רכב
רכבת ישראל בכאוס: הבכירים נוטשים, העובדים בתלונות קשות
החודשים האחרונים הביאו לגל של עזיבות בתפקידים בכירים. במהלך שנת כהונתו של המנכ"ל שיקו זאנה, עזבו היועמ"שית וסמנכ"לי הכספים, המטענים, הדוברות והשיווק. לאחרונה עלו טענות לכאורה על התעמרות מצד מנהלים, כולל התעמרות פיזית ונפשית. ברכבת משיבים: "התלונות נבדקו ולא נמצא חשד"
גורמים טוענים כי סדרת הפרישות המתמשכת של בכירים ברכבת ישראל, עלולה לטלטל את החברה הממשלתית, ולהעמידה בפני שוקת שבורה. העזיבות המרובות של בכירים ושל שומרי סף בתוספת חשדות להתעמרות בעובדים מעוררות, לכאורה, חשש כבד על התרבות הארגונית והשירות לציבור.
על פי דיווח של יפעת ראובן בדה מרקר, החודשים האחרונים הביאו לגל של עזיבות בתפקידים בכירים, כולל סמנכ"לים ויועצים חשובים. עזיבות אלו יוצרות חור בניהול החברה, ומערימות קשיים על תהליך המינוי של מחליפים. בחודש הבא יסגור מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, שנה בתפקידו. במהלך התקופה עזבו את תפקידם יועמ"שית החברה הילה שמיר וסמנכ"ל הכספים רן סטרומזה.
בקרוב יעזבו יורי מורוזוב, סמנכ"ל תחום המטענים, דיב פארג', סמנכ"ל חטיבת נייד, שנכנס לתפקיד רק לפני חצי שנה, יואש בן יצחק סמנכ"ל דוברות שיווק ושירות, שעוזב לאחר חמש שנים בתפקיד, דודו פרץ, ראש מינהלת ואבי עטיה מנהל אגף מחשוב בקרב גורמים ישנה דאגה כי המינויים החדשים יתבצעו על רקע פוליטי ולא מקצועי, דבר שעשוי לפגוע במקצועיות הניהולית וביכולתה של החברה לפעול בצורה תקינה ויעילה.
לאחרונה עלו טענות לכאורה על התעמרות מצד מנהלים, כולל התעמרות פיזית ונפשית. הגורמים לדאגה כוללים את העובדה שהתלונות לא מטופלות כראוי ואת העובדה שהשופטת בדימוס דינה אפרתי, שהייתה אחראית על טיפול בתלונות אלו, הוסרה מתפקידה. נשמעות טענות כי יו"ר הדירקטוריון, משה שמעוני, מנהל בפועל את הרכבת, ומכאן נובעת ההשפעה הגדולה של פוליטיקה על הניהול.
ברכבת מסרו בתגובה לפרסום בדה מרקר: "כלל התלונות נבדקו ולא נמצא כי יש בהן חשד להתעמרות. כל נושא ההתעמרויות בחברה מטופל בדרגים הגבוהים ביותר, נבדק על ידי שופטת בדימוס, ומובא לטיפולם האישי של המנכ"ל וההנהלה הבכירה... מרבית העובדים הפורשים סיימו את הקדנציה שתוכננה על פי הקצובה הקבועה בחוזר רשות החברות, וחלק ביקשו לסיים את תפקידם מסיבות אישיות. בכלל התפקידים בוצעה חפיפה מסודרת לטובת שימור הידע הניהולי והמקצועי והתפקידים אוישו באמצעות ממלאי מקום מקצועיים, שמנהלים את התחומים השונים עד שיסתיימו ההליכים המכרזיים לגיוס הבכירים.
"כלל המכרזים מתנהלים על ידי ועדה מקצועית בראשות מנכ"ל הרכבת ובליווי ייעוץ משפטי, ובחלקן אף בהשתתפות משקיף מרשות החברות, כדי למלא את השורות במהרה בהתאם להנחיות ולתקנות. בסוף כל תהליך מכרזי, המינוי מגיע לאישור הדירקטוריון ולאישור רשות החברות... דירקטוריון החברה הוא מקצועי, ועושה את עבודתו לפי כללי המינהל התקין ועל פי החוק. לכלל המינויים יש תנאי מכרז קשיחים המאושרים על ידי הדירקטוריון ורשות החברות.
עוד ב-
"כלל המינויים נעשים במכרזים פומביים ובליווי צמוד של ייעוץ משפטי ומקצועי, ובחלקם בליווי של משקיף מטעם רשות החברות. הטענה כי היו"ר מעורב במינויים היא טענה שקרית. יו"ר הדירקטוריון שומר על כל כללי המינהל התקין, ועושה הפרדה מוחלטת בין ניהול החברה לבין תפקידי היו"ר והדירקטוריון".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(21):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
18.ח"וליורם 09/2024/10הגב לתגובה זו0 0עזבו. שתויות , העיקר דשמירי. בעלת. הלשון. הפעילה וארוכה. היתה. בהודו. דרך. טילאנד. ולפי זה בצרפת !!!!סגור
-
17.סמנכל כבפיםשרה 09/2024/10הגב לתגובה זו0 0טוב שהחזיקו אותו ארבע שנים.סגור
-
16.טכאמיר 09/2024/10הגב לתגובה זו0 0ממשלת הכאוס השמד והגנוסייד של עם ישראלסגור
-
15.יופי שעפו חלקם היו מנהלים מתעמרים מאודדנה 09/2024/10הגב לתגובה זו3 0חלק מהרשימה היו מנהלים גרועים , אנשים שלכאורה השפילו עובדים , המצב יכול רק להשתפרסגור
-
14.רקבתאיקה 09/2024/10הגב לתגובה זו1 1והשרה מעופפת תרתי משמעסגור
- טען עוד
-
13.הורסים הכל בשיטתיות. לא יאומן. (ל"ת)הנהגה לא ראויה 09/2024/09הגב לתגובה זו1 1סגור
-
12.מירי רקב המושחתת. אפס עשייה.הרס וחורבן (ל"ת)סיון 09/2024/09הגב לתגובה זו2 4סגור
-
יהולמיםפפה 09/2024/09הגב לתגובה זו1 0שומרת על יהולמים..... שלה זרקא ינהלסגור
-
11.קחו דור של מהנדסי תחבורה צעירים ותכשירו אותם (ל"ת)לכולם יש תחליף 09/2024/09הגב לתגובה זו3 0סגור
-
אם כולם בורחים מישם יש להם כנרטה סיבה (ל"ת)הדג מסריח מהראש 09/2024/09הגב לתגובה זו1 1סגור
-
10.רקבתמאיר 09/2024/09הגב לתגובה זו4 3להפריט. את הרכבת .כמו את אל על .תראו איזה שרות אנחנו מקבלים .כן שרות גרוע.אבל בכל זאת צריך להבריא את החברה ....לדעתי זה לא ילך כל עוד הממשלה הזו קיימת.סגור
-
9.אני פנוי להצעות (ל"ת)ששון 09/2024/09הגב לתגובה זו1 0סגור
-
8.רקבת ישראל דינה להיסגר (ל"ת)טומי 09/2024/09הגב לתגובה זו1 2סגור
-
7.רכבתאיצו 09/2024/09הגב לתגובה זו3 3ארגון כושל תחת מכנות ליכוד יקירי מושחת מהיסוד. לפרק, לבנות מחדש. אסור ששיוך מפלגתי יהיה המדד לקבלה כפי שפועל היוםסגור
-
6.ככה זה כשהשרה עסוקה בעיקר בללקק ולטייל (ל"ת)כהן 09/2024/09הגב לתגובה זו5 4סגור
-
5.כשיש שרת תחבורה שעושה רק מינויים פוליטים זה מתפרקכהן 09/2024/09הגב לתגובה זו6 5כמו תאונות הדרכים. יותר חשוב לה יהלומים ולהצטלם ליד ביביסגור
-
4.WhatRoy 09/2024/09הגב לתגובה זו1 1What ??סגור
-
3.לגיטימי לנקות אורוות פעם ב5 שנים עם מנכל חדש. יישר כח ש (ל"ת)יהודי 09/2024/09הגב לתגובה זו7 6סגור
-
2.תחזירו את מייקסנר לניהול, והכל ישתפר... (ל"ת)אני1 09/2024/09הגב לתגובה זו0 5סגור
-
1.אוסף של טיפשיםאורח 09/2024/09הגב לתגובה זו7 3לממשלת ישראל, אין יכולת להועיל למדינת ישראל.סגור
-
הכל הם הורסים. כל חלקה טובה (ל"ת)ממשלה מהגיהנום 09/2024/09הגב לתגובה זו0 2סגור