רכב

ישראל נכנסת למהפכת הרכב העולמית: היכן יוקם מפעל חדש?

בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים, המפעל החדש למחזור סוללות שיוקם בשדרות צפוי להתחיל בפעילותו ב-2025, מצטרף לשני מפעלים אחרים שכבר נמצאים בשלבי הקמה, ומציב את ישראל בחזית הטכנולוגיה הירוקה העולמית. מי ייקחו חלק בפרויקט?
מערכת ice |  10
רכב חשמלי מדגם Lucid Air (צילום יח"צ)
ישראל עומדת בפתחו של עידן חדש בתעשיית הרכב החשמלי, עם הקמתו הצפויה של מפעל שלישי למחזור סוללות בשדרות. המיזם, בהובלת BRI BATTERY RECYCLING ISRAEL, מסמל צעד משמעותי בהתמודדות עם האתגרים הסביבתיים הנלווים למהפכת הרכב החשמלי.
על פי הפרסום בכלכליסט, בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים, המפעל צפוי להתחיל בפעילותו ב-2025, מצטרף לשני מפעלים אחרים שכבר נמצאים בשלבי הקמה, ומציב את ישראל בחזית הטכנולוגיה הירוקה העולמית. המיזם מאגד תחתיו שחקנים מרכזיים מעולם הרכב והתחבורה, ביניהם דן תחבורה, קבוצת מאיר, וקבוצת סמלת, לצד יזמים מנוסים כמו רון וקסלר ואמיר הדס.

שיתוף הפעולה הייחודי בין גורמים אלו מבטיח לא רק את היתכנותו הכלכלית של הפרויקט, אלא גם את יכולתו לספק פתרון כולל לאתגר מחזור הסוללות. המפעל יציע מגוון שירותים, החל מאיסוף וסיווג סוללות, דרך בחינת אפשרויות לשימוש חוזר, ועד לגריסה ומכירה של חומרי גלם למחזור.
ההתפתחות זו מגיעה על רקע מגמה עולמית של הקשחת הרגולציה בנושא מחזור סוללות רכב חשמלי. האיחוד האירופי, למשל, כבר מקדם רעיון של "דרכון דיגיטלי" לסוללות, המתעד את מקורן ויכולת המחזור שלהן. ישראל, בהקמת תשתית מתקדמת למחזור, מתכוננת לאמץ סטנדרטים דומים, מה שעשוי להפוך אותה למודל עולמי בתחום. זאת, במיוחד לאור העובדה שכיום, ברוב המקרים, סוללות פגומות מיוצאות מהארץ לטיפול במקום אחר.
המהלך מדגים את ההבנה הגוברת בקרב יצרני ויבואני רכב לגבי אחריותם הסביבתית המתרחבת. דן תחבורה, לדוגמה, צפויה להגדיל את צי האוטובוסים החשמליים שלה ל-1,200 יחידות עד סוף 2025, מה שידרוש יכולת מחזור משמעותית עבור סוללות כבדות. ההשקעה במפעל המחזור מבטיחה לא רק עמידה בתקנות עתידיות, אלא גם יתרון תחרותי בשוק המתפתח של תחבורה ירוקה.
מעבר להיבט הסביבתי והרגולטורי, הקמת המפעל צפויה ליצור הזדמנויות כלכליות חדשות. היכולת לייצר "אבקה שחורה" - תוצר מחזור הסוללות - פותחת אפשרויות ליצוא חומרי גלם יקרי ערך ליצרניות סוללות ברחבי העולם. בכך, ישראל לא רק מתמודדת עם אתגר סביבתי מקומי, אלא גם ממצבת את עצמה כשחקן מפתח בשרשרת הערך העולמית של תעשיית הרכב החשמלי. המיזם מדגים כיצד חדשנות טכנולוגית, אחריות סביבתית ויזמות עסקית יכולות להתמזג ליצירת פתרון בר-קיימא לאחד האתגרים המשמעותיים של המאה ה-21.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    מדינה שעושה הכול כדי שאנשים יצרכו בנזין
    רני 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ופה מספרים לנו על מהפכה ירוקה פחחחחח כולנו רוצים לנסוע על חשמל והמדינה לא רוצה
    סגור
  • 9.
    תושבי שדרות רגועים סומכים על תרבות הסמוך הישראלית
    רון 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    4 3
    זו הולכת להיות קומבינת המאה.
    סגור
  • 8.
    יותר שחור מירוק
    שחור 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    3 4
    לא נשמע אקןלוגי
    סגור
  • 7.
    לעבור
    יוני 2 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מספיק עם השטויות רוצים לעבור לירוק לכו תגורו במדבר אין יותר ירוק מזה
    סגור
  • 6.
    אז הבדיחות על אבקת חשמל נהפחות על אמת (ל"ת)
    אנילאנימוס 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 5.
    אסון אקולוגי
    ארתורו 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    6 4
    אלק חזית הטכנולוגיה הירוקה שיקימו את זה במידינות של היצרנים ולא שלנו ב50 מיליון קנו אותנו אסון אקולוגי בטוח
    סגור
  • 4.
    אכב חשמלי כשלון .תוך שנתיים לא יהיה (ל"ת)
    עופר 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 3.
    ומי בסוף ישלם על המחזור של הסוללות?! (ל"ת)
    אריק 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    מה בדיוק ירוק בזה? (ל"ת)
    Xxx 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 1.
    מי הזוכים
    הלוחש לאונקולוג 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בפסולת הליתיום? מי הזוכים למי מטמינים את הרעל בעיר?
    סגור