רכב
בניגוד להבטחתה, מיכאלי מקדמת "רשות מטרופולינית וולנטרית"
משרד התחבורה מקדם יוזמה חדשה להקמת "מרחבים מטרופוליניים" שתעוגן בתקציב הנוכחי ותאפשר לרשויות שיגבשו הסכמות על כך לקבל סמכויות ותקציב לניהול התחבורה באזורם, כך עולה מדיווח של אודי עציון ב-Ynet.
הרעיון שבו סמכויות ממשרד התחבורה עוברות לרשויות מקומיות, הוכיח את עצמו כאפקטיבי ויעיל במדינות רבות במערב, ואמנם בניגוד להמלצות ועדת סדן ב-2007, וועדת טרכטנברג 2011, ומבקר המדינה ב-2019 להקמת רשות מטרופוליטנית, שמטרה להוות גוף שמנוהל בידי נציגי הרשויות המקומיות ובסמכותו לקבל החלטות בנושא תשתיות תחבורה, ביוזמה הנוכחית, בניגוד להבטחה של מיכאלי עם כניסתה לתפקיד, מדובר בגופים שיוקמו באופן וולנטרי, רק במידה וישנה הסכמה של כל הרשויות, מהלך שיכול ליצור מצב שפרויקטים לא יוצאים לדרך בשל התנגדות של יישוב או רשות אחת.
עוד ב-
כזכור, לאחרונה פורסם כי בעקבות התנגדות של תושבים בכפר סבא, רעננה והוד השרון, צפוי להתעכב פרויקט המטרו כאשר בשלב הראשון תוקם התוכנית רק בחלק שבין חולון לגלילות, ולא תמשיך עד ליישובי השרון, מהלך שצפוי לפגוע בתושבים רבים, לפגוע בפרויקט שמבוסס על מספר קווים החוצים זה את זה.
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה