רכב

פורד ו-GM מתחננות: לא למלחמת מחירים עם טסלה

האזהרה של יצרניות הרכב למשקיעים מגיעה כאשר במשך השבוע הן יפרסמו את הדוחות שלהן לרבעון הראשון
מערכת ice |  1
טסלה (צילום shutterstock)
יצרניות הרכב ג'נרל מוטורס ופורד מוטור ינסו לשכנע את וול סטריט כשהן מפרסמות השבוע את רווחי הרבעון הראשון שהן לא ייגררו למלחמת מחירים עם יצרנית הרכב החשמלי טסלה.

עד כה, המשקיעים עדיין לא משוכנעים. מניות GM ירדו ביותר מ-20% מהשיא של 2023 בפברואר, ונסחרות קרוב למחיר ההנפקה ב-2010 של 33 דולר למניה. מניית פורד יורדת ב-13% מאז פברואר, כאשר מנכ"ל טסלה אילון מאסק הסלימה אסטרטגיה של צמצום שולי הרווח של החברה שלו כדי להרחיב את נפח המכירות.
GM מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון ביום רביעי. החודש, יצרנית הרכב אותתה על תחזית אופטימית עם דוח המכירות לרבעון הראשון שלה בארה"ב, שכותרתו "התחלה נהדרת". המכירות של GM בארה"ב ברבעון הראשון עלו ב-18% לעומת שנה שעברה, כשהמכירות של משאיות ורכבי שטח בעלות רווח גבוה מובילות.
במקביל, מנכ"לית GM, מרי בארה, מאיצה את הדחף לצמצום עלויות התפעול ב-2 מיליארד דולר עד סוף השנה. סמנכ"ל הכספים, פול ג'ייקובסון, אמר למשקיעים החודש כי 5,000 עובדי GM קיבלו עסקאות פיטורים.
עד כה, GM אימצה להגביר את הייצור של רכבי החשמל החדשים ביותר שלה, עם 968 רכבי רכב חשמליים מסוג Cadillac Lyriq בלבד שנמסרו ברבעון הראשון. בטווח הקרוב, זה יכול לעזור לחברה להתחמק מההשפעה של הורדת המחירים של טסלה, כתב אנליסט J.P. מורגן ריאן ברינקמן בפתק ביום שני.
"GM ופורד צריכות לראות מגמות טובות בצורה דרסטית בתמחור ובהשפעות המרווחים כתוצאה מכך מאשר טסלה" ברבעון הראשון, כתב ברינקמן. עם זאת, הוא הוסיף, המשקיעים מודאגים מכך ש"חולשה בתמחור EV עלולה להתפשט מעבר לטסלה לרכבים חשמליים של יצרניות רכב אחרות, וחשוב הרבה יותר - לשוק הרחב יותר של כלי רכב חדשים באופן כללי".
פורד, שמדווחת על תוצאות הרבעון הראשון ב-2 במאי, דיווחה גם על מכירות חזקות של משאיות ברבעון הראשון בארה"ב - כאשר משלוחים של טנדרים F-150 זינקו ב-21% מהרמות של שנה שעברה, מדוכאים על ידי מחסור במוליכים למחצה.
הדו"ח לרבעון הראשון יהיה הבכורה של גישת הדיווח הכספי החדשה של פורד, המשקפת את הארגון מחדש הרחב יותר שלה.
החברה תדווח על תוצאות עבור עסקי הרכב החשמליים שלה מסוג Model e, פעילות רכבי הבעירה של פורד בלו ויחידת הרכב המסחרי של פורד פרו. בתדרוך בחודש שעבר, פורד סימנה שיחידת ה-EV שלה עשויה להפסיד 3 מיליארד דולר לפני מסים השנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לא לבצע הגהה ולהסתפק בתרגום עילג של גוגל ? (ל"ת)
    דני 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור