רכב

הסינים משתלטים על שוק כלי הרכב החשמליים: הנתונים נחשפים

נתוני מסירות הרכב לחודשים ינואר-פברואר 2024 חושפים כי צפויה להתרחש עלייה בביקוש של רכבים חשמליים המיוצרים בסין. על פי הנתונים, מספר המסירות של הרכבים החשמליים מסתכם בכ-15,289 ומתקיים גידול של כ-40% במסירת הרכבים 

מערכת ice | 
רכבים חשמליים (צילום unsplash)
לאחר שמשרד האנרגיה דיווח בחודש ספטמבר האחרון כי קיימת הערכה שלפיה 90% מכלי הרכב החדשים שימכרו בישראל בשנת 2030 יהיו חשמליים, כעת מאשררים את התחזית המדוברת נתוני מסירות הרכב לחודשים ינואר-פברואר 2024, אשר נחשפו בשבוע שעבר. 
על פי הנתונים שהוצגו בשבוע שעבר, שוק הרכב הישראלי צפוי להתאפיין בביקוש רב ברכבים חשמליים ובעיקר מרכבים מהסוג הזה אשר מיוצרים על ידי סין. מלבד זאת, צוין כי כלל המסירות בשוק הרכבים צנח בחודשיים הראשונים בכ-16.9%, ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
על פי הנתונים, צוין כי מספר מסירות כלי הרכב החשמליים נעמד בכ-15,289, מדובר בעלייה משמעותית של כ-40% לעומת השנה הקודמת בתקופה המקבילה לחודשיים הראשונים. 
מלבד זאת, צוין כי נתח השוק גדל בחודשים ינואר ופברואר בכ-24%, לעומת 14.3% לחודשים המקבילים בשנה הקודמת. כאמור, אחד הנתונים הבולטים נגעו לביקוש הרב שקיים בשוק הישראלי לכלי רכב חשמליים המיוצרים על ידי חברות סיניות מובילות. על פי הנתונים, 7 מתוך 10 חברות מובילות בפילוח שנעשה, הינם חברות סיניות מובילות בענף הרכב. 
כאמור, אותם נתונים המציגים ביקוש רב של כלי רכב חשמליים בכלל וכלי רכב חשמליים מתוצרת סין צוינו על ידי משרד האנרגיה בחודש ספטמבר האחרון. על פי התחזית העדכנית לחדירת כלי רכב חשמליים בארץ, בשנת 2023 שיעור חדירת הרכב החשמלי הסתכם ב- 17%, ואילו בתוך כשנתיים צפוי לטפס מספרם ל-26% מסך מכירות הרכב החדש בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה