רכב

אילון מאסק מפסיק את הייצור: "נמשיך באספקה קריטית"

חברת החלל של אילון מאסק הודיעה אתמול כי תפסיק לייצר את אחד ממוצרי הדגל שלה - הקפסולה. זה מה שמתכננים להשקיע בו במקום ייצור חלליות הדרגון 
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, מתוך אתר spacex)
SpaceX הפסיקה את הייצור של קפסולות אסטרונאוטים חדשות של Crew Dragon, כך אמר בכיר בחברה לרויטרס, כאשר חברת תחבורה החלל של אילון מאסק מתכוננת להשקיע יותר משאבים בתוכנית ספינות החלל של הדור הבא שלה.
ביטול הייצור של הקפסולה מוסיפה דחיפות רבה יותר לפיתוח היורש הסופי של הקפסולה – "Starship", "ספינת הכוכבים". השקת הבכורה של Starship נדחתה במשך חודשים על ידי מכשולים לפיתוח מנוע וביקורות רגולטוריות.
 זה גם מציב אתגרים חדשים בפני החברה שנדרשת ללמוד כיצד לתחזק צי ולתקן במהירות בעיות בלתי צפויות מבלי לעכב לוח זמנים עמוס של משימות אסטרונאוטים.  "אנחנו מסיימים את ייצור הקפסולה שלנו, אבל אנחנו עדיין מייצרים רכיבים, כי אנחנו נשפץ", אמרה נשיאת SpaceX, גווין שוטוול, לרויטרס, ואישרה את התוכנית לסיים את ייצור Crew Dragon.
הוא הוסיף כי SpaceX תשמור על היכולת לבנות יותר קפסולות אם יתעורר צורך בעתיד, אך טענה ש"ניהול צי הוא המפתח". המודל העסקי של מאסק מבוסס על חלליות לשימוש חוזר, כך שלא היה נמנע שהחברה תפסיק את הייצור בשלב מסוים. אבל העיתוי לא היה ידוע, וכך גם האסטרטגיה שלו להשתמש בצי הקיים עבור צבר המשימות המלא שלו.
Crew Dragon הטיסה חמישה צוותים של אסטרונאוטים ממשלתיים ופרטיים לחלל מאז 2020, אז הטיסה את זוג האסטרונאוטים הראשון של נאס"א והפכה לנסיעה העיקרית של סוכנות החלל האמריקאית להסעת בני אדם לתחנת החלל הבינלאומית וממנה.
לאחר כל טיסה, הקפסולות עוברות שיפוץ במתקני SpaceX בפלורידה, שהחברה מכנה "Dragonland". "יש בעיות במחזור החיים, כאשר ברגע שאתה מתחיל להשתמש בו בפעם השלישית, הרביעית, החמישית, אתה מתחיל למצוא דברים שונים", אמר האסטרונאוט בדימוס של נאס"א ומנהל SpaceX לשעבר, גארט רייזמן, שמתייעץ כעת עבור החברה בענייני טיסה אנושית בחלל.
"SpaceX ממש טובה בזיהוי הבעיות האלה במהירות ואז לפעול במהירות כדי לתקן אותן", הוסיף רייזמן, והצביע על חקירה ב-2021 שבה SpaceX גילתה ותיקנה תוך חודשים דליפה של שירותים על גבי קפסולת Crew Dragon שהטיסה בני אדם פעמיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה