רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בירושלים: הקו האדום בדרך לפעילות מלאה

החלו נסיעות המבחן בקו האדום המלא של הרכבת הקלה בירושלים, הכולל הארכות עד נווה יעקב בצפון ועד הדסה עין כרם בדרום, השרה רגב: "ירושלים ממשיכה להיות בירת התחבורה הציבורית של ישראל, ומשמשת מודל ודוגמה לכל ערי ישראל"
מערכת ice |  6
הרכבת הקלה (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
נסיעות המבחן לאורך הקו האדום המלא בירושלים, הכולל את הקו הקיים ואת ההארכות החדשות, יחלו השבוע וצפויות להימשך מספר חודשים בשעות היום והלילה. נסיעות המבחן ימשכו עד להפעלה המסחרית המלאה של הארכות הקו הצפויות ברבעון השלישי של השנה. יתר הרכבות בקו יפעלו כסדרן גם במהלך תקופת ההרצה.
הארכות הקו האדום בוצעו על ידי חברת כפיר המפעילה את הרכבת הקלה, והן כוללות שבעה קילומטרים נוספים של מסילות כפולות ו-12 תחנות חדשות. בצפון העיר יגיע הקו עד נווה יעקב, ובדרומה יגיע הקו עד בית החולים הדסה עין כרם.

בחודשים הקרובים, יחלו נסיעות המבחן של הרכבת הקלה לאורך הקו האדום הקיים ושלוחותיו החדשות. הנסיעות יתבצעו ללא נוסעים, והן נועדו לבחון את תקינותן ובטיחותן של המערכות החדשות בתוואי הרכבת הקיים ובקטעים החדשים. בנסיעות ייבחנו קרונות משודרגים מהדגם הנוכחי,  וכן רכבות חדשות מדגם אורבוס 100 מתוצרת חברת כאף הספרדית. 
בשלב הראשון יופעל הקו מנווה יעקב עד צומת אורה, ובהמשך עד לסופו של המסלול להדסה עין כרם.  עם השלמת הקמת הקו האדום יתווספו שבעה קילומטרים של מסילות ו-12 תחנות חדשות.
הארכת הקו האדום מתבצעת במסגרת עבודות התשתית להקמת רשת הרכבות הקלות בירושלים (J-Net), המוקמת על ידי משרד התחבורה,עיריית ירושלים ותכנית אב לתחבורה, ומבוצעת על ידי הזכיין חברת כפיר. הרשת המלאה תכלול חמישה קווים תפעוליים, אשר יפעלו בהדרגה במהלך השנים הקרובות. לרשת יתווספו 27 קילומטרים של מסילות ו-53 תחנות חדשות עד תום העשור הנוכחי. לאחר השלמת הקו האדום יוקם הקו הירוק ממלחה וגילה להר הצופים, ובשלב הסופי יוקם הקו הכחול מהר נוף לנווה יעקב.
לקראת תחילת נסיעות המבחן, ציבור הנוסעים מתבקשים להקדיש תשומת לב מיוחדת להוראות הבטיחות ולכללי ההתנהגות בקרבת הרכבת והמסילות.
שרת התחבורה ובטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: ״מאז השקת הרכבת הקלה הראשונה בישראל לפני יותר מעשור ועד היום, ירושלים ממשיכה להיות בירת התחבורה הציבורית של ישראל, ומשמשת מודל ודוגמה לכל ערי ישראל. הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה היא רק שלב ראשון בדרך להקמת רשת הקווים המלאה אשר מתקדמת בקצב מהיר. עם השלמתה רשת, ייהנו תושבי הבירה מכיסוי תחבורתי מלא בתדירות גבוהה לכל שכונות העיר ומהן אל מרכז העיר ולכל רחבי הארץ, יחד עם מעטפת רחבה של אמצעי תחבורה משלימים, קווים שכונתיים, שבילים לאופניים ולהולכי רגל, תחבורה שיתופית ומיקרו-מוביליטי, והכל בקישוריות מיטבית. אני ממליצה לכל תושבי ירושלים ולכל המבקרים בה: השאירו את הרכב הפרטי בבית או בחניון "חנה וסע", ותיהנו מנסיעה נוחה, מהירה ומשתלמת בתחבורה הציבורית".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "פתיחת המקטע החדש של הקו האדום לנסיעות מבחן היא רגע מרגש עבור ירושלים ותושביה. בזמן הקרוב, עוד ועוד חלקים מירושלים יהיו מחוברים לתחבורה ציבורית נוחה, זמינה וידידותית לסביבה, שתקל על ההתניידות ברחבי העיר, מהקצה הצפוני שלה ועד לבי"ח הדסה עין כרם בקצה השני. מדובר בבשורה של ממש. ירושלים ממשיכה להוביל את מהפכת התחבורה הציבורית בישראל, ותחילת נסיעות המבחן של הקו האדום המשודרג היא צעד נוסף למימוש החזון של ירושלים, העיר הראשונה שתצא מן הפקקים".
מצוות תכנית אב לתחבורה נמסר: "אנחנו שמחים עם תושבי ירושלים על ההתקדמות המשמעותית בדרך לפתיחת המקטע החדש של הקו האדום של הרכבת הקלה. הארכת הקו לצפונה ולדרומה של העיר, תשפר באופן משמעותי את המצב התחבורתי בירושלים, תצמצם את הפקקים ותקל על התושבים. זהו שלב נוסף בהתפתחות התחבורתית של ירושלים, בנוסף לקווי אוטובוס חדשים שכבר פועלים, ולתכנון וביצוע קווי רכבת נוספים ברחבי העיר, לטובתם ולנוחותם של כלל התושבים והמבקרים בעיר".
מחברת 'כפיר הרכבת הקלה' נמסר: "בהתאם ללוחות הזמנים המתוכננים של הפרויקט, ולמען תושבי ירושלים, אנו מחברים שכונות נוספות לרכבת הקלה. אנחנו נרגשים להרכיב נדבך נוסף בפאזל התחבורה העירונית בירושלים. מדובר בצעד מרגש. נסיעות המבחן יאפשרו תפעול בטוח יותר לנוסעים בבירה. אנו קוראים לקהל הנוסעים והולכי הרגל לנהוג במשנה זהירות במטרה להימנע מתאונות מיותרות". במהלך תקופת ההרצה נציגי חברת כפיר יהיו זמינים למענה אישי ופתרון בעיות מיידי
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לא נשארה עבודה בירושלים
    רמי 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למוניות לא תהיה פרנסה בירושלים. לא מספיק יש תחרות אדירה כאן בעיר עכשיו קווי הרכבת מתפשטים בכל העיר..נגמר הסיפור שלנו כאן,מי שרוצה לעבוד שירד לת"א
    סגור
  • שהשם ישלח לך פרנסה טובה ברווח (ל"ת)
    שלמה 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    .
    ירושלמי 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוסיפו עוד קרונות אני מת מהצפיפות שיש ברכבת ??
    סגור
  • 3.
    רכבת
    ירושלמית 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקר . הרכבת לכיוון הדסה לא יכולה לנסוע. תנועת הרכבים הוסטה מהכביש על פסי הרכבת. לא ניתן לבצע שום נסיעת מבחן.
    סגור
  • 2.
    מה קשור לכתוב בטייטל שלה (תא״ל)???
    ירושלמי 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבורה של חנפנים מעפנים טוראי לא הייתי נותן לבהמה הזאצ
    סגור
  • 1.
    אני נמצא כאן עכשיו ליד העבודות- לפחות עוד עשור!! לפחות (ל"ת)
    בוב 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור