רכב

הפרארי האייקונית נחתה לראשונה בישראל: לא תאמינו כמה היא עולה

סמלת מכריזה  על תחילת שיווק הרכב האייקוני, שנחשף במירוץ הפורמולה 1 במיאמי, פרארי 12 צ'ילנדרי לראשונה בגרסאות הקופה והספיידר. מחירו ההתחלתי של הפרארי הייחודי צפוי לעמוד על למעלה מ-3 מיליון שקל
מערכת ice | 
פרארי 12 צילנדרי (צילום פרארי)
סמלת, יבואנית רכבי היוקרה הישראלית, מכריזה על תחילת שיווק הרכב האייקוני, שנחשף במירוץ הפורמולה 1 במיאמי, פרארי 12 צ'ילנדרי לראשונה בגרסאות הקופה והספיידר, נצר חדש לשושלת V12. מחירו ההתחלתי של הפרארי הייחודי צפוי לעמוד על למעלה מ-3 מיליון שקל, בעתיד תפרסם החברה מחירון רשמי. 
עוד בטרם ההשקה הרשמית, סמלת פתחה 7 הזמנות עבור לקוחותיה, וכאמור כל דגם של פרארי הינו הזמנה מיוחדת עבור דרישות הלקוח וניתן לבחור מגוון תוספות ב-3 בתוכניות ההתאמה האישית של פרארי, ה-Atelier, ה, Special Equipment-וה-Tailor Made. צפי המסירות החל מ-2025.
 
הפרארי 12 צ׳ילינדרי (באיטלקית דו-דיצ׳י צ׳ילינדרי – 12 צילינדרים) היא מחווה לשושלת ה-12 צילינדרים של פרארי, שהחלה ב-1947 עם הרכב הראשון של פרארי, ה-125S ומשלב בין דגמי העבר של החברה עם השפה העיצובית החדשה - רכב בעל 2 מושבים עם מרכב אלומיניום חדש הכולל מגוון חידושים.
הדגם החדש מציע את העוצמה המוכרת של פרארי בדמות מנוע V12 אטמוספרי ועוצמתי בנפח 6.5 ליטרים המספק 830 כ״ס ו-67.8 קג״מ. נתונים אלו מאפשרים תאוצה מאפס למאה קמ"ש ב-2.9 שניות ותאוצה מ-200-0 קמ"ש תוך פחות מ-7.9 שניות, כשמהירות הרכב המרבית היא מעל 340 קמ"ש.
פרארי 12 צ'ילנדרי (צילום: פרארי)
המנוע מבוסס על המנוע שהוצא בגרסת המירוץ של ה-812, הקומפטיציונה ומציע לראשונה בפרארי בגרסה לא מוגבלת – קו אדום ב-9,500 סל״ד, עם התאמה לדרישות הזיהום המחמירות החדשות ביותר של האיחוד האירופאי. 
מנוע ה V12-מורכב בעבודת יד במפעל החברה במראנלו ומותקן מאחורי הגלגלים הקדמיים ועמוק מתחת למכסה המנוע החדש, שכמו בפורוסאנגווה ובמונזה – נפתח כלפי חזית הרכב. מיקום המנוע והמכלולים מאפשרים חלוקת משקל אופטימלית של 48.4%/51.6% קדימה אחורה. הרכב החדש מציג בסיס גלגלים קצר ב-2 ס״מ לעומת ה-812, דבר המשפר את הביצועים וההתנהגות של הרכב בצורה משמעותית.
אל מנוע ה-V12 מצטרפת מערכת ההנעה האחורית המתקדמת של פרארי עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני.
פרארי 12 צ'ילנדרי (צילום: פרארי)
בשלדה החדשה מוצגים מספר חידושים ושדרוגים של פרארי כגון מערכת ההיגוי האחורי בגרסה חדשה, חיישן ה ABS Evo-ממשפחת ה-296 לשיפור ההתנהגות בכל מצב נהיגה וכן מערכת ה-Brake By Wire, שמחברת בין מערכת הבלימה לדוושה הבלם בצורה אלקטרונית בלבד ומאפשרת שליטה מיטבית על ביצועי הרכב.
פרארי הקפידה בפיתוח צליל המנוע לשמר את המנגינה הייחודית של רצף הבעירה של 12 הצילינדרים, ביחד עם היכולת של פרארי לשלוט באקוסטיקה של תא הנוסעים. יציאות האגזוז הן זהות לכל אחד מהצילינדרים על מנת לשמר את ההרמוניה המושלמת של 12 הצילינדרים. התוצאה היא צליל מנוע עוצמתי שקיים רק בפרארי, שמתחזק כל הדרך עד לשיא סיבובי המנוע ב-9,500.
מחלקת העיצוב של פרארי, בניצוחו של המעצב הראשי פלאביו מנזוני, פיסלו יצירה חדשה שמאחדת את המורשת העשירה של החברה ביחד עם עיצוב מודרני, אלגנטי ויעיל אווירודינמיות. הממדים, למעט האורך, דומים לקודמותיה אבל החזית המצודדת והפרופיל החלק מדגישים את האלגנטיות של מכוניות הספורט GT של פרארי. 
פרארי 12 צ'ילנדרי (צילום: פרארי)
חזית הרכב מציגה אלמנטים מאוד מפורסמים מדגם הדייטונה 365 GT4 משנות ה-70 הגריל הקדמי כולל פסים דק הכולל את פנסי ה-DRL הרחבים ובין הפנסים ישנו פס שחור שמזכיר את חזית הדייטונה הקלאסית. יחידות התאורה נראות כממשיכות מאחורי הגלגלים הקדמיים מה שיוצר הקבלה לפגושי הכרום המפורסמים משנות ה-60. פתחי האוורור על מכסי המנוע והגריל הרחב מתעלים את האוויר מחזית הרכב אל צדדיו ומעליו בצורה הטובה ביותר.
מאחור, ה-12 צ׳ילינדרי מציגה את העיצוב החדש לפנסים האחוריים של פרארי עם יחידות תאורה צרות במיוחד ופס אור דינמי ביניהן, ומעליהן חלקו העליון של תא המטען מקבל עיצוב ייחודי וטכני בגימור שחור, שכולל גם שתי תעלות אוויר דינמיות המתעלות את האוויר מעל חלקו האחורי של הרכב לפי המהירות לצורך יצירת כוח הצמדה אופטימלי. בגרסת הקופה, בגרסת קופה, ישנה אופציה לגג פנורמי או סיבי פחמן, כאשר גרסת הספיידר עם הגג הנפתח מציגה 2 Buttresses ייחודיות לרכבי הספיידר של פרארי.
את העיצוב החדש משלימים חישוקים בקוטר 21״ מקדימה ומאחורה וכסטנדרט – בלמים קרבון קרמיים המספקים ביצועי בלימה מרשימים – נדרשים רק 31.4 מטרים לעצירה מלאה מ-100 קמ״ש. 
פנים הרכב מזכיר אלמנטים שהוצגו בפורוסאנגווה וכולל 2 מושבי ספורט גדולים ומרווחים, אשר ניתנים לבחירה מעור או אלקנטרה ולשדרוג עם אופציה למסז׳ ואוורור למושבים, לראשונה בפרארי ספורטיבית עם מנוע V12.
פרארי 12 צ'ילנדרי (צילום: פרארי)
כמו שאר דגמי הספורט של פרארי ניתן לבחור מושבי מירוץ מסיבי פחמן ושלל גימורים פנימיים מסיבי פחמן להתאמה אישית. לוח המחוונים עוצב בקפידה וכולל שלושה מסכים דיגיטליים מופרדים לחלוטין – אחד בגודל 16״ לנהג וכולל את כל מערכות הרכב ומד סל״ד גדול במרכזו, מסך תצוגה גדול מול הנוסע בדומה לפורוסאנגווה ולראשונה במכונית ספורט עם מנוע V12 בפרארי - מסך מרכזי השולט על כל מערוכות הרכב, כולל מיזוג, כיוון הכיסאות, מולטימדיה ועוד. 
בתכנון הדינאמיות של ה-12 צ׳ילינדרי החדשה פרארי יישמה מטרה אחת – לשפר את חוויית השימוש שהייתה ב-812 ולהיות ספורטיבית ומהנה לנהיגה. כדי להשיג את המטרה הזו ולייצר רכב שבאמת מקנה ללקוח חוויית פרארי אמיתית, מרגשת, נשלטת ועם ביצועים אדירים, פרארי שילבה את הפיתוחים הבאים בדגם החדש:
מערכות הנהיגה המתקדמות ביותר, שמבוססות על המערוכת משאר רכבי החברה עם התאמה מושלמת לדגם החדש - היגוי אחורי אקטיבי ועצמאי לכל גלגל מה- 812 Competizione  וחיישן השלדה הABS Evo with 6-CDS-, שמגיע היישר מה-296 GTB עטורות השבחים. המערכות החדשות האלו משתלבות ביחד עם שאר מערכות הבקרה ונשלטות כמו שאר הפרארי על ידי כפתור המנטינו שנמצא על ההגה ומשנה את התנהגות הרכב בהתאם לדרישת הנהג.
בזכות המנוע המפורסם, ביחד עם תיבת ההילוכים הכוללת 8 הילוכים ומערכת ההנעה הכפולה מאפשרים להציג את הביצועים הטובים ביותר בסגמנט עם תאוצה של 2.9 שניות למאה קמ״ש וצליל מרגש ומיוחד.
פיתוחים חדשים לשלדה ושימוש בחומרים קלים ותכנון חכם, מביאים למשקל עצמי נמוך יחסית לגודל הרכב – 1,560 ק״ג. התוספת למשקל לעומת ה-812 נדרשת על מנת להציע שימושיות עדיפה ונוחות יום יומית, מה שלקוחות ה-V12 מחפשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה