רכב
ישראל נכנסת למהפכת הרכב העולמית: היכן יוקם מפעל חדש?
בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים, המפעל החדש למחזור סוללות שיוקם בשדרות צפוי להתחיל בפעילותו ב-2025, מצטרף לשני מפעלים אחרים שכבר נמצאים בשלבי הקמה, ומציב את ישראל בחזית הטכנולוגיה הירוקה העולמית. מי ייקחו חלק בפרויקט?
ישראל עומדת בפתחו של עידן חדש בתעשיית הרכב החשמלי, עם הקמתו הצפויה של מפעל שלישי למחזור סוללות בשדרות. המיזם, בהובלת BRI BATTERY RECYCLING ISRAEL, מסמל צעד משמעותי בהתמודדות עם האתגרים הסביבתיים הנלווים למהפכת הרכב החשמלי.
על פי הפרסום בכלכליסט, בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים, המפעל צפוי להתחיל בפעילותו ב-2025, מצטרף לשני מפעלים אחרים שכבר נמצאים בשלבי הקמה, ומציב את ישראל בחזית הטכנולוגיה הירוקה העולמית. המיזם מאגד תחתיו שחקנים מרכזיים מעולם הרכב והתחבורה, ביניהם דן תחבורה, קבוצת מאיר, וקבוצת סמלת, לצד יזמים מנוסים כמו רון וקסלר ואמיר הדס.
שיתוף הפעולה הייחודי בין גורמים אלו מבטיח לא רק את היתכנותו הכלכלית של הפרויקט, אלא גם את יכולתו לספק פתרון כולל לאתגר מחזור הסוללות. המפעל יציע מגוון שירותים, החל מאיסוף וסיווג סוללות, דרך בחינת אפשרויות לשימוש חוזר, ועד לגריסה ומכירה של חומרי גלם למחזור.
ההתפתחות זו מגיעה על רקע מגמה עולמית של הקשחת הרגולציה בנושא מחזור סוללות רכב חשמלי. האיחוד האירופי, למשל, כבר מקדם רעיון של "דרכון דיגיטלי" לסוללות, המתעד את מקורן ויכולת המחזור שלהן. ישראל, בהקמת תשתית מתקדמת למחזור, מתכוננת לאמץ סטנדרטים דומים, מה שעשוי להפוך אותה למודל עולמי בתחום. זאת, במיוחד לאור העובדה שכיום, ברוב המקרים, סוללות פגומות מיוצאות מהארץ לטיפול במקום אחר.
המהלך מדגים את ההבנה הגוברת בקרב יצרני ויבואני רכב לגבי אחריותם הסביבתית המתרחבת. דן תחבורה, לדוגמה, צפויה להגדיל את צי האוטובוסים החשמליים שלה ל-1,200 יחידות עד סוף 2025, מה שידרוש יכולת מחזור משמעותית עבור סוללות כבדות. ההשקעה במפעל המחזור מבטיחה לא רק עמידה בתקנות עתידיות, אלא גם יתרון תחרותי בשוק המתפתח של תחבורה ירוקה.
עוד ב-
מעבר להיבט הסביבתי והרגולטורי, הקמת המפעל צפויה ליצור הזדמנויות כלכליות חדשות. היכולת לייצר "אבקה שחורה" - תוצר מחזור הסוללות - פותחת אפשרויות ליצוא חומרי גלם יקרי ערך ליצרניות סוללות ברחבי העולם. בכך, ישראל לא רק מתמודדת עם אתגר סביבתי מקומי, אלא גם ממצבת את עצמה כשחקן מפתח בשרשרת הערך העולמית של תעשיית הרכב החשמלי. המיזם מדגים כיצד חדשנות טכנולוגית, אחריות סביבתית ויזמות עסקית יכולות להתמזג ליצירת פתרון בר-קיימא לאחד האתגרים המשמעותיים של המאה ה-21.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(15):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
14.במחירי הליתיום היוםברברה 10/2024/05הגב לתגובה זו0 0זול יותר לכרות מהאדמה - לא כלכלי. מסחטה של תקציבי מדינה ופח יקוש למשקיעיםסגור
-
13.הפחמן עבור אמא אדמה הוא כמו חמצן בעבור בני אנושDaniel Junior 09/2024/28הגב לתגובה זו0 0הם עובדים עליכם, מהתלים בכם, ושואבים את כספכם.סגור
-
12.נימבי קלאסי (ל"ת)רן 09/2024/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.מפעלים כאילו מקימים במדינות עולם שלישיגולנצ'יק 09/2024/27הגב לתגובה זו0 0אנחנו בדרך לשם, תודה לביבי הכלבסגור
-
מי אמר לך שאתה חי במדינת עולם ראשון? (ל"ת)עבדול 09/2024/29הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
10.מדינה שעושה הכול כדי שאנשים יצרכו בנזיןרני 09/2024/27הגב לתגובה זו3 4ופה מספרים לנו על מהפכה ירוקה פחחחחח כולנו רוצים לנסוע על חשמל והמדינה לא רוצהסגור
-
9.תושבי שדרות רגועים סומכים על תרבות הסמוך הישראליתרון 09/2024/27הגב לתגובה זו4 3זו הולכת להיות קומבינת המאה.סגור
-
8.יותר שחור מירוקשחור 09/2024/27הגב לתגובה זו3 4לא נשמע אקןלוגיסגור
-
7.לעבוריוני 2 09/2024/27הגב לתגובה זו2 3מספיק עם השטויות רוצים לעבור לירוק לכו תגורו במדבר אין יותר ירוק מזהסגור
-
6.אז הבדיחות על אבקת חשמל נהפחות על אמת (ל"ת)אנילאנימוס 09/2024/27הגב לתגובה זו5 1סגור
-
5.אסון אקולוגיארתורו 09/2024/27הגב לתגובה זו6 4אלק חזית הטכנולוגיה הירוקה שיקימו את זה במידינות של היצרנים ולא שלנו ב50 מיליון קנו אותנו אסון אקולוגי בטוחסגור
-
4.אכב חשמלי כשלון .תוך שנתיים לא יהיה (ל"ת)עופר 09/2024/27הגב לתגובה זו3 3סגור
-
3.ומי בסוף ישלם על המחזור של הסוללות?! (ל"ת)אריק 09/2024/26הגב לתגובה זו4 0סגור
-
2.מה בדיוק ירוק בזה? (ל"ת)Xxx 09/2024/26הגב לתגובה זו4 3סגור
-
1.מי הזוכיםהלוחש לאונקולוג 09/2024/26הגב לתגובה זו5 1בפסולת הליתיום? מי הזוכים למי מטמינים את הרעל בעיר?סגור