רכב

רכבת ישראל בכאוס: הבכירים נוטשים, העובדים בתלונות קשות

החודשים האחרונים הביאו לגל של עזיבות בתפקידים בכירים. במהלך שנת כהונתו של המנכ"ל שיקו זאנה, עזבו היועמ"שית וסמנכ"לי הכספים, המטענים, הדוברות והשיווק. לאחרונה עלו טענות לכאורה על התעמרות מצד מנהלים, כולל התעמרות פיזית ונפשית.  ברכבת משיבים: "התלונות נבדקו ולא נמצא חשד"
מערכת ice |  21
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
גורמים טוענים כי סדרת הפרישות המתמשכת של בכירים ברכבת ישראל, עלולה לטלטל את החברה הממשלתית, ולהעמידה בפני שוקת שבורה. העזיבות המרובות של בכירים ושל שומרי סף בתוספת חשדות להתעמרות בעובדים מעוררות, לכאורה, חשש כבד על התרבות הארגונית והשירות לציבור.
על פי דיווח של יפעת ראובן בדה מרקר, החודשים האחרונים הביאו לגל של עזיבות בתפקידים בכירים, כולל סמנכ"לים ויועצים חשובים. עזיבות אלו יוצרות חור בניהול החברה, ומערימות קשיים על תהליך המינוי של מחליפים. בחודש הבא יסגור מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, שנה בתפקידו. במהלך התקופה עזבו את תפקידם יועמ"שית החברה הילה שמיר וסמנכ"ל הכספים רן סטרומזה.
 
בקרוב יעזבו יורי מורוזוב, סמנכ"ל תחום המטענים, דיב פארג', סמנכ"ל חטיבת נייד, שנכנס לתפקיד רק לפני חצי שנה, יואש בן יצחק סמנכ"ל דוברות שיווק ושירות, שעוזב לאחר חמש שנים בתפקיד, דודו פרץ, ראש מינהלת ואבי עטיה מנהל אגף מחשוב בקרב גורמים ישנה דאגה כי המינויים החדשים יתבצעו על רקע פוליטי ולא מקצועי, דבר שעשוי לפגוע במקצועיות הניהולית וביכולתה של החברה לפעול בצורה תקינה ויעילה.
לאחרונה עלו טענות לכאורה על התעמרות מצד מנהלים, כולל התעמרות פיזית ונפשית. הגורמים לדאגה כוללים את העובדה שהתלונות לא מטופלות כראוי ואת העובדה שהשופטת בדימוס דינה אפרתי, שהייתה אחראית על טיפול בתלונות אלו, הוסרה מתפקידה. נשמעות טענות כי יו"ר הדירקטוריון, משה שמעוני, מנהל בפועל את הרכבת, ומכאן נובעת ההשפעה הגדולה של פוליטיקה על הניהול.
 
ברכבת מסרו בתגובה לפרסום בדה מרקר: "כלל התלונות נבדקו ולא נמצא כי יש בהן חשד להתעמרות. כל נושא ההתעמרויות בחברה מטופל בדרגים הגבוהים ביותר, נבדק על ידי שופטת בדימוס, ומובא לטיפולם האישי של המנכ"ל וההנהלה הבכירה... מרבית העובדים הפורשים סיימו את הקדנציה שתוכננה על פי הקצובה הקבועה בחוזר רשות החברות, וחלק ביקשו לסיים את תפקידם מסיבות אישיות. בכלל התפקידים בוצעה חפיפה מסודרת לטובת שימור הידע הניהולי והמקצועי והתפקידים אוישו באמצעות ממלאי מקום מקצועיים, שמנהלים את התחומים השונים עד שיסתיימו ההליכים המכרזיים לגיוס הבכירים.
"כלל המכרזים מתנהלים על ידי ועדה מקצועית בראשות מנכ"ל הרכבת ובליווי ייעוץ משפטי, ובחלקן אף בהשתתפות משקיף מרשות החברות, כדי למלא את השורות במהרה בהתאם להנחיות ולתקנות. בסוף כל תהליך מכרזי, המינוי מגיע לאישור הדירקטוריון ולאישור רשות החברות... דירקטוריון החברה הוא מקצועי, ועושה את עבודתו לפי כללי המינהל התקין ועל פי החוק. לכלל המינויים יש תנאי מכרז קשיחים המאושרים על ידי הדירקטוריון ורשות החברות.
"כלל המינויים נעשים במכרזים פומביים ובליווי צמוד של ייעוץ משפטי ומקצועי, ובחלקם בליווי של משקיף מטעם רשות החברות. הטענה כי היו"ר מעורב במינויים היא טענה שקרית. יו"ר הדירקטוריון שומר על כל כללי המינהל התקין, ועושה הפרדה מוחלטת בין ניהול החברה לבין תפקידי היו"ר והדירקטוריון".
תגובות לכתבה(21):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    ח"ול
    יורם 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עזבו. שתויות , העיקר דשמירי. בעלת. הלשון. הפעילה וארוכה. היתה. בהודו. דרך. טילאנד. ולפי זה בצרפת !!!!
    סגור
  • 17.
    סמנכל כבפים
    שרה 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב שהחזיקו אותו ארבע שנים.
    סגור
  • 16.
    טכ
    אמיר 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשלת הכאוס השמד והגנוסייד של עם ישראל
    סגור
  • 15.
    יופי שעפו חלקם היו מנהלים מתעמרים מאוד
    דנה 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חלק מהרשימה היו מנהלים גרועים , אנשים שלכאורה השפילו עובדים , המצב יכול רק להשתפר
    סגור
  • 14.
    רקבת
    איקה 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    והשרה מעופפת תרתי משמע
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    הורסים הכל בשיטתיות. לא יאומן. (ל"ת)
    הנהגה לא ראויה 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 12.
    מירי רקב המושחתת. אפס עשייה.הרס וחורבן (ל"ת)
    סיון 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • יהולמים
    פפה 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שומרת על יהולמים..... שלה זרקא ינהל
    סגור
  • 11.
    קחו דור של מהנדסי תחבורה צעירים ותכשירו אותם (ל"ת)
    לכולם יש תחליף 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אם כולם בורחים מישם יש להם כנרטה סיבה (ל"ת)
    הדג מסריח מהראש 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 10.
    רקבת
    מאיר 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    4 3
    להפריט. את הרכבת .כמו את אל על .תראו איזה שרות אנחנו מקבלים .כן שרות גרוע.אבל בכל זאת צריך להבריא את החברה ....לדעתי זה לא ילך כל עוד הממשלה הזו קיימת.
    סגור
  • 9.
    אני פנוי להצעות (ל"ת)
    ששון 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    רקבת ישראל דינה להיסגר (ל"ת)
    טומי 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 7.
    רכבת
    איצו 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ארגון כושל תחת מכנות ליכוד יקירי מושחת מהיסוד. לפרק, לבנות מחדש. אסור ששיוך מפלגתי יהיה המדד לקבלה כפי שפועל היום
    סגור
  • 6.
    ככה זה כשהשרה עסוקה בעיקר בללקק ולטייל (ל"ת)
    כהן 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 5.
    כשיש שרת תחבורה שעושה רק מינויים פוליטים זה מתפרק
    כהן 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    6 5
    כמו תאונות הדרכים. יותר חשוב לה יהלומים ולהצטלם ליד ביבי
    סגור
  • 4.
    What
    Roy 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    What ??
    סגור
  • 3.
    לגיטימי לנקות אורוות פעם ב5 שנים עם מנכל חדש. יישר כח ש (ל"ת)
    יהודי 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • 2.
    תחזירו את מייקסנר לניהול, והכל ישתפר... (ל"ת)
    אני1 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 1.
    אוסף של טיפשים
    אורח 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    7 3
    לממשלת ישראל, אין יכולת להועיל למדינת ישראל.
    סגור
  • הכל הם הורסים. כל חלקה טובה (ל"ת)
    ממשלה מהגיהנום 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור