רכב

כנף ציון בתקלה: בפעם השנייה תוך חודשיים - ולפני טיסות נתניהו והרצוג

בשבוע האחרון התגלו שלוש תקלות במטוס כנף ציון, שעתיד לשמש את ראש הממשלה נתניהו ונשיא המדינה הרצוג החודש. מנהל מערך המטוס במשרד ראש הממשלה הודה כי תקלה אחת בלבד נגרמה כתוצאה מגרירה, ותוקנה תוך יום, מבלי שתשפיע על הטיסות המתוכננות

מערכת ice |  3
מטוס כנף ציון (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
בשבוע האחרון התגלו שלוש תקלות במטוס כנף ציון, המטוס הנשיאותי שבו צפויים להשתמש ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג במהלך החודש הקרוב. התקלות התגלו שלושה שבועות לפני טיסת נתניהו וימים ספורים לפני טיסת הרצוג. 
עם זאת, גורם המעורה בפרטים ציין כי התקלה צפויה להיות מתוקנת בתוך יום ולא צפויה להשפיע על הטיסות המתוכננות. את הפרטים הביאה שירית אביטן כהן, הכתבת המדינית של ישראל היום. 
מטוס כנף ציון הוא מטוס נוסעים מדגם בואינג 767-338ER, שבעת רכישתו בידי ישראל היה בן כ-20 שנה מתוכן טס רק 11 שנים. עד לרכישתו על ידי ישראל המטוס היה באחסנה באוסטרליה ובארצות הברית ולאחר הרכישה היה בשיפוץ בישראל
מנהל מערך המטוס במשרד ראש הממשלה הודה כי מדובר בתקלה אחת בלבד, שנגרמה במהלך גרירת המטוס למוסך, כאשר כיסוי קצה הכנף פגע בדלת המוסך. האירוע דווח לרת"א, תוחקר והופקו לקחים. הכנף נבדקה לתקינות בידי מהנדסי התעשייה האווירית לפי הנהלים, וכיסוי קצה הכנף הוחלף.

חשוב לציין, תקלות במטוסים אינן דבר נדיר. כל תקלה מטופלת בהתאם לנהלים של חברת בואינג על ידי צוות התעשייה האווירית, המבטיח את תיקונה ושמירה על תקינות המטוס.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ביבי על הכוונת. הרצוג לא.
    איתי 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם שרה
    סגור
  • 2.
    ברנע
    דרומי 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח הנהג של הגורר היה נחום ברנע
    סגור
  • 1.
    ברנע
    דרומי 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח הנהג של הגורר היה נחום ברנע
    סגור