רכב

ג'נרל מוטורס בעסקה של 1.35 מיליארד דולר: המניה זינקה

ג'נרל מוטורס ממשיכה את הניסיונות שלה לשלוט בעולם הרכבים האוטונומיים והיא רכשה מניות קרוז בסכום של 1.35 מיליארד דולר
מערכת ice | 
מרי בארה, מנכ"לית ג'נרלס מוטורס GM (צילום Dave Pinter / Flickr)
ג'נרל מוטורס מהדקת את שליטתה במותג השירותים לרכב האוטונומי קרוז עם תוכנית לקנות את חלקה של קרן SoftBank Vision בחברת הטכנולוגיה שבסיסה בסן פרנסיסקו ולהזרים 1.35 מיליארד דולר נוספים ככל שהיא מתקרבת להשקת שירות נסיעה אוטונומית.
יצרנית הרכב מדטרויט אמרה ביום שישי אחר הצהריים כי בכוונתה לשלם ל-SoftBank 2.1 מיליארד דולר עבור חלקה בקרוז, והודיעה על התוכנית לאחר סגירת המסחר הרגיל. הונדה מוטור ושות' היא גם משקיעה בקרוז ועוזרת ל-GM לפתח את הטנדר החשמלי של Origin שישמש כדגם הליבה לשירות הנסיעה והמשלוח האוטונומי שלה.
"GM ממנפת את החוזק של המאזן שלה כדי לנצל את ההזדמנות להגדיל את השקעת ההון שלה בקרוז ולקדם את אסטרטגיית הרכב האוטונומי המשולב שלנו", אמרה מרי בארה, מנכ"לית ויו"ר יצרנית הרכב. "עמדת ההשקעות המוגדלת שלנו לא רק מפשטת את מבנה בעלי המניות של קרוז, אלא גם מספקת ל-GM ולקרוז גמישות מרבית להמשך הדרך בעלת הערך הרב ביותר למסחור ולניצול מלוא הפוטנציאל של טכנולוגיית AV."

התוכניות של GM עבור קרוז התפתחו בחודשים האחרונים, עם פיטוריו של המנכ"ל לשעבר דן עמאן בדצמבר 2021, ומינויו של מייסד-שותף של קרוז קייל ווגט, ה-CTO שלה, לתפקיד הנחשק בחודש שעבר. החברה עומדת להתחיל להציע נסיעות מניבות הכנסות לציבור, והודיעה בפברואר שלמספר מצומצם של רוכבים תהיה גישה לשירות בחינם. המטרה של החברה להסיר גלגלי הגה, דוושות ובקרות קונבנציונליות אחרות מכלי רכב חשמליים בצי שלה התקדמה גם החודש לאחר שמשרד התחבורה האמריקאי עדכן את תקני הבטיחות עבור כלי רכב אוטומטיים.
עם ההשקעה הנוספת של GM, קרוז גייסה יותר מ-10 מיליארד דולר מאז הקמתה ב-2013. GM ושותפיה בחברה מבצעים הימור גדול על הפוטנציאל העתידי שלה. לעת עתה, זה סוג של גרירה כלכלית על יצרנית הרכב. ההפסד התפעולי של קרוז היה 1.2 מיליארד דולר בשנה שעברה, לעומת הפסד תפעולי של 887 מיליון דולר ב-2020.
"אנחנו ממשיכים להאמין שההשקעה שלנו מייצגת הזדמנות יוצאת דופן ליצירת ערך לבעלי מניות לטווח ארוך", אמרה בארה. מניית GM עלתה ב-2.7% ל-44.82 דולר ביום שישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה