רכב

ענקית הרכב העולמית חוטפת מכה: המכירות צנחו, המתחרות בשיא

אדריאן הולמרק, שהיה מי ששלט בבנטלי במשך שש שנים, אמר שהמכירות צנחו ב-11% ב-2023, הירידה הראשונה אחרי ארבע שנים רצופות של גידול במכירות. כעת הוא עובר למתחרה אסטון מרטין
מערכת ice | 
רכבים (צילום freepik)
האיש החזק במותג רכבי היוקרה בנטלי, האשים את הירידה במכירות יצרנית רכבי היוקרה הבריטית ב"רמה של רגישות גבוהה מדי" בקרב לקוחותיה העשירים. אדריאן הולמרק, שהיה מי ששלט בבנטלי במשך שש שנים, אמר שהמכירות צנחו ב-11% ב-2023, הירידה הראשונה אחרי ארבע שנים רצופות של גידול במכירות.
"למרות שהלקוחות שלנו עדיין יכולים להרשות לעצמם את המכוניות שלנו, הייתה רמה של רגישות רגשית שהאטה את הביקוש", אמר הולמרק ל-CNN. כעת הוא עובר למתחרה הגדולה אסטון מרטין, החל מאוקטובר הקרוב.

דובר בנטלי אמר לפוסט ביום שישי שהעזיבה של הולמרק לא הייתה קשורה לירידה במכירות. החברה גם ייחסה את המכירות הנמוכות יותר של לקוחותיה העשירים, כשהם מודאגים מ"הנחישות האפשרית של להיראות בבנטלי חדש ונוצץ כאשר חברים, משפחה או עובדים מתמודדים עם קושי כלכלי מוגבר".
בנוסף, הלקוחות רגישים ל"שינוי בריבית, אשר מעלה את התשלומים שלהם כאשר הם מקבלים הצעת מחיר להחלפת רכב. ייתכן שהלקוח יוכל להרשות זאת לעצמו, אבל קצת מתרעם על כך שהוא צריך לשלם יותר. או חושב שהריבית תרד ומחליטה לחכות".
עבור צרכנים בכל רמות ההכנסה, התשלומים החודשיים לרכב הגיעו לרמות שיא בחודשים האחרונים, שכן הפדרל ריזרב שמר על שיעורי הריבית בשיא של 22 שנים בניסיון להקל על האינפלציה. בפגישה האחרונה של הבנקים המרכזיים שהסתיימה ביום רביעי, ריבית המדד של הפד, כצפוי, נשמרה יציב בין 5.25% ל-5.50%, היכן שהיא עמדה מאז יולי.
למרות שמכירות בנטלי ירדו, המתחרה היקרה יותר רולס רויס ​​מכרה מעט יותר מ-6,000 כלי רכב בשנה שעברה - שיא ​​של כל הזמנים עבור יצרנית הרכב, שדגמיה מתומחרים במינימום 350,000 דולר, לפי CNN. בנוסף, קרובת המשפחה של בנטלי, למבורגיני - שגם היא חלק מהמותג של קבוצת פולקסווגן - חוותה בשנה שעברה שיא של כל הזמנים לאחר שמכרה יותר מ-10,000 כלי רכב לראשונה בתולדותיה. גם למבורגיני ופרארי הרוויחו שיא של כ-789 מיליון דולר ו-1.36 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה