השוק

רכבת ישראל מכניסה 1.7 מיליארד שקל – ומדווחת על שיפור בדיוק

רכבת ישראל מסכמת את תוצאותיה לחציון הראשון של שנת 2024 יחד עם העלאת דירוג החברה והאג״ח לדירוג Aaa
מערכת ice |  1
מערך קרונועי ה-IC3 הראשון מס' 01 (צילום פול קוטרל)
רכבת ישראל פרסמה הערב (חמישי) את תוצאותיה לחציון הראשון של שנת 2024, שלדבריה מעידות על מגמה ברורה של חיזוק איתנותה הפיננסית, על רקע כניסתו לתוקף של הסכם ההפעלה והפיתוח שמבטא את תהליך ההתפתחות והייצוב של החברה.
הדוחות מגיעים יום לאחר העלאת דירוג החברה והאג״ח אתמול לדרגת Aaa על ידי חברת הדירוג ״מידרוג״. לצד הסכם ההפעלה, ברכבת מייחסים את התוצאות החיוביות לפעולות רבות בהובלת הנהלת החברה בראשות המנכ"ל שיקו זנה, והדירקטוריון בראשות עו"ד משה שמעוני, אשר כללו שיפור משמעותי בתפעול הרכבות המביא לצמיחה עקבית במספר הנסיעות, האצה של פריסת תשתיות מתקדמות (חישמול, מערכת איתות חדשה וכו'), הפעלה מדורגת של קווים חשמליים חסכוניים יותר הן לרכבת ישראל והן מבחינת פליטת מזהמים, וחתימת הסכם קיבוצי חדש.
את החציון הראשון של 2024 סיימה החברה ברווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של כ-132 מיליון שקלים, בהשוואה לרווח תפעולי תזרימי של 383 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד. סך הכנסות החברה הסתכמו לכ-1.698 מיליארדי שקלים בהשוואה ל- 1.959 מיליארדי שקלים בחציון המקביל אשתקד.
הרווח הכולל עמד על כ-101.769 מיליוני שקלים בהשוואה לרווח כולל של כ-1.081 מיליארדי שקלים בחציון המקביל אשתקד.
הסעת נוסעים: ממוצע הנסיעות היומי בחציון הראשון של 2024 עמד על כ- 266 אלף נסיעות ביממה, בהשוואה לכ-277 אלף נסיעות ביממה בחציון המקביל אשתקד. בחציון הראשון לשנת 2024 בוצעו 31.4 מיליון נסיעות בהשוואה ל-34.4 מיליון נסיעות בחציון המקביל אשתקד.
ההכנסות מהסעת נוסעים בחציון הראשון של 2024 הסתכמו ל-1.495 מיליארדי שקלים, בהשוואה ל-1.697 מיליארדי שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
ממוצע דיוק הרכבות בחציון הראשון לשנת 2024 עמד על 96.8 אחוזים בהשוואה ל-94.1 אחוזים בתקופה המקבילה אשתקד.
שינוע מטענים: בחציון הראשון של 2024 הובילה רכבת ישראל כ-3.1 מיליון טון בהשוואה ל-3 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו בחציון המדווח על 163 מיליוני שקלים בהשוואה ל-218 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הפסדי מגזר המטענים בחציון הראשון של 2024 עמדו על כ-30 מיליוני שקלים, בהשוואה לרווח של 28 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זנה: "למרות האתגרים הרבים העומדים בפני הרכבת, ובדגש על המלחמה וסוגיות הנגזרות ממנה, המשכנו לחזק את איתנותה וחוסנה של רכבת ישראל, לצד שיפור מתמיד בשירות לנוסעים. כל אלו באים לידי ביטוי בדוחות החציוניים החיוביים של החברה, וכן בהעלאת דירוג החברה והאג״ח עליהן דווחנו אתמול. אני מבקש להודות לדירקטוריון החברה, לעובדי הרכבת ולמשרד התחבורה והאוצר על השותפות והרעות בדרך אל הפיכתה של רכבת ישראל לחוד החנית של התחבורה הציבורית בישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גלית
    גלית 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הם מרויחים הרבה מאוד כסף נותנים דירות גרוע. אני נוסעת ברכבת לעבודתי מהדרום למרכז כבר כמעט 15 שנה שירות גרוע קרונות מיושנים רעש לכלוך איחורים השבתות כל פעם מסיבה אחרת.
    סגור