רכב

הקו האדום של הרכבת הקלה מגיע לשלב האחרון - האמנם?

הקו האדום של הרכבת הקלה מגיע לישורת האחרונה. האם נוכל להתחיל להשתמש בפברואר 2023? אם שואלים את נת"ע, אז התשובה מורכבת
מערכת ice |  2
הדמיית הרכבת הקלה בשד' ירושלים יפו (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של נת"ע)
25 שנה לאחר שהממשלה החליטה על הקמתו, האם פרויקט הרכבת הקלה מגיע לישורת האחרונה? לאורך 24 הקילומטרים של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן – מפתח תקווה לבת ים – יתחילו נסיעות ההרצה של הרכבת וזאת על מנת לבחון את כל מערכותיה. זו תהיה הפעם הראשונה שבודקים את כל המערכות ולאורך כל 24 הקילומטרים.
באם הכול ילך חלק, נסיעות המבחן ימשכו עד סוף החודש ולאחר מכן המערכת תימסר לחברת תבל שבהובלת אגד שזכתה במרכז להפעלת הקו האדום. לפי הפרסום באתר 'דה מרקר', בשלב זה תבל אמורה לבדוק במשך 45 ימים את מערכות הכרטוס, הביטחון, התחזוקה וניהול הדיפו. במידה והשלב יעבור בהצלחה, הקו צפוי להתחיל לפעול בפברואר 2023.
אופטימיים? אז בחברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), המופקדת על הקמת קווי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, פחות. בעוד הם נערכים לפתיחה המתקרבת, הם משוכנעים שהקו האדום לא יתחיל לפעול בראשית 2023.
לפרויקט ישנם שלושה ראשים: נת"ע, חברת אלסטום הצרפתית- המופקדת על מערכות האיתות והבקרה בפרויקט, ו-CRTG הסינית – הקבלן המוביל בפרויקט. כל אחד מהם מאשים את האחר בעיכוב הפרויקט.
על מנת להוזיל את עלויות הפרויקט, בחרו לפרויקט מספר קבלנים וקבלני משנה ובחברות אלסטום ו-CRTG מסכימים כי זו הסיבה העיקרית לעיכוב הפרויקט. שתיהן פוחדות גם שתבל תעכב מצידה את קבלת הקו ותטען כי יש תקלות בקו וזאת מכיוון שאין באפשרותה לקבל את הפרויקט במועד המתוכנן וצריכה עוד זמן להכשיר נהגי רכב. באגד מכחישים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכל שחיתות בדיוק כמו ראש הממשלה הנצחי המושחת הראשי (ל"ת)
    אריה 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • רכבת קשה
    Ron 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק אחושרמוטה
    סגור