רכב
"נהגי אוטובוס שומרים בקבוקים לעשיית צרכים"
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, דנה אתמול (שלישי) בשיפור זכויותיהם של נהגי האוטובוס, כאשר הנהלים הקיימים כיום יוצרים מצב שהם מאבדים את הותק במקום עבודתם באופן תדיר, בכל פעם שחברה אחרת זוכה במכרז להפעלת הקו אותו מאיישים.
מנכלי"ת משרד התחבורה, מיכל פרנק הזכירה שלאחרונה, פרסם משרדה מתווה מענקים למפעילי התחבורה הציבורית, במטרה לגייס נהגים חדשים, זאת לצד פעילות המשרד בנושא השכר והותק: "אנחנו פועלות יחד עם המשרד והרשות לתחבורה ציבורית בכל הכלים שברשותנו, כדי לקדם את נושא תנאי השכר, הוותק ורציפות התנאים של הנהגים". ח"כ נעמה לזימי שיזמה את הדיון, הוסיפה כי סוגיית השמירה על הוותק שמקדמים במשרד התחבורה היא בשורה וציינה כי היא מקווה שניתן יהיה לקדם זאת בתקציב הקרוב.
מדי שנה עוזבים את המקצוע כ-2,000 נהגים ונהגות בתחבורה ציבורית.
— ערוץ כנסת (@KnessetT) May 10, 2022
בנוסף, יש עוד כ-1,200 נהגים ונהגות שהיה עדיף לא להעסיק אותם אלמלא ההבעיות בכוח האדם.
אלו הנתונים העגומים של התחבורה הציבורית בישראל כיום.@MeravMichaeli pic.twitter.com/IzImafY8GL
בהודעה של הכנסת לתקשורת, התייחסו גם לתנאי העבודה של הנהגים, וציינו כי רבים מתלוננים על כך שאפילו באשר לעשיית צרכים, הם חווים תנאים לא הולמים, "אחד הנהגים התפרץ לדברים וסיפר כי הוא שומר בקבוקים ולא למחזור, ונהגת נוספת העירה כי לה אין אפילו את האפשרות הזו", נכתב.
יו"ר ארגון הנהגים בהסתדרות הלאומית, ישראל גנון, ביקר בחריפות את התוכנית המתגבשת של משרד התחבורה, וגרס כי עדין אין שינוי מהותי בשכר: "יש 70 אלף מחזיקי רישיון נהיגה, לא צריך נהגים חדשים אבל הם לא רוצים לעבוד במקצוע עוד לפני שהם שומעים את הטענות שלנו על תשתיות. השכר נמוך ולא ראוי. 35% מתחת לשכר הממוצע במשק, בעוד שבכל העולם המערבי הוא סביב השכר הממוצע במשק". ציון פת, המנהל את חברת האוטובוסים אלקטרה אפיקים, התייחס לנושא השכר ודרש כי המדינה תממן את הגדלת השכר לנהגים.
עוד ב-
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה