שיווק מעצב מציאות

עולמות השיווק והפרסום ככלי לשינוי חברתי ועיצוב תודעתי – צפו בוועידת שיווק מעצב מציאות

לעולמות השיווק והפרסום השפעה מרכזית על תפישות והתנהגות. עד כמה הם משמעותיים גם בהיבט של יצירת שינוי חברתי ושבירת סטריאוטיפים מגדריים? הצטרפו לוועידת "שיווק מייצר מציאות" של אתר ice – פרויקט מיוחד ליום הגיוון הבינלאומי 2024 

איזה תפקיד ממלאים עולמות השיווק והפרסום בכל הנוגע להשפעה על תפישות חברתיות, יצירת שינוי התנהגותי ושבירת סטראוטיפים? נושא זה, עמד במוקד הוועידה של אתר ice בסימן "שיווק מעצב מציאות" – כחלק מפרויקט מיוחד ליום הגיוון הבינלאומי 2024.
בוועידה נטלו חלק חמישה: אבי לאופר, סמנכ"ל השיווק של שטראוס; ד"ר לירז מרגלית, מומחית בהתנהגות צרכנים ועיצוב תודעה; הפרסומאי ניר רפואה, המשנה למנכ"ל ליאו ברנט ישראל; מומו מהדב, מנכ"ל ארגון "מעלה" לאחריות תאגידית; ויועצת האסטרטגיה והתקשורת טל אלכסנדרוביץ'-שגב, מנכ"לית ובעלים של משרד בן חורין אלכסנדרוביץ'.
ד"ר לירז מרגלית, הסבירה שעל אף כברת הדרך שנעשתה לאורך השנים, סטריאוטיפים מגדריים מופיעים עדיין ברבות מהפרסומות: "כשאנו מסתכלים על מסרים פרסומיים, הרי שקיימים שני רבדים: הרובד הסמוי והרובד הגלוי. אם ניכנס לעומק של הפרסומות וננתח את התוכן והדמויות, נראה שבמסרים הסמויים הגבר עדיין מדבר איתנו על דברים מקצועיים, על כסף. אישה לעומתו, תדבר יותר על עולם התוכן העוסק בהטבות. השורה התחתונה היא שיש עבודה רבה עוד לפנינו".
טל אלכסנדרוביץ'-שגב, הדגישה: "היום לא ניתן להפריד בין הזירות השונות. אין זירה שהיא רק חברתית, רק עסקית או רק צרכנית. הכל משתלב האחד בשני. כשאנחנו מסתכלים על חברה, על מוצר או על קמפיין, הוא חייב לגעת באנשים בכל הכיוונים: גם לרגש, גם לדבר לשכל וגם לתת מידע ונתונים".
ניר רפואה, התמקד בעולם הפרסום המודרני ובאפקט שהוא מייצר: "היום פרסום מודרני משנה תרבות. הוא נועד לעזור למותגים להטמיע את עצמם בתרבות שבה הם פועלים ובתקשורת שיש להם עם הלקוחות, תוך שינוי התרבות. לפרסום החדש יש כוח ואחריות".
אבי לאופר התייחס לאתגר שביצירת מהלך שיווקי-פרסומי עם אימפקט חברתי, שבאותה נשימה גם יביא לחיזוק המותג. לדבריו: "בקבוצת שטראוס חשוב לנו מאוד ללכת עם האמת ועם הערכים שלנו. המהלכים שעשינו בשנים האחרונות, הראו משוואה ברורה של WIN-WIN – גם לעסק וגם לחברה הישראלית".
כדוגמה מייצגת הביא לאופר את הפרסומות לגבינת סימפוניה – ששילבו בין היתר משפחה מהקהילה האתיופית, משפחה בה ההורים כבדי שמיעה ובני זוג גברים. "אחרי כל קמפיין שעשינו, קבלנו פידבקים מאוד חמים", הרחיב לאופר. "לצד זה גם המכירות עלו והנכסיות של המותג התחזקה. המסר הוא ברור: אם עושים מהלכים עסקיים המשלבים גיוון והכלה ברגישות ובשיקול דעת – הרווח הוא של כולם".  
מומו מהדב, יישר קו עם הדברים וציין: "כיום גדלה ההיענות בקרב גופים עסקיים מובילים לשלב גיוון והכלה בקמפיינים השיווקיים שלהם – וההמשכיות היא הכרחית. כאשר יש מדיניות ברורה, הכשרות וגיוון גם בתוך צוותי השיווק – אפשר להתקדם".
צפו בוועידה המלאה.
(בשיתוף קבוצת שטראוס)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה