רכב

הסיכון לשכחת ילדים ברכב עולה בשרב ובפסח – כך תיזהרו

על פי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, בעשור האחרון מתו 39 ילדים כתוצאה משכחה והילכדות ברכב, ושינוי השגרה בחופשת הפסח מגביר את הסכנה. קבלו טיפים חשובים שיצילו חיים
מערכת ice | 
רכב (צילום vecteezy)
בארגון "בטרם" מזכירים כי השרב ושינוי השגרה בחופשת הפסח, מעלים את הסיכון לשכחת ילדים ברכב. על פי נתוני ארגון "בטרם", בעשור האחרון (2013-2022) מתו לא פחות מ-39 ילדים כתוצאה משכחה והילכדות ברכב. בימים חמים הטמפרטורה ברכב סגור יכולה להגיע ל-70 מעלות כשעיקר העלייה בטמפרטורות היא בחצי שעה הראשונה.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו. זה קורה בעיקר במצבים של עייפות, לחץ או יציאה משגרה. ההבנה שזה יכול לקרות גם להורה האחראי ביותר, צריכה להביא אותנו לכדי פעולה אקטיבית של מניעה. הדרך הטובה ביותר למניעה היא אימוץ הרגל מציל חיים. לביטחון נוסף משמשת המערכת החכמה המותקנת ברכב".

"בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה נוספת של הילכדות ילדים ברכב כאשר הילדים נכנסים לרכב חונה, אך לא יכולים לצאת ממנו. אני קוראת להורים ולכל אדם אשר מסיע ילד ברכבו - אל תגידו לי זה לא יקרה. הקפידו על הנחיות הבטיחות רק כך נמנע את האסון הבא".
הנחיות הבטיחות של ארגון בטרם למניעת שכחה והילכדות ברכב:
• לא משאירים ילד ברכב לבד - אפילו לא לרגע. גם לא עם חלונות פתוחים. 
• מאמצים הרגל מציל חיים - משאירים טלפון נייד, ארנק או תיק במושב האחורי, קובעים תזכורת בנייד או שולחים מסרון לבן או בת הזוג בתום הנסיעה.
• פותחים את דלתות הרכב בתום כל נסיעה כדי לוודא שאין אף ילד במכונית לפני שנועלים אותו.
• כדי למנוע אפשרות להילכדות ברכב, בכל חנייה או עצירה נועלים את הרכב למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. 
• בכל התארגנות לנסיעה או יציאה מהרכב, שומרים את המפתחות ביד או בכיס. שומרים את המפתחות הרחק מהישג ידם של הילדים ולא נותנים להם לשחק במפתח בזמן ההתארגנות לנסיעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה