רכב

אילון מאסק בבעיה? זה המסר המדאיג שפרסם

מאסק חגג את דו"חות סיכום שנת הפריצה של טסלה שרשמה גידול חסר תקדים. אלא שהבוקר הוא צייץ לעוקביו רמזים על בעיות האינפלציה שפוגעת בחברות, האם מאסק צריך לחשוש?
מערכת ice |  3
אילון מאסק (צילום Victor Gonzalez Couso /flickr, unsplash)
מאסק רשם דו"ח מצוין בסוף השנה שעברה למרות כשלי שרשראות האספקה והמחסור עולמי בשבבים. המיליארדר, והאיש העשיר בעולם הבטיח אחרי הדו"ח כי למרות האתגרים, החברה תרשום צמחה גם בשנה הבאה של לפחות 50%, והסביר גם שהוא לא דואג בעניין השבבים.
אלא שאחרי שטסלה פרסמה העלאת מחירים בסוף השבוע האחרון לדגמי Y, 3 ורכבי השטח הפרטיים של יצרנית הרכבים החשמליים, נראה שמאסק מרגש צורך להתנצל או להכין את השטח לעליית מחירים נוספת, בהפגנת מצוקה פומבית בטוויטר.
טסלה התפארה מתחילת הדרך במחירים עממיים יחסית לטכנולוגיה ולחדשנות שהיא מציעה, כשהאידיאולוגיה מאחורי זה היא הרצון להשתלט על השוק, מה שלאט לאט מצליח. אבל החברה כבר לא עומדת במחירים הנמוכים והעלתה את תעריף הרכישה של הדגמים כבר שנים עשר פעמים בשנה שעברה.
בהודעה האחרונה דובר על התייקרות של 1,000-1,500 דולר לפי דגם, אבל לפי הציוץ שמאסק פרסם הלילה, נראה שהוא מנסה להכין את השטח להיות סלחני מספיק לעליות נוספות, או לפחות לאלה החדשות. אגב, מאסק צייץ, וטסלה כבר מסמנת ירידה של 5.12% במניה עם שווי שוק של 822 מיליארד דולר ומחיר מניה של 795.35 דולר מאז ההודעה בסוף השבוע.
  
מאסק פרם בטוויטר, "מה דעתכם לגבי שיעור האינפלציה הסביר בשנים הקרובות? Tesla ו-SpaceX רואים לאחרונה לחץ אינפלציה משמעותי בחומרי גלם ולוגיסטיקה, ואנחנו לא לבד".
בהמשך לדבריו פרסם מאסק כתבה של ה-FINANCIAL TIME, שעסקת בזינוק הסחורות שעתיד להגיע השבוע לשיא של 50 שנה. האינפלציה שהתחילה להשתולל עוד לפני המלחמה באוקראינה, יצאה מכלל שליטה מאז הפלישה והסנקציות שהוטלו על רוסיה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אלון מסק
    צפריר 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר אלון מסק בקרוב מאוד תרגיש שהחברה של טסלה לא תשרוד ... על אף שלא ניראה כך זה החשש של מסק הרובוטיקה שלו מעט כושלת וזה אפקט הדומינו...
    סגור
  • 2.
    אינפלציה היא כנראה הבעיה הקטנה ביותר בשבילו
    מישהו שחוקר 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסלה העלו מחירים בעבר וגם עכשיו כדי לשלוט ביחס המחיר/דרישה שלהם. התור בהזמנות לקניית מכונית בעולם עומד על יותר מ1.5 מיליון יחידות. כדי להוריד את היחס הם חייבים לעשות 2 דברים - להעלות ייצור ומחיר במקביל. ברגע שהייצור (היצע) יגיע לרמת הביקוש המחירים ירדו בהדרגה בחזרה. עסקים 101
    סגור
  • 1.
    איזו בעיה. השאלה מטרידה את כולנו
    Hguy 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם ממציאים בעיות . למאסק אין שום בעיה. הוא גר בבית של 50000 דולאר ומניות של 200 מליארד אנחנו בבעיה עם האינפלציה כולל כותב המאמר.
    סגור