רכב
אבל בעולם העסקים: האיש ששינה את תעשיית הרכב הלך לעולמו בגיל 92
אבל נפל על תעשיית הרכב העולמית אחרי שנודע כי אוסמו סוזוקי, אחד האנשים המשפיעים בתולדות עולם הרכב ומי ששימש במשך עשרות שנים כנשיא ענקית הרכב "סוזוקי" והפך אותה למה שהיא היום, הלך לעולמו בגיל 92 אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן. וגם: מה הקשר של האיש שעשה מהפכה בעולם הרכב למדינת ישראל?
אבל נפל בשבוע שעבר על תעשיית הרכב העולמית אחרי שנודע כי אוסמו סוזוקי, אחד האנשים המשפיעים בתולדות עולם הרכב, בעיקר ביפן, הלך לעולמו בגיל 92 אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן.
אוסמו פרץ לתודעה בשנת 1978, אז מונה לנשיא של יצרנית רכב ואופנועים קטנה בשם "סוזוקי", שהייתה אז עוד חברה קטנה מאוד בבעלות בני משפחה בשם סוזוקי. את הקריירה שלו החל בכלל כפקיד בנק אחרי שסיים תואר בלימודי משפטים, ובמסגרת עבודתו פגש את שוקו סוזוקי, אחת מבנות המשפחה המייסדת של יצרנית הרכב הקטנה, אליה נישא כעבור זמן קצר. באופן לא שגרתי קיבל את שם המשפחה שלה והצטרף לעסק המשפחתי.
במרוצת השנים אוסמו סוזוקי כאמור הפך לנשיא שם החברה, והיה אחד מהגורמים העיקריים לכך שהפכה להיות מה שהיא היום - אחת מיצרניות הרכב הגדולות ביותר בעולם. הוא יצא מגבולות יפן והקים מפעלים בפקיסטן, הודו ותאילנד, כשהוא חולש חזק מאוד על השוק האסיאתי.
אוסמו הפך לשם דבר בעולם הרכב ובמשך 40 שנה הוביל את חברת "סוזוקי" להישגים חסרי תקדים והגדיל את מחזור המכירות שלה בעשרות מיליארדי דולרים, כאשר מחברה קטנה הפך אותה במו ידיו לענקית רכב, כאשר הוא דאג לנהל את החברה ביד רמה, לחסוך בהוצאות, לייעל רווחים ולהגדיל מכירות.
עוד ב-
בשנות ה-80 הוא אף היה במוקד של סערה שקשורה בישראל. כנשיא החברה הוא נאלץ להתמודד עם גל של קריאות מהעולם הערבי לחרם על החברה, זאת במידה ותיכנס לשוק הישראלי. למרות זאת, לעומת רוב יצרניות הרכב היפניות, הוא לא נכנע ללחצים ואכן סוזוקי נכנסה לשוק הישראלי תחתיו. הוא הלך לעולמו בבירת יפן, טוקיו, אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.יהא זכרו ברוך! (ל"ת)סתם אחד מהעם 12/2024/30הגב לתגובה זו0 0סגור