רכב

ג'ף בזוס משוויץ: כך נראה המטוס הפרטי החדש שלו בשווי 80 מילון דולר

לכם אין כזה: ג'ף בזוס, מייסד אמזון, לקח את ארוסתו ואת המטוס הפרטי החדש והמטורף שלו לסיבוב. למרות ניסיונות לשמור על פרופיל נמוך, מטוס הפאר, שיכול לנוע כמעט במהירות הקול, תועד. 

מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס)
המטוס הפרטי החדש והבוהק של מייסד אמזון, ג'ף בזוס, ששווי 80 מיליון דולר, זוהה ותועד באופן נדיר בשדה התעופה בלוס אנג'לס במהלך סוף השבוע האחרון. לא ברור אם בזוס היה על סיפון הצעצוע הנוצץ והטרי שלו, אבל איל ההון נצפה במהלך אותם ימים בביקור ב-L.A לצד ארוסתו לורן סאנצ'ס. בני הזוג אף יצאו לדייט זוגי עם קריס ג'נר (אימן של בנות קרדשיאן וג'נר) ובן זוגה קורי גמבל.
בזוס ניסה ככל הנראה לשמור בסוד את רכישת המטוס באמצעות התוכנית של מינהל התעופה הפדרלי המאפשרת לבעלי מטוסים להסתיר מידע על כלי הטיס שלהם.
מטוס הגאלפסטרים  G700, בעל המראה המלוטש, יכול לנוע כמעט במהירות הקול ונחשב למטוס העסקים ארוכי הטווח המוביל בעולם. ה-G700 מגיע ל-0.925 מאך (מהירות הקול היא 1 מאך), סדר גודל של 1,142 קילומטר לשעה.
אורכו של המטוס הוא כ-33.5 מטר ומוטת הכנפיים שלו מגיעה ל-31 מטר בערך. החלק הפנימי המרווח של המטוס היוקרתי מצויד בחמישה אזורי מגורים וכולל חדר אירוח פרטי, פינת אוכל, טרקלין ואזור מנוחה לצוות. המושבים בתא הנוסעים עשויים מעור פרימיום בעוד שחללי הפנים מצופים בעץ משובח וגימורים הניתנים להתאמה אישית.
בזוס יכולים ליהנות במטוס גם מיחידת הורים, הכוללת מיטה קבועה, חדר רחצה פרטי צמוד ואפשרות למקלחת בעמידה. המטוס הראוותני כולל גם WiFi במהירות גבוהה, מערכת תאורה המחקה זריחה ושקיעה, בקרת טמפרטורה, זרימת אוויר צח ותא נוסעים שקט.
על פי נתוני JETSPY, המטוס של בזוס ביצע 28 טיסות ב-39 ימים - והותיר טביעת רגל פחמנית של הגדולה פי 17 ממה שהאמריקאי הממוצע פולט בשנה.
לטענת נציגי המיליארדר, בזוס משתמש בדלק תעופה בר-קיימא לנסיעותיו ומשלם עבור קיזוז פחמן, המממן פרויקטים המפחיתים את זיהום גזי החממה ומבטלים את פליטת הפחמן הנוצרת מנסיעות במטוסים וביאכטות שלו.
בזוס, הנחשב לאדם השני בעושרו בעולם עם שווי נקי המוערך ב-202 מיליארד דולר, הוסיף לאחרונה את הגאלפסטרים  לצי שלו הכולל שלושה מטוסים פרטיים נוספים .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה