בריאות

מסיעים ילד עם צרכים מיוחדים? כך תעשו זאת בבטחה

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, מוגבלויות, נכויות ואפילו רגל שבורה מתמודדים עם קושי לחגור את הילדים במושבי בטיחות בהתאם להמלצות. מדריך: כך תעשו זאת נכון
מערכת ice | 
צילום unsplash
ילדים עם צרכים מיוחדים נמצאים בסיכון גבוה יותר להיפגע חלילה מתאונה לעומת ילדים עם התפתחות תקינה. הסיבות לכך רבות, וביניהן שהות ממושכת ברכבי הסעה ויותר 'זמן כביש' (נוסעים בהסעות), חוסר מידע בנוגע לאופן הסעתם, קושי של חלקם לשבת 'קשורים' ברצועות מושב הבטיחות, נטייה של חלקם לשחק עם אבזם חגורת הבטיחות ולשחרר אותה, נסיעה בכיסא גלגלים עמוס מכשירים, חולשת שרירי הצוואר, כך שהראש נשמט למטה במהלך הנסיעה ועוד.
זהר פילבר, מרפאה בעיסוק ומדריכה מוסמכת לבטיחות בנסיעה של ילדים מטעם ארגון safe kids העולמי וארגון 'בטרם', מנהלת מרכז עזרים בביה"ח אלין לשיקום ילדים ונוער, מסבירה:
ברוב המקרים ניתן להסיע ילדים צעירים במושבי בטיחות רגיל. תוך שימת לב מיוחד לדגשים הבאים:
חשוב להסיע את הפעוט במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה עד גיל מאוחר ככל הניתן. ישנם מושבים בהם ניתן להסיע באופן זה עד שהילד מגיע ל 18 ק"ג ואפילו 22 ק"ג. מנח זה מגן פי 4 מפני פגיעות ראש ועמוד שדרה לעומת ישיבה עם כיוון הנסיעה .באופן זה, גם ילדים צעירים עם חולשת שרירים מוגנים יותר עד גיל 4 או 5.

במושב בטיחות עם כיוון הנסיעה ניתן להסיע ילדים כשהם חגורים ברצועות הפנימיות. ובחלק מהמקרים גם בהטיה קלה לאחור לילדים במשקל 29 ק"ג. במידה שהראש נשמט במהלך הנסיעה ניתן להיעזר בתומך הרב תכליתי HEADALOFT, שהינו בטיחותי לשימוש בנסיעה, ושומר על הראש זקוף.
ילדים המתקשים לשאת את הרצועות הפנימיות של מושב הבטיחות או נוטים למשוך את הרצועה של חגורת הבטיחות בעת ישיבה בבוסטר או על מושב הרכב בשל קשיים תחושתיים או התנהגותיים יכולים להיעזר בווסט לנסיעה בטוחה. המקל פעמים רבות על הישיבה הממושכת מאחר שעוטף את גוף הילד.
במקרים בהם הילד פותח את החגורה שוב ושוב, ניתן לכסות את תושבת חגורת הבטיחות בכיסוי פלסטיק מחורץ, שיאפשר שחרור של החגורה רק באמצעות חפץ דק כמו מפתח.
ילדים המוסעים בכיסא גלגלים או בטיולון צריכים להיות חגורים אף הם במהלך הנסיעה. על כיסא הגלגלים להיות מעוגן לרצפת הרכב, ובנוסף יש צרוך בחגורת בטיחות המחוברת לשלדת הרכב ועוברת מעל פלג הגוף העליון של הנוסע, ללא קשר לרצועות הקשירה של כיסא הגלגלים או הטיולון. 
במידה שיש לילד הנוסע קשיים בשליטת הראש והוא שומט אותו לפנים, ניתן להיעזר גם כאן ב HEADALOFT עם רצועת התמיכה הקדמית למצח, לסיוע בהחזקת הראש זקוף בנסיעה. לילדים אלו מוצר זה יוכל לסייע בהחזקת הראש זקוף ובשיפור מנח הצוואר לא רק ברכב אלא בתפקודים שונים כמו אכילה, תקשורת ושימוש במערכות מיקוד מבט, ויוכל לתת מענה כוללני לילד המשתמש בו. לצרוך התאמה, מומלץ לפנות לצוות המטפל בילד.
לפרטים נוספים ולהתייעצות, ניתן לפנות למומחי המרכז לנסיעה בטוחה לילדים עם צרכים מיוחדים לזכרה של טובי קורן באלי"ן.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "תאונות דרכים הן הגורם המרכזי לתמותת ילדים בתאונות. הדרך הטובה ביותר להגן על ילדים בנסיעה היא לחגור אותם במושב בטיחות בהתאם לנתונים האישיים שלהם - גובה, גיל ומשקל. כאשר מדובר בילדים עם צרכים מיוחדים, חשוב להבין בדיוק מה הצורך האישי והפיזי של כל ילד ולהתאים עבורו בצורה המיטבית ביותר את מושב הבטיחות. מרכז המומחים בבית החולים אלין עושה עבודת קודש במציאת פתרונות ממוקדים לכל צורך במטרה שכל ילד יהיה בטוח, גם בנסיעה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה