רכב

טסלה ממשיכה להסתבך: נהגים מדווחים על אירועי בטיחות מסוכנים

אחרי הבשורות הטובות בדוחות, טסלה מתמודדת עם בדיקה נוספת של הרשויות לאחר תלונות של נהגים על איבוד שליטה מסוכן של הרכב החשמלי. החברה הכריזה על ריקול למספר דגמים
מערכת ice | 
טסלה (צילום unsplash)
רשויות הבטיחות בדרכים בארה"ב פתחו בחקירה נוספת על בעיות בטיחות ברכבי טסלה. הפעם המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים בוחן תריסר תלונות על אובדן שליטה בהיגוי או אובדן הגה כוח ברכבים החשמליים 2023 דגמי 3 ו-Y.
הבדיקה מכסה כ-280,000 כלי רכב. חמישה נהגים טענו בתלונות כי כלל לא הצליחו לנווט את הרכבים. שבעה נוספים ציינו אובדן הגה כוח שדרש מאמץ היגוי מוגבר. היה דיווח אחד על תאונה אך אין תלונות על פציעות.
הסוכנות אומרת במסמך שפורסם באתר האינטרנט שלה, כי אובדן שליטה בהיגוי יכול להיות מלווה בהודעות לנהגים המצביעות על כך שעזרת הגה הכוח הופחתה או הושבתה. המסמך אומר שהחוקרים יבדקו באיזו תדירות הבעיה מתרחשת, תהליכי ייצור וחומרת הבעיה.
הבדיקה היא לפחות השישית במספר שהרשויות פתחו לגבי רכבי טסלה בשלוש השנים האחרונות. החוקרים בודקים את הרכב החשמלי שעלול להתנגש ברכבי חירום חונים בזמן שהם פועלים על מערכת נהיגה אוטומטית חלקית של הטייס האוטומטי, בלימת חירום ללא סיבה, כשלים במתלים, גלגלי הגה שעלולים ליפול וחגורות בטיחות קדמיות שייתכן שאינן מחוברות כראוי.
החברה הודיעה על ריקול לאחר מכן ל-2,649 רכבי טסלה דגם S בסין שיוצרו במפעל החברה בפרמונט, קליפורניה, בין ה-14 באוקטובר 2015 ל-23 באוגוסט 2020. ריקול הבטיחות פורסם במרץ כדי לתקן בעיה בחזית נעילת תא מטען, או מנעול, שעלול לגרום למכסה הקדמי להיפתח בזמן נסיעה. הפגם בתא המטען היווה סיכון בטיחותי, שכן הראות קדימה עלולה להיחסם אם מכסה תא המטען הקדמי נפתח בזמן נסיעה.
הריקול של Model S הגיע בעקבות ריקול קודם מסיבות דומות ב-31 בדצמבר 2021, כאשר טסלה נזכרה ב-19,697 רכבי Model S בסין שיוצרו בין ה-21 בינואר 2015 ל-18 בנובמבר 2020. החברה החזירה רק בחודש מאי כ-1.1 מיליון כלי רכב, עם תאריך ייצור בין 12 בינואר 2019 ל-24 באפריל 2023, בהוראת הרגולטורים הסיניים לעדכון תוכנה שאיפשר שינויים בשיטות הבלימה ואזהרות נוספות לגבי השימוש במאיץ דוושות. הרגולטורים אמרו שהם הורו להחזיר כמה רכבים מיובאים מדגם S, Model X, Model 3 וכלי רכב מדגם 3 ו-Y.
וכעת, רכבי החשמל 2023 מדגם S, דגם X ודגם Y של טסלה עומדים בפני ריקול, על פי דו"ח בטיחות בטיחות מ-14 ביולי של המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים, אשר נוגע ל-1,337 מכוניות S מדגם X ודגם Y של דגם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה