רכב

קבוצת שגריר בצמיחה: עלייה של יותר מ-10% ברווח הגולמי של החברה

הכנסות הקבוצה ברבעון השני של 2023 הסתכמו בכ-75.5 מיליון שקל, גידול של כ-2.9% בהשוואה להכנסות של כ-73.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר: "אנו מסכמים מחצית ראשונה עם שיפור משמעותי במגזר שירותים ומוצרים לענף התחבורה, כתוצאה משיפור התעריפים ופעולות ההתייעלות בהן נקטנו"
מערכת ice | 
נתונים (צילום freepik)
קבוצת שגריר שירותי רכב, ספקית מובילה במתן שירותים לחברות הביטוח ושיתוף והשכרת רכבים, מדווחת היום (חמישי) על תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה ולרבעון השני של שנת 2023.
ההכנסות ברבעון השני של 2023 הסתכמו בכ-75.5 מיליון שקל, גידול של כ-2.9% בהשוואה להכנסות של כ-73.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מגידול בפעילות החברה הן במגזר מכירת שירותים ומוצרים לענף התחבורה והן במגזר התאמות ותיקונים למרכב הרכב.
הרווח הגולמי ברבעון השני של 2023 הסתכם בכ-14.5 מיליון שקל, (19.2% מההכנסות) גידול של כ-10.5% בהשוואה לכ-13.1 מיליון שקל, (17.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי ובשיעור הרווחיות נובע מעלייה חדה במגזר שירותים ומוצרים לענף התחבורה כתוצאה מעדכון תעריפים שביצעה החברה ומהלכי התייעלות שונים בשירותים אותם מספקת החברה.
ה-EBITDA ברבעון השני של 2023 הסתכם בכ-9.5 מיליון שקל, גידול של כ-6.6% בהשוואה לכ-8.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי המתואם ברבעון השני של 2023 זינק ב-15.4% והסתכם בכ-3.6 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי מתואם של כ-3.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לאור ריבוי הרכישות והמיזוגים השונים שביצעה החברה, אשר יצרו עודפי עלות של נכסים בלתי מוחשיים שמשפיעים על הרווח התפעולי, מציגה החברה רווח תפעולי בניכוי הפחתת עודפי עלות בגין רכישות חברות ופעילויות. יצוין כי במהלך המחצית הראשונה של שנת 2023 גדלו הוצאות החברה במגזר התאמות ותיקונים למרכב הרכב בכ-1.5 מיליון שקל, כתוצאה מהפיחות בשער הדולר.
הרווח הנקי ברבעון השני של 2023 הסתכם בכ-0.6 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 26.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד כולל רווח חד פעמי בהיקף של 20.9 מיליון שקל כתוצאה ממימוש החזקות החברה בגוטו, רווח משערוך נגזר פיננסי בהיקף של 1.3 מיליון שקל וכן שערוך אופציה בחברת ווילשר, הכלולה בהיקף של כ-6.6 מיליון שקל. יודגש כי בנטרול הרווחים החד פעמיים, סיכמה שגריר את הרבעון המקביל אשתקד ברווח של כ-0.1 מיליון שקל.
יתרת המזומנים ושווי המזומנים של שגריר נכון ל-30 ביוני 2023 הסתכמה בכ-6.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-8.2 מיליון שקל ב-31 בדצמבר 2022.
דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר: "אנו מסכמים מחצית ראשונה עם שיפור משמעותי במגזר שירותים ומוצרים לענף התחבורה, כתוצאה משיפור התעריפים ופעולות ההתייעלות בהן נקטנו. במגזר התאמות ותיקונים למרכב הרכב אנו חווים התאוששות במסירות רכבים וחלפים, אך נפגענו מהפיחות המשמעותי של השקל מול הדולר – דבר שהביא להגדלת העלויות הישירות ועלויות השיווק. שגריר תמשיך לפעול בכדי לשמור על צמיחה רווחית במגזרי הפעילות, תוך ניצול הסינרגיות הקיימות בין הפעילויות השונות בקבוצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה