פרויקטים

נהג חדש: איך לשמור על הילד ולהוריד את מפלס החרדה

הכירו את הפתרון שמוזיל את עלות הביטוח לנהגים צעירים, ומאפשר להורים המודאגים קצת יותר שלווה

בשיתוף ביטוח ישיר | 
צילום shutterstock
לפעמים נדמה שהתרגלנו לנסיעה בכבישים בליווי צפירות, עקיפות מסוכנות ורכבים שעוצרים במקומות אסורים, אבל העובדה שחוסר האדיבות בכבישי ישראל הפכה לשגרה, עדיין לא הופכת אותה לנורמלית. אנחנו נזכרים בזה בכל מפגש עם תיירים, כשהדבר הראשון שיש להם להגיד על חיי היום יום בישראל הוא לרוב משהו בסגנון של "אתם נוהגים כמו משוגעים".
האלימות הגוברת בכבישים בהחלט מתבטאת גם במספרים. על פי עמותת  אור ירוק, יש השנה עלייה של 18% בתאונות דרכים קטלניות, ועלייה של 19% במספר ההרוגים לעומת השנה שעברה. בין אם מדובר במפלס החרדה הגובר, בתשתיות הלקויות או בעובדה שאנשים פשוט חסרי סובלנות, זוהי השנה הקטלנית ביותר בכבישים בעשרים השנים האחרונות.
נהגים צעירים מסוכנים יותר לעצמם ולסביבה
הנתונים אפילו מחמירים כאשר מסתכלים על נהגים צעירים (עד גיל 24). על פי עמותת אור ירוק, בשנה שעברה 29% מההרוגים היו נהגים צעירים - יותר מפי 2 מחלקם באוכלוסיית הנהגים הכללית. באופן כללי, נהגים צעירים מעורבים ביותר תאונות דרכים, עניין שמציב את ישראל במקום ה-30 מתוך 32 מדינות אירופה, בשיעור תאונות הדרכים הקטלניות בקרב נהגים צעירים.
הורים במדינת ישראל בהחלט מודעים לסכנה האורבת לנהגים צעירים בכבישים, אבל הם די חסרי אונים מול הדחיפות של הילדים להשתמש ברכב. למשל חיילים שחוזרים הביתה לסוף שבוע קצר, רוצים לנצל את הזמן באופן מקסימלי. הם קמים מוקדם בבוקר, הולכים לים אחרי הצהריים ואז יוצאים בערב למסיבה עד אור הבוקר. בדרך חזרה, גורמים כמו חוסר ניסיון, עייפות ואלכוהול יוצרים סיטואציה מסוכנת עבורם, ועבור נהגים אחרים.

קרדיט: Shutterstock
ביטוח רכב לנהגים צעירים יקר יותר
בעיה נוספת היא שחברות הביטוח חייבות לתמחר את הסיכון הגלום בביטוח נהגים צעירים, ולכן מחיר הביטוח עבורם יקר יותר. כך יוצא שלעיתים הורים אינם יכולים לעמוד בהוצאה הגבוהה של הוספת הנהג הצעיר לפוליסה, ואז לא רק שהנהגים הצעירים לא יכולים להתנייד בכוחות עצמם, אלא גם נמנעת מהם האפשרות לצבור ניסיון עם קבלת הרישיון, ולהפוך לנהגים טובים יותר.
ישיר צעיר – משלמים רק על מה שנוסעים
במרבית חברות הביטוח קיים כיסוי זמני שמאפשר את הוספת הנהג הצעיר למספר ימים מוגבל, שהוא מצוין למקרים בהם הנהג הצעיר הוא חייל למשל, שחוזר פעם בשבועיים הביתה בסוף השבוע ורוצה להשתמש ברכב המשפחתי. אבל מה עושים במידה והנהג הצעיר נמצא בבית בקביעות ורוצה להשתמש ברכב?

קרדיט: Shutterstock
חברת ביטוח ישיר הבינה שיש פה בעיה מורכבת שמצריכה פתרון יצירתי ולכן מציעה למבוטחיה את "ישיר צעיר" – כיסוי ביטוחי משתלם לנהגים צעירים. איך זה עובד? במסגרת ביטוח מקיף קיים, מצטרפים למסלול ישיר צעיר, מפעילים אפליקציה ייעודית בתחילת הנסיעה ואז משלמים רק על מה שנוסעים.
עלות השימוש של ישיר צעיר היא שקל אחד לקילומטר, בעלות חודשית מינימלית של ארבעים שקלים בלבד. כלומר במקום לשלם על תקופת ביטוח מלאה עבור הנהג הצעיר, משלמים רק על מה שהוא נסע בפועל, והביטוח המקיף נשאר במחיר זהה למה שהייתם משלמים, ללא הנהגים הצעירים.
מידע מפורט על איכות הנהיגה
מאחר ומדובר בפתרון טכנולוגי, אפליקציית ישיר צעיר יודעת לספק מידע חשוב לגבי איכות הנהיגה של הנהג הצעיר, כמו האם הייתה נסיעה במהירות מופרזת, או האם בוצעו האצות מסוכנות, סיבובים חדים או בלימות פתאומיות, כאשר בסיום הנסיעה מתקבל ציון כללי שמשכלל את כל הנתונים יחדיו במטרה ללמוד ולשפר הרגלי הנהיגה של הנהג הצעיר בטווח הרחוק.
בשורה התחתונה,
נהגים צעירים מעורבים ביותר תאונות דרכים קטלניות ביחס לחלקם באוכלוסייה, ולכן ביטוח הרכב יקר יותר עבורם. מסלול ישיר צעיר, שניתן להוספה במסגרת ביטוח מקיף קיים, מאפשר לנהגים צעירים לנהוג בחיסכון, ולהורים שלהם לדעת בביטחון שהם מקבלים תמונה מלאה לגבי איכות הנהיגה של הילדים שלהם. בקיצור - מפעילים, נוסעים, חוסכים ולא דואגים.  
(בשיתוף ביטוח ישיר)