כסף וצרכנות
חברה נוספת עוקפת את טסלה באמריקה
המתחרה הגדולה ביותר של טסלה הצליחה להוציא לפניה את הרכב שהאמריקאים חיכו לו במשך שנים – האם היא תנצח את יצרנית הרכב החשמלית?
ג'נרל מוטורס (GM) חגגה בסוף השבוע את יציאתן ומסירתן של היחידות הראשונות של המכונית החשמלית החדשה שלה, Hummer EV, מפס הייצור לידי הלקוחות שהזמינו אותן. המהדורה החשמלית הראשונה של האמר, Edition 1, יצאה מ"מפעל 0" בעיר האמטראמק שבמישיגן, כאשר כל רוכש שילם סכום של 110,295 דולר (כ-344,000 שקל) עבור הזכות להיות בין הראשונים שינהגו בטנדר החשמלי הראשון של המותג האמריקאי האגדי.
בין התכונות שמציע המחיר הזה, מלבד הלוגו, נכללים עוצמה של עד 1,000 כ"ס, האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בשלוש שניות, טווח נסיעה של מעל 500 ק"מ לטעינה, יכולת לנסוע באלכסון על ידי סיבוב של כל ארבעת הגלגלים לאותו כיוון בו-זמנית, הגבהה של המתלים ב-15 ס"מ למעבר מעל מכשולים ונהיגה חצי-אוטונומית – יכולת שלאחרונה בוטלה בדגם היוקרה של הקבוצה, Cadillac Escalade.
בדרך להשקת ההאמר החשמלי עקפה GM את טסלה, שהציגה את הטנדר החשמלי Cybertruck (בתמונה למעלה) כבר ב-2019, אך מאז ועד עתה השקתו מתעכבת בעקבות בעיות רבות, בעיקר בכל מה שקשור לגוף המשוריין שלו, שהתגלה כפחות עמיד מהבטחות החברה באירוע ההשקה המביך.
עוד ב-
בהמשך לדגם הזה, אמורים להגיע טנדרים חשמליים זולים יותר ממותג האמר, ביניהם 3X, בעל 830 כ"ס ותו מחיר של 99,995 דולר (כ-310,000 שקל), שיגיע עוד כשנה; 2X, בעל 625 כ"ס ותו מחיר של 89,995 דולר (כ-280,000 שקל), שיגיע עוד שנה וחצי; ודגם 2, שיעלה 79,995 דולר (כ-250,000 שקל), שיגיע עוד שנתיים וחצי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(12):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
11.רכבים מצויינים אבל...רפאל 12/2021/25הגב לתגובה זו1 0רכבים חשמליים פועלים על סוללה ותוכנה, אם פעם היינו נוסעים ברכב 15-20 שנה בלי לראות מוסך, אז חברות התחילו להעסיק מהנדסים שהתפקיד שלהם לגרום בייצור של חלקים להפסיק לעבוד אחרי כמה שנים. ברכבים חשמליים העבודה הזו הופכת קלה בהרבה, כמעט כל מי שקנה רכב חשמלי מתלונן אחרי כמה שנים על באגים נוראיים בתוכנה, תוך 5 שנים התוצר יורד מ500 קילומטרים להטענה ל300. אחרי כ8 שנים צריכים להחליף סוללה שדורשים עליה 20-25 אלף דולר, עולה יותר מהרכב. בקיצור, הקידמה המקסימה של רכבים ירוקים ידידותיים לסביבה עם ביצועים מרהיבים נהרסת ע"י תאוות בצע של יצרנים חזירים ורמאים שיעשו הכל שנצטרך להחליף רכב של 700 אלף שקל כל 8-12 שנים. כשהוצאתי רישיון נהגתי על ביואיק שנת 1996, במשך 4 שנים, עד שהשתחררתי מצהל נהגתי על הרכב הזה, ללא שום טיפולים, החלפות שמנים, כלום לא היה צריך והרכב לא ראה מוסך פעם אחת, החלפתי אותו בגלל הזיהום הסביבתי הנוראי של רכבים אלו, היום אני נוהג על רכב בן כמה שנים ששווה 350 אלף שקל ואני במוסך פעמיים בשנה לפחות.סגור
-
10.חחח.. עוקפת את טסלה… ממש כותרת בדיחה. (ל"ת)רונן 12/2021/20הגב לתגובה זו3 0סגור
-
9.וכל זה בלי תמונה? (ל"ת)נחום 12/2021/20הגב לתגובה זו4 0סגור
-
8.אפילו תמונה אין לכם. לפחות לטסלה יש (ל"ת)יואל 12/2021/20הגב לתגובה זו3 0סגור
-
7.כפול 2צפוני מהצפון 12/2021/20הגב לתגובה זו1 0המחירים הנקובים בכתבה, יתורגמו בארץ פי שתיים, לא פחות מ700000 ש'סגור
- טען עוד
-
6.ואיפה התמונה?עמר 12/2021/20הגב לתגובה זו3 0חוץ מכמה שהשקיעו בטסלה ,הדבר היחיד שמעניין זה תמונה . איפה היא?סגור
-
5.הכל בסוף מסתכם בכמות המכוניות שייוצרופיני 12/2021/20הגב לתגובה זו2 0לטסלה יש מעל 1.3 מיליון הזמנות, היא תייצר כמה שהיא רק יכולה, הערכות של 250 אלף ומעלה בשנה בעוד כ3-4 שנים. זאת בניגוד לג'י אם, שיש לה מספר הזמנות זעום ולא מתכננת יותר מכמה עשרות אלפים בשנה בעוד 3-4 שנים.סגור
-
4.היה ברור שג'נרל מוטורס תוציא כלים כבדים וטובים (ל"ת)שלום 12/2021/19הגב לתגובה זו0 1סגור
-
3.שטויותTEI 12/2021/19הגב לתגובה זו1 0ערמה של שטוית והמצאותסגור
-
2.גיבוב שקרים של כתב טיפששי 12/2021/19הגב לתגובה זו3 0יש כל כך הרבה כיסוי תקשורתי, מה אתה לא חושב שיתפסו אותך בשקרים? טסלה חזרה ואמרה שהבעיה העיקרית היא שהם מחקים לבטריות החדשות.סגור
-
1.אם אתם לא יודעים למה הרכב מתעכב אל תמציאודביר 12/2021/19הגב לתגובה זו2 0זה הופך את כל הכתבה לספקולציות בעלמאסגור
-
כל כך מגמתי על גבול השקרא 12/2021/19הגב לתגובה זו1 0פעם הייתי מתעצבן משקרים אבל כתבות כאלה יכולות אולי לגרום לירידת ערך המניה של טסלה ואני אוכל לקנות בזולסגור