רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית: זו העיר שתשתדרג ב-31.5

המסוף החדש ישמש כשער הכניסה והיציאה לעיר חריש וישפר משמעותית את מערך התחבורה הציבורית במרחב העיר חריש. מהמסוף החדש יפעלו קווי אוטובוס בין עירוניים מהערים חיפה, תל אביב, חדרה, רכבת בנימינה, אזור התעשייה קיסריה ורכבת קיסריה-פרדס חנה וכן קווים עירוניים עבור תושבי העיר חריש וסביבתה
מערכת ice |  2
וויפי בתחבורה ציבורית-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עיריית חריש, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וחברת נתיבי איילון, ייפתחו לציבור ביום שישי ה-31.05.2024, את מסוף התחבורה החדש בעיר חריש, עבור משתמשי הדרך ולרווחת הנהגים. המסוף ישמש לאוטובוסים עירוניים ובין עירוניים. מעתה, יוכלו תושבי ותושבות העיר חריש ליהנות מתחבורה ציבורית נגישה, אמינה ומתקדמת.
המסוף החדש ישמש כשער הכניסה והיציאה לעיר חריש וישפר משמעותית את מערך התחבורה הציבורית במרחב העיר חריש. המסוף נבנה על שטח של כ-6 דונמים ומכיל 10 רציפים לשימוש הציבור, אשר דרכם יעברו כ-500 נסיעות יומיות. מהמסוף החדש יפעלו קווי אוטובוס בין עירוניים מהערים חיפה, תל אביב, חדרה, רכבת בנימינה, אזור התעשייה קיסריה ורכבת קיסריה-פרדס חנה וכן קווים עירוניים עבור תושבי העיר חריש וסביבתה. 

במסוף נבנה אולם נוסעים ממוזג ומרווח לטובת הנוסעות והנוסעים. האולם כולל את כל השירותים הדרושים לציבור, ביניהם: מוקד מודיעין, מכונות למכירת כרטיסים, שילוט אלקטרוני, ממכר מזון ושתיה ושירותים ציבוריים נגישים. כמו כן, הוקמה סככת המתנה רחבה המספקת תנאים נוחים בהמתנה לקווים.
במסוף נמצאות 26 עמדות חנייה תפעוליות לאוטובוסים, כאשר בהמשך השנה תושלם התקנת עמדות הטעינה לאוטובוסים חשמליים. בכך, יהפוך מסוף האוטובוסים לחשמלי, שקט ונקי מפליטת מזהמים. לטובת הנהגים ועובדי התחבורה הציבורית, נבנה במסוף מתחם ריענון לנהגים, המאפשר להם מנוחה והתרעננות. בנוסף, על סככת ההמתנה, יוקמו פאנלים סולאריים – במטרה לצמצם את צריכת החשמל של המתחם.
מסוף חריש החדש יאפשר למפעילי התחבורה הציבורית גמישות תפעולית, יסייע במניעת נסיעות סרק בתפוסה נמוכה, ישפר את זמני ההגעה, אמינות השירות ויקל על הגודש בכבישים. המסוף ממוקם במרחק הליכה לשדרה הראשית של העיר, שדרות דרך ארץ, המשלבת מסחר ומגורים. כמו כן, המסוף קרוב לכביש בין-עירוני של הכניסה והיציאה מהעיר (כביש 6353). בעתיד, תוקם תחנת רכבת של המסילה המזרחית בסמוך למסוף.
המסוף הינו חלק מתוכנית אסטרטגית נרחבת של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה הציבורית באמצעות חברת נתיבי איילון, להקמת תשתיות תחבורה ציבורית איכותית בכל רחבי הארץ, שיאפשרו הרחבה ושיפור משמעותיים של השירות והשימוש בתחבורה ציבורית. התוכנית כוללת בנייה של מאות מסופי תחבורה חדישים, פיתוח חניונים ושדרוג תחנות מרכזיות. זאת, תוך מתן דגש על יצירת תשתיות המותאמות לאוטובוסים חשמליים, כאשר המטרה היא להעביר עד שנת 2026 את מרבית הצי העירוני להטענה חשמלית ונקייה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, אל"מ (מיל'), מירי רגב: "מסוף התחבורה הציבורית החדש בחריש ישרת את תושבי העיר והסביבה ויספק להם נגישות משופרת ויעילה לתחבורה ציבורית. השקענו משאבים רבים במטרה להקל על התושבים ולעודד יותר אנשים לנסוע בתחבורה ציבורית. אנו רואים חשיבות רבה בהשקעה בפרויקטים כאלה שמקדמים את התחבורה הציבורית, משפרים את החיבוריות והקישוריות ומעודדים יותר אנשים לוותר על הרכב הפרטי. אני מודה לכל הגורמים שהיו מעורבים בהקמת המסוף ומאחלת לתושבים נסיעות בטוחות ונוחות יותר בעזרת התשתית החדשה".
ראש עיריית חריש, מר יצחק קשת: "פתיחת מסוף התחבורה הציבורית החדש היא צעד נוסף בתהליך הקמת העיר החדשה של ישראל. המסוף מאפשר שיפור משמעותי של שירותי התחבורה לתושבי חריש, ומקדם את הפיכתה של חריש לעיר מרכזית במרחב".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "פתיחת מסוף האוטובוסים המודרני בחריש היא אבן דרך חשובה במאמצינו לשפר את התשתיות התחבורתיות ברחבי המדינה. זהו פרויקט שהוביל המשרד באמצעות חברת נתיבי איילון במשך תקופה ממושכת, בשיתוף פעולה הדוק עם הרשות המקומית והגורמים הנוגעים בדבר. בצעד זה אנו תורמים לצמצום העומסים בכבישים, לשיפור איכות האוויר ולקידום צורות תחבורה ידידותיות יותר לסביבה. המסוף החדש מצויד במערכות מתקדמות ויאפשר חוויית נסיעה משופרת ויעילה יותר עבור הנוסעים".
מנכ"לית חברת נתיבי איילון, אורלי שטרן: "מסוף התחבורה שנפתח בעיר חריש הוא צעד נוסף בפיתוח ושיפור התחבורה הציבורית ברחבי הארץ שאנו מובילים יחד עם משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית. אני רוצה להודות לראש עיריית חריש על שיתוף הפעולה הפורה בכל תהליך הקמת המסוף. כעת, תושבי חריש וסביבתה, יוכלו ליהנות מתחבורה ציבורית יעילה, חוויית שירות מתקדמת וכן מקישוריות תחבורתית טובה יותר ברחבי העיר ומחוצה לה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תחב״צ
    שובל 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם קו נתניה חריש? יש ביקוש רב מאוד
    סגור
  • 1.
    אנחנו בפיגור אדיר בתחבורה הציבורית
    יוכי 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חזרתי מגאורגיה לפני כמה ימים והופתעתי מה שהם עשו ב3 השנים האחרונות . למרות שזו מדינה לא מפותחת כמו ישראל ,בתחבורה הציבורית הם הקדימו אותנו תוך מספר שנים מעטות. הקימו מסלולים ותחנות ואטוטומציה יוצאת מן הכלל
    סגור