רכב

בשורה רעה לנהגים בישראל: זה המס החדש שתשלמו

מנכ"לי משרדי התחבורה, האנרגיה והתשתיות והגנת הסביבה: "העלאת המס שמתכנן משרד האוצר תפגע בכניסת כלי רכב חשמליים למשק, תפגע בסביבה, תפגע בציבור ואינה סבירה"
מערכת ice |  3
טרייד-אין (צילום shutterstock)
בדיון ועדת הכספים של הכנסת אמש (שלישי), בנושא העלאת המס על כלי רכב חשמליים המתוכננת לתחילת שנת 2024. מנכ"לי משרד התחבורה, האנרגיה והתשתיות והגנת הסביבה, הביעו התנגדות להעלאת המס.
הדברים מצטרפים למכתבים ששלחו לאחרונה משה בן זקן מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, גיא סמט, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה וקובי בליטשטיין, מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות למשרד האוצר ולחברי ועדת הכספים, לאחר תקופה ארוכה של דיונים בין הצדדים לגבי הנושא.

בשנים האחרונות מקדמים המשרדים אימוץ של המנגנון להפחתת פליטות הנהוג באירופה וארה"ב, המחייב יבואנים לשלב כמות הולכת וגדלה של כלי רכב חשמליים במכירותיהם. לעמדת המשרדים: עד שלא יאומץ המנגנון אין מקום להעלאת מיסים שתביא לעיקור התמריץ לרכישת כלי רכב חשמליים. 
מנכ״ל משרד התחבורה, משה בן-זקן: ״עצירת העלאת המס על הרכב החשמלי היא חובת השעה ומתבקשת. נמשיך להאבק לטובת האינטרס הציבורי לשמירה על איכות הסביבה ובהתאם למדיניות שרת התחבורה רגב שלא להשית הוצאות מכבידות על אזרחי ישראל״.
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, אמר בדיון הוועדה: "מקור 40% מפליטות זיהום האוויר בישראל הוא בכלי רכב, ועל המדינה לקדם פעולות משמעותיות לצמצום הזיהום על מנת לדאוג לבריאות הציבור ולהשוות את הרגולציה לאירופה. כשמסתכלים על מדינות העולם המתקדם, רואים 2 דרכים מרכזיות לעידוד: הטבות, לצד מנגנון רגולציה. כשאומרים ליבואן שיש לו מכסת פליטות מסוימת והוא מחויב לדאוג לתמהיל נכון - אחרת יהיו קנסות, זה עובד. במיסוי המונח עכשיו על שולחן הוועדה, לוקחים את הכלי המתמרץ בישראל ומשמידים אותו - בלי לייצר איזון מנגד".
מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, קובי בליטשטיין, אמר בדיון הוועדה: "העלאת מס הקנייה תפגע משמעותית בכדאיות רכישת רכב חשמלי ועשויה לחבל במומנטום של מהפכת כלי הרכב החשמלי. בישראל, בניגוד למגמה בעולם, המהפכה עשויה להיעצר או להתעכב לשנים ארוכות בגלל העלאת המס, שתהפוך את כלי הרכב החשמלי לרכב לעשירים בלבד. אימוץ כלי הרכב החשמלי הוא יעד לאומי של מדינת ישראל. הן מבחינת יעילות אנרגטית, הן מבחינת עצמאות אנרגטית והפחתת התלות בנפט, וכמובן הפחתת פליטות והגנה על הסביבה".
עוד הוסיף: "משרד האנרגיה והתשתיות מקדם בשנים האחרונות אימוץ של המנגנון להפחתת פליטות הנהוג באירופה ובארה"ב, המחייב יבואנים לשלב תמהיל הולך ועולה של כלי רכב חשמליים במכירותיהם. אנחנו במשרד סבורים כי יש לדחות את העלאת המס עצמו עד לצבירת מסה קריטית (לפחות 10% מהרכבים בישראל) שתבטיח את המהפכה החשמלית גם בישראל, כאשר להערכתנו מסה קריטית זו תיצבר בעוד כשלוש שנים. חשוב לזכור כי כאשר נקבע המתווה, לא נלקחו בחשבון מספר רב של פרמטרים כמו השפעת הקורונה, המלחמות, ומשברי האספקה, כולל המשבר הקריטי שמתרחש לאחרונה בים האדום".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בשביל לשבת כל היום במשרד לא צריך להגיע עם רכב פרטי
    דניאל 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל העולם הבינו שבערים צפופות לא נוסעים במכונית אבל בישראל התחבורה הציבורית ככה גרועה שאין ברירה, מזל שהקורונה העבירה רבים לעבודה היברידית, נתון מגוחך לדוגמה, בשעות הבוקר ניתן להגיע מרעננה לבית חולים שיבא בתל השומר בכ-50 דק ב-2 אוטובוסים, אבל אין איך לחזור אלא אם מוכנים לנסוע ב-3 אוטובוסים לפחות במשך שעה וחצי עד שעתיים מרחק של 24 קמ!!! לכן אני נוסע 30-35 דק ברכב פרטי
    סגור
  • 2.
    מיסים חייבים לקבל מהאזרחים
    יוסי 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי לממן את כל השירותים שהמדינה נותנת חייבים לגבות מיסים. כלי הרכב הם מקור לגביית מיסים בישראל. אם יש מעבר של רכבים מבנזין לחשמל, יצטרכו חמסות גם את החשמליות!
    סגור
  • 1.
    יש! אני לא קונה רכב!
    עמית 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל על הכסף. אני לא צריך לקנות רכב ולשלם עליו ועל הרישוי והביטוח ימבה כסף. מעדיף להיות מנותק מכאלה שלא עושים שינוי בחיים שלהם וממשיכים לקנות רכבים.
    סגור