רכב

אילון מאסק, מאחוריך: יצרנית הרכב מסין במהלך מפתיע

חברת ג'ילי, יצרנית הרכב הענק שיגרה קבוצת לוויינים שתאפשר תקשורת לוויינית במכוניות ובמכשירים ניידים, בכך מגדיל לי שופו מייסד החברה, את התחרות מול חברת ספייס אקס של אילון מאסק
מערכת ice | 
לווין (צילום pixabay)
יצרנית הרכב הענק בסין, חברת ג'ילי (Geely), שוגרה בטיל סיני למסלול סביב העולם. בכך מחריף מייסד ויו"ר ג'ילי, לי שופו, את התחרות מול ספייס-אקס של אילון מאסק, שהחברה הבת שלה סטארלינק שולטת ברוב שוק לווייני התקשורת בגובה נמוך. לי מחזיק בבעלות על 10% מקבוצת מרצדס בנץ, וג'ילי מחזיקה בחלקים מיצרניות הרכב וולוו ולוטוס.
11 הלוויינים של ג'יספייס, חברת בת של ג'ילי, המריאו בטיל לונג מארץ' CZ-2C. ג'יספייס מתכננת להציב רשת של לוויינים בגובה של כ-600 ק"מ מעל כדור הארץ שיוכלו לספק תקשורת למכשירים אלקטרוניים צרכניים, תקשורת במכוניות מתוצרתה של החברה האם, ולקשר יום אחד בין מכוניות אוטונומיות. ג'ילי שיגרה קבוצה ראשונה של תשעה לוויינים כבר ב-2022, ומתכוונת להגיע ל-72 לוויינים עד השנה הבאה.

מנכ"ל ג'יספייס טוני ואנג: "המרוץ הבא בתחום המכוניות החשמליות יהיה נהיגה אוטונומית והאינטרנט של הדברים (IoT). תשתית תקשורת עוברת מ-5G ל-6G, שבה יהיה שימוש נרחב בתקשורת וניווט בעזרת לוויינים. השוק הזה הולך להתרחב מאוד מהר".
סין מתקדמת בתוכנית החלל שלה, שכוללות לדבריה תוכניות להקמה מהירה של מערך גדול של לוויינים בגובה נמוך, דיווח "גלובל טיימס" בדצמבר. עם זאת, חברות ממשלתיות נוטות להיות איטיות בשיגור לוויינים, וחברת ג'יספייס היא אחת החברות הפרטיות הבודדות שמנסה להפעיל לווייני תקשורת. ספייס-אקס מפעילה יותר מ-5,300 לוויינים במסלול נמוך וממשיכה לשגר עשרות מדי חודש
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה