רכב

מהפכה בנהיגה: התעייפת? תתקשר למוקד שינהג את הרכב מרחוק

חברת הסטארט-אפ הישראלית Ottopia חושפת את הפלטפורמה הראשונה בעולם לנהיגה מרחוק מבוססת בינה מלאכותית. באמצעות רתימת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, הפתרון של אוטופיה מאפשר ליצרני רכב וחברות רכב אוטונומי להציע שירות לנהג מרוחק 'לפי דרישה'
מערכת ice | 
הסטארט אפ הישראלי אוטופיה (צילום Ottopia)
אוטופיה (Ottopia), החברה המובילה בתחום הנהיגה מרחוק (remote driving), הכריזה היום על השקת פלטפורמת הנהיגה מרחוק המונעת על ידי בינה מלאכותית, לצד תוכנית לקוחות חדשה. החברה הממוקמת בתל אביב הוקמה בשנת 2018 וגייסה עד כה כ-26.5 מיליון דולר.
באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של בינה מלאכותית, אופטימיזציית רשת ודחיסת וידאו, הפלטפורמה של Ottopia מאפשרת ליצרני רכב וחברות רכב אוטונומי לשלב בקלות את הטכנולוגיה של החברה ולהציע לצרכנים שירות פרימיום של נהג מרוחק. הפתרון שלה נבדק ביותר מ-20 ערים במהלך 6 שנים וכרגע נמצא בשלבי הטמעה בתהליכי ייצור סדרתי. 
למרות שהושקעו מיליארדי דולרים בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית, חברת הייעוץ הבינלאומית מקינזי צופה שעד שנת 2030 רק 4% מהרכבים החדשים יכללו אוטומציה ברמה 3 או גבוהה יותר, ועד שנת 2035 רק 17% יכללו אוטומציה זו. אוטומציה ברמה 3 מאפשרת לרכבים לבצע את רוב משימות הנהיגה באופן אוטומטי בתנאים מסוימים, אך עדיין דורשת התערבות נהג, מה שאומר שזוהי אינה אוטומציה מלאה. רק רמה 5 נחשבת כאוטומציה מלאה, וגם עד שנת 2035 המומחים לא צופים שזו תתממש.
קטגוריית ה-Remote Driving מוערכת כבר היום בשווי של כ-11 מיליארד דולר, כאשר Ottopia קיבלה הכרה בדוח של חברת הייעוץ האמריקאית המובילה Frost & Sullivan כמובילת השוק, תוך ניצול הכוח המשולב של בני אדם ובינה מלאכותית, כולל אלגוריתמים לחיזוי רשת, תיקון שגיאות מתקדם, וסופר רזולוציה בזמן אמת  (RTSR™), כדי לאפשר למפעילים אנושיים לנהוג מרחוק ברכבים ולגשר באופן יעיל על הפער הקיים באימוץ טכנולוגיה אוטונומית.
"זהו מדע בדיוני שהופך בימים אלו למציאות". אומר עמית רוזנצוויג, מנכ"ל ומייסד חברת Ottopia. "בלחיצת כפתור, מפעיל אנושי מרוחק מתחבר לכל רכב, עם יכולת לנהוג בכל סביבה בבטחה ובדיוק. סקר הצרכנים שלנו גילה שיותר מ-40% מעוניינים להשתמש בנהיגה מרחוק על בסיס שבועי ומוכנים לשלם עבור הנוחות והיתרון העצום של שעות נהיגה רבות שהפתרון יחסוך להם".
הפתרון של Ottopia משתלב בצורה מלאה עם רכיבים קיימים ברכב כמו מצלמות ומודמים במבנה. אופטימיזציית הרשת של החברה משתמשת באלגוריתמים מבוססי בינה מלאכותית ושני חיבורים רגילים של סלולר דור 4. המערכת מזרימה וידיאו בשיהוי נמוך ביותר, ומספקת מידע חזותי מלא על סביבת הרכב. הפתרון עובד עם כמעט כל פלטפורמת מחשוב שקיימת ברכבים מודרניים.
מרכז הבקרה מציע ממשק משתמש מקיף לפעולת הנהיגה מרחוק, ומבטיח ניהול חלק ויעיל. אמצעי בטיחות ואבטחת סייבר מובנים כוללים שיטות לפיתוח תוכנה מאובטח, כמו גם הצפנה ואימות מתקדמים. הארכיטקטורה של הפלטפורמה ואי תלותה בסוג הרכב הספציפי, מאפשרים אינטגרציה קלה עם מערכות צד ג'. תוכנית הלקוחות החדשה של אוטופיה תקל על האינטגרציה עם דגמי רכב חדשניות, ותאפשר ליצרני הרכב להשיק שירות זה מהר יותר עם הצעת ערך טובה יותר מהמתחרים.
השירות החדש מציע הזדמנות משמעותית ליצרני רכב וחברות רכב אוטונומי להגדיל את ההכנסות לאחר מכירת הרכב, ושימור לקוחותיהם עם שירות פרימיום לנהג מרחוק. בניגוד לטכנולוגיית נהיגה אוטונומית שדורשת שינויים משמעותיים בחיישני הרכב ותקורת עלות גבוהה ביותר, הפתרון של Ottopia דורש התאמות מזעריות לחומרה הקיימת של מיליוני מכוניות ומבטיח חסכון רב ונוחות שימוש.
"המשימה שלנו היא לשנות את הדרך בה אנשים וסחורות נעים במרחב. המוצר הראשון שלנו נועד לאפשר לבני אדם הנמצאים במרכז פיקוד ושליטה לשמש כנהג פרטי ע"פ דרישה עבור משימות שונות בנהיגה יום-יומית, כמו מציאת מקום חניה, טעינה, תדלוק, ביקור במוסך, להסיע את הילדים, ואפילו להסיע אתכם כאשר אתם עייפים מכדי לנהוג בעצמכם", אומר  אלכס קירשון, ה-CTO של Ottopia.
לחברה קיימים 9 פטנטים מאושרים ועוד כ-20 שנמצאים בתהליכי אישור. התוכנה של Ottopia נמצאת בשימוש כיום במגוון רחב של כלי רכב, כולל מכוניות, אוטובוסים, משאיות ורכבי שילוח. בין לקוחותיה והשותפים נמנים: Hyundai, Magna International, Deutsche Telekom, EasyMile, MooVita, Serve Robotics, NVIDIA ועוד רבים אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה