רכב

מכה לבעלי הרכבים החשמליים: זה המס החדש שתשלמו בקרוב

למרות שממשלות מעודדות את האזרחים לעבור לשימוש ברכבים חשמליים, הן מפסידות מכך כספי מסים שהן אמורות להרוויח מהמס על הדלק. לפיכך, בישראל כבר הודיעו על מס נסועה שייכנס מ-2026 לכבישים, וגם בקנדה מצאו דרך יצירתית במיוחד לגבות מכם כסף על כך שאתם פשוט נוסעים לכם על הכביש
מערכת ice | 
טסלה מתייקרת (צילום shutterstock, pixabay)
בעלי רכב חשמלי? ייתכן ובקרוב תאלצו לשלם יותר. על אף שמדינות רבות מעודדות את אזרחיהן לעבור ולנסוע במכוניות חשמליות, שמפחיתות את זיהום האוויר, ובנוסף מעודדות  את האזרחים לעבור למקורות אנרגיה מתחדשת, הן שכחו פרט אחד שכנראה מאוד חשוב להן - תשלומי המס על הדלק.
בעקבות המעבר של צרכני רכבים רבים לרכב חשמלי, ישנו פחות שימוש בדלק, וכיוצא מזאת ממשלות מרוויחות פחות כסף ממסים. לפיכך, בישראל כבר הודיעו על מס נסועה חדש, שייכנס לתוקפו בשנת 2026, במסגרתו תאלצו לשלם 10 אגורות על כל קילומטר שתיסעו, וישולם בהתאם למרחק הנסיעה שיעבור הרכב החשמלי שבבעלותכם בכל שנה.
כעת, במדינת אלברטה בקנדה מצאו דרך דומה לגביית כסף על מכוניות חשמליות. מדובר על מס דרכים, במסגרתו כל מי שמחזיק במכונית חשמלית יצטרך לשלם למדינה מס דרכים בשווי של 200 דולר בשנה. לטענתם, התשלום הוא בעקבות הבלאי שגורמות המכוניות הכבדות לכבישים במדינה. 
עם זאת, מדובר על הכנסה מזערית עבור המדינה שמרוויחה כיום כמיליארד דולר בשנה ממסי דלק, כאשר מדובר על רווח של כמיליון דולר בשנה בלבד. האם נראה זאת בקרוב בישראל? ימים יגידו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה