רכב

תחבורה ציבורית חשמלית לחלוטין עד 2030: כך ישראל נערכת

רשות החשמל חושפת כי בכוונתה להשקיע מעל 700 מיליון שקל בהקמת תשתיות לטעינת רכבים חשמליים. עד 2026 מקווים כי 60% מצי האוטובוסים יעבור חשמול. אחד מהפרויקטים: חניון חנה וסע במהלך היום שהופך למסוף במהלך הלילה
מערכת ice | 
עמדת טעינה לרכב חשמלי (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט)
האם התחבורה הציבורית בישראל בדרך להיות חשמלית לחלוטין? כיצד המדינה נערכת? תכנית שפרסמה רשות החשמל חושפת כי היא מתכוונת להשקיע כ-750 מיליון שקל בתשתיות לטעינת רכבים חשמליים. עוד הודיעה כי בכוונתה להרחיב את התשתיות על מנת לקדם עמדות טעינה עבור כלי רכב חשמליים כחלק ממערך התחבורה הציבורית. על-פי דיווח גלובס, כ-556 מיליון שקל יושקעו בתשתיות פרטיות ואילו שאר הכסף יוקצה לתחום התחבורה הציבורית עד לשנת 2030. 
חברת החשמל מעריכה כי עד סוף העשור יוקמו ברחבי הארץ חניונים עבור תחבורה ציבורית חשמלית. עד סוף העשור, על-פי ההערכות, יהיה צורך בכ-500 חיבורי הזנה עבור כ-660 מתחמי טעינה לכלי רכב ציבוריים חשמליים ברחבי הארץ. היעד של משרד התחבורה עומד על הפיכת 60% מהאוטובוסים לחשמליים עד 2026 ולעבור לתחבורה ציבורית חשמלית בלבד עד שנת 2030. על-פי דיווח גלובס, חברת החשמל דיווחה כי משרד התחבורה בונה בימים אלו 25 חניונים ציבוריים עבור כלי רכב חשמליים. 
אחד מהפרויקטים שנמצא בתכנון הוא מסוף מסוג "חנה וסע" עם עמדות טעינה, שבמהלך היום משמות רכבים פרטיים ואילו בלילה ישמש את האוטובוסים החשמליים. בתחום הרכבים הפרטיים, גלובס דיווחו כי כי משרד האנרגיה מעריך כי עד שנת 2030 בארץ יהיו לפחות מיליון כלי רכב חשמליים. על מנת לאפשר עתיד זה, תידרש עד סוף העשור הקמה של כ-600 ק"מ של כבלים עבור טעינה של המכוניות. 
שוק המכוניות החשמליות העולמי נמצא בטלטלה מסוימת בזמן האחרון. ארצות הברית הטילה מיסים כבדים על מכוניות המיובאות מסין. גם טורקיה המשיכה את המגמה והטילה מיסים על יבוא מכוניות על מנת לעודד יצור מקומי. לאחר מכן, הצטרף גם האיחוד האירופי לסנקציות המוטלות על הרכבים החשמליים המיובאים מסין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה