יודעת במה מדובר, אך לאחיות כולנו נזקקים
    סגור
  • 5.
    תתעוררו
    בוזגלו פרידמן 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גברת שרת התחבורה דיי דיי דיי לעשות צחוק אני לא עובד באוטובוס בגלל שזה לא מוגגר בתור מקצוע לכן אני לא עובד תתעוררי שנהג אוטובוס יהיה מוגדר בתור מקצוע דיי עים המשחקים במשרד התחבולה
    סגור
  • 4.
    בטח דואגים רק לערבים
    אסתר 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כל בתי חולים בארץ השתלטו הערבים.לומדים בלי פסיכומטרי ישלהם מילגות .יש להם את האפלייה המתקנת והם כולם לומדים רפואה רופאים.רוקחים. טכנאי רנטגן.ליהודים מזמן אין עבודה בבתי חולים. במרפאות יש סולדריות כי המנהלים הערבים משבצים רק ערבים בקופות חולים בתי חולים ובתי מרקחת.. כי יש בנהם סולדריות הם שומרים אחד על השני.מדוע שממשלת ישראל לא תעשה אפליה מתקנת. אחרת אין ליהודים מה לעשות בארץ אני פונה לשר הבריאות תתבייש לך אתה לא דואג ליהודים לצעירים שילמדו רפואה הלי פסיכומטרי.כמו ערבים. הערבים שלוו לא רק בקופות חולים ובתי חולים הם שולטים במשרדי הממשלה.משרד הפנים.ביטוח לאומי. ב קים. באוטובוסים. בהכל ליהודים אין עבודה אין מה לעשות בישראל.
    סגור
  • לך בטח אין פסיכומטרי
    אחמד 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ואילו לאחרים יש היטק, צבא, משרדי ממשלה, מצד שני גם לבן גבירים מגיע לקבל טיפול רפואי טוב בידי רופאי מצוינים. שתרצה או לא. רובם הם ערבים
    סגור
  • גזענן
    אחד העם 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חתיכת גזען מעפן זה בדיוק מה שאומרים על יהודים בא ריקה וברחבי העולם. בכיין גזעני.
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    פדיקור
    נ 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הגיע הזמן שיבדקו מה קורה בלימודי בפדיקור. מעבירים קורסים כל מיני אנשים 30-100 שעות והתלמידה חושבת שיכולה להכריז על עצמה כפדיקוריסטית רפואית. ואפילו לא מבינה את המהות של המילה רפואי. מאבחנת חושבת שיכולה לתת פתרונות. פשוט בושה שעל מקצוע בריאותי מפקח משרד העבודה וגם זה מ א ד צולע. הגיע הזמן להפוך את המקצוע למקצוע אמיתי.
    סגור
  • 2.
    לא הצלחתם להגעד מה המצוענאומר (ל"ת)
    Roni 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • פודיאטריה זה ענף ברפואה שעוסק ברגליים
    אחד שיודע 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ליתר דיוק, כף הרגל. בקיצור עוד דרך שקוסמטיקאיות יוכלו לעלות את המחיר.
    סגור
  • אמרו
    חוה 03/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק מי שלמד בחול...
    סגור
  • 1.
    יש עוד מקצוע חדש
    מוטי 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 4
    שקרן מדופלם. יקבל את התואר אחד שלמד אצל ביבי לשקר עובר את המבחן בהצלחה מרובה ונכנס לכנסת תחת מפלגת הליכוד.
    סגור
  • בול! זאת המציאות (ל"ת)
    כל כך מדויק! 03/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • השקרן הוא אתה…
    Yif 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מכיוון שכל הפוסט שלך נסמך על שקרים ולא על עובדות. העובדות אינן מעניינות אותך כאשר זה נוגע לנתניהו, והן גם אינן מעניינות אותך כאשר זה נוגע: לגנץ, אייזנקוט, בנט, לפיד !
    סגור