רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית: זה מה שיקרה בתחנות האוטובוס בישראל

ארגון נכי הפוליו בישראל הגיע להסכם הסדר עם עיריית טבריה, לפיו היא התחייבה להנגיש 300 תחנות אוטובוס בעיר, ולהקים גן מונגש בהשקעת חצי מיליון שקל. הסיפור המלא לפניכם
מערכת ice |  2
אוטובוסים אילוסטרציה (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
ב-2017, ארגון נכי הפוליו בישראל הגיש תביעה ייצוגית נגד עיריית טבריה, נגד עיריית טבריה, במסגרתה נטען כי העירייה לא מנגישה מספיק את תחנות האוטובוס בעיר. השבוע, הצדדים הגיעו להסדר בבית המשפט המחוזי בנצרת, במסגרתו העירייה חויבה לפעול בתוך שנתיים להנגשת כלל תחנות האוטובוס הפרוסות בעיר, כ-300 במספר, ואף תקצה משרדים ותקיים אירועים לרווחת ציבור הנכים.
על פי הפרסום באתר "פסק דין", התובעים טענו כי העירייה עוברת על החוק בכך שהיא לא מנגישה מספיק את מערך התחבורה הציבורית בעיר עבור נכים תושבי העיר או כאלה שמבקרים בה. במרץ האחרון, בית המשפט אישר את התביעה הייצוגית, אך קבע כי הארגון והנכים לא יקבלו פיצויים כספיים, זאת בשל העובדה כי מדובר בפגיעה באוטונומיה בלבד.
לפיכך, בהסכם ההסדר, מלבד הנגשת התחנות בעיר, נקבע כי עיריית טבריה תשלם כחצי מיליון שקל לטובת הקמת גן ילדים מונגש בעיר. העירייה התחייבה במסגרת ההסכם לדאוג לתחזוקת 300 התחנות שבעיר, ואם תמצא שיש תחנות שלא מונגשות כראוי, היא תפעל בתוך 24 שעות כדי לתקן זאת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הכבוד
    אבי כהן 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל הפועלים להנגשת השירותים
    סגור
  • 1.
    באסה באסה
    באסה 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה באסה לתובעים. בנו על פיצוי כספי. כמקובל בתביעות ייצוגיות. ובסוף קיבלו שיפוצים בקרקע. איזה באסה.
    סגור