רכב

מהפכה במבחני הרישוי בישראל: מי הזכאים לפטור?

?שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מקדמת חקיקה שתסדיר את הפטור ממבחני רישוי למגויסים ומפונים גם מעבר ל-90 יום
מערכת ice |  6
שיעורי נהיגה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מאז פרוץ המלחמה חתמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא״ל (מיל׳) מירי רגב על צווים שהאריכו את המועד לביצוע מבחני רישוי (טסטים). למבחנים שהמועד האחרון שלהם היה בחודשיים הראשונים למלחמה (7.10.23 – 6.12.23) הוארך המועד ב-60 יום לציבור הרחב. בהמשך הוארך המועד פעם נוספת לאוכלוסיות זכאיות שנקבעו ובכלל זה לרכבים של חיילים שגויסו, אנשי כוחות הבטחון ומפונים. 
לאור העובדה כי לא ניתן לחתום על צווים להארכה מעבר ל-90 יום ממועד מבחן הרישוי המקורי, כאשר ישנם חיילים מגויסים מתחילת המלחמה ושמועד זה חולף עבורם השבוע, הודיעה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב כי תקדם את הדחיה בחקיקה באופן שיאפשר הארכה נוספת לאוכלוסיות אלו.

שרת התחבורה ציינה כי מדובר באזרחים רבים שנדרש עבורם פתרון, וכי החוק בישראל לא נערך לסיטואציה מעין זו של הארכה מעבר ל-90 הימים שמסתיימים כעת, ולפיכך, נדרש שינוי החקיקה על רקע צרכי השעה יוצאי הדופן.
יחד עם זאת, במשרד התחבורה ממליצים לכל מי שבאפשרותו לעשות את הטסט, לבצע זאת בהקדם האפשרי לטובת בטיחותו ובטיחות כלי הרכב. מדובר בסיוע ששווה לא מעט כסף לנהגים כמובן.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הממשלה הזאת היא ממשלת העם. יהיר היהיר לפיד
    רני 03/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד שונא בני אדם ,כך אמר עליו בני גנץ.
    סגור
  • 3.
    הגיע הזמן לבטל בכלל את הטסט
    אבי 01/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ממש מיותר בשנות האלפיים לבחון כל שנה את הרכב... בשום תחום אחר זה לא קיים חקיקה מיושנת מהמאה שעברה שנשכחה בספר החוקים ומהווה עוד נטל על האזרחים
    סגור
  • לבטל את הטסט יביא למאות הרוגים ולאלפי פצועים כל שנה..
    רני 03/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי האנשים ינהגו ברכבם עם צמיגים..וברקסים שחוקים לגמרי !!.. הם ילחצו ברקס..והרכב יעצור לאחר 300 מטר !!... המשאיות המצב אף יותר גרוע !!..לכן יש להמשיך בבדיקת הרכבים כל שנה !! למעננו.
    סגור
  • 2.
    מבחני רישוי לכלי רכב. לא מבחני נהיגה
    גרב 01/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל כך קשה למצוא תמונה של מכון רישוי ? מה הקשר ללימוד נהיגה ?
    סגור
  • 1.
    מירי רגב שלא מבינה דבר בתחבורה מתפארת כל יום באיזה הישג
    מוטי בר-נס 01/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מירי רגב שרת התחבורה הכי גרועה בכל הזמנים עושה הכל ששמה יופיע בתקשורת כל יום כל מהלך פקידותי מחייב המציאות הופך אצלה להישג מרשים המאפיל על הכשלים החמורים במשרד התחבורע שפועל באמצעות מקורבים שגם להם אין מושג בתחבורה מירי רגב לא תרמת לשירות הגרוע בתחבורה הציבורית מירי רגב שמת לב שכל המדינה בפקק ענק מירי רגב את רואה את השתלטות ועדי העובדים ברכבת על ניהול הרכבת כמיזם פרטי שלהם מירי רגב את רואה את הנזק הנגרם בנמלים מירי רגב למה צריך להגיע למשרד הרישוי פיזית ואי אפשר לקבל שירות בטלפון?
    סגור
  • כל אנשי י הליכןד גרועים. רק המגיבים נפלאים.
    אור 01/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא היתה צמשלה של הליכוד הייתם בורחים למדינות רבות. המקרקרים תמיד יקרקו... זאת השיטה שלילי על מינןי . שלילי כל עשייה. רק לש אל יש פתרונות כסף על נייר כסף. בושה לנו שאנשים הפכו כל נושא וענין באשמה.
    סגור