נדל"ן ותשתיות

התעמרות בעובדים ברכבת ישראל? "השפלות, איומים, אווירת פחד"

אחד ממועמדי החברה לתפקיד סמנכ"ל הטכנולוגיות, הוא מנהל אגף שכנגדו הוגשו כ-20 תלונות מעובדים. הטענות: "יחס עוין, הלבנת פנים, הוראות פוגעניות". במכרז פורסם תנאי שלא היה עד כה: אפשרות הגשה על בסיס ניסיון כקצין בדרגת סא"ל ומעלה, קריטריון מתאים לאותו המועמד. רכבת ישראל: "גורמים עלומים פועלים להשחיר הליך תקין"
מערכת ice | 
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
רכבת ישראל תבחר בקרוב סמנכ"ל טכנולוגיות, כאשר אחד המועמדים הוא מנהל אגף כיום שכנגדו הגישו להנהלת הרכבת תלונות מכ-20 עובדים על התעמרות בעובדים. על פי גורמים המעורים בפרטים, יו"ר דירקטוריון הרכבת משה שמעוני תומך במנהל האגף, והוא לכאורה מבקש לדחוף את קידומו לתפקיד סמנכ"ל הטכנולוגיות למרות התלונות.
במכרז החדש יש תנאי שלא היה עד כה במכרזים דומים ברכבת ישראל, והוא אפשרות הגשה על בסיס ניסיון כקצין בדרגת סא"ל ומעלה – דרגתו של אותו מנהל. יש לציין כי ליו"ר דירקטוריון אין סמכות להתערב במינויים בזמן הליך האיתור, אלא רק כאשר המינוי שנבחר על ידי ההנהלה מגיע לאישור הדירקטוריון. 
בהנהלת הרכבת טוענים כי התלונות נועדו למנוע ממנו להיבחר לתפקיד, אך בפועל התלונות לגביו התקבלו חודשים לפני שהמכרז על התפקיד יצא לפועל. על פי חשיפת כלכליסט, מדובר באיש מקצוע ראוי אך בעל בעיית יחסי אנוש. במכתב שנשלח למנכ"ל הרכבת, שיקו ז'אנה, בינואר, ארבעה חודשים לפני פתיחת המכרז לתפקיד הסמנכ"ל, תוארו הטענות להתנהגותו הבעייתית.
"התנהלותו של מנהל האגף מאופיינת ביחס עוין ומתעמר בעובדים ועובדות, לרבות צעקות בפני רבים, הלבנת פנים, גידופים, השפלות, מתן הוראות דרקוניות ופוגעניות, איומים והשראת אווירת פחד בסביבת העבודה... לא בכדי מאז מינויו של מנהל האגף עזבו כ-15 עובדים את האגף, והוגשו תלונות על יחס פוגעני והתעמרות בעבודה". 
 
מנהל האגף המדובר בחר שלא להגיב לכתבה בכלכליסט.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "החברה רואה בצוות העובדים והמנהלים הון אנושי החשוב ביותר בארגון וככזה מפגינה רגישות רבה בטיפול בכל פנייה של אנשי החברה. המכרז לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות נפתח לאחרונה כחלק מפיתוח ארגוני רוחבי שנעשה ברכבת, במסגרתו מושם דגש רב על היבטי טכנולוגיה, חדשנות, אבטחת מידע וסייבר ועוד. הדו״ח המדובר והמידע הינם חסויים ואישיים ואנו פועלים על פי נוהל החברה ובליווי צמוד של שופטת בדימוס. כמו כל המינויים, גם במקרה זה פועלים הנהלת החברה והדירקטוריון ע"פ כל הכללים המחייבים, ובשקיפות מלאה. צר לנו כי גורמים עלומים בעלי אינטרס פועלים להשחיר הליך מכרזי תקין. ההליך המכרזי טרם הסתיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה