שיווק ופרסום

אשת השיווק של החודש: עינת מוסקוביץ מאסם נסטלה

בתקופה מורכבת ומאתגרת, באסם נסטלה לקחו על עצמם משימה לא פשוטה. התוצאה: הקמפיין המרגש לבמבה, שייצג המון אותנטיות וחיבור, במיוחד עם השיר "זה לא פשוט להיות כאן ילד" בביצועו של אליעד נחום. על הבחירה, האסטרטגיה ועל הביצוע - עינת מוסקוביץ, מנהלת הפעילות של החטיפים באסם נסטלה - אשת השיווק של ice לחודש ינואר
מערכת ice |  3
עינת מוסקוביץ, מנהלת פעילות חטיבת החטיפים באסם-נסטלה (צילום אפרת קופר, פלאש 90/ אבשלום ששוני, יחצ)
הקמפיין הבולט במהלך חודש ינואר הוא ללא ספק של אסם נסטלה לחטיף הבמבה הנוסטלגי. יחד עם משרד הפרסום מקאן, נוצר קליק ייחודי בתקופה כל כך מורכבת ומצב שהצריך חשיבה מאוד ייחודית לפיצוח הנכון. 
בחירת השיר "זה לא פשוט להיות כאן ילד" בביצועו של הפרזנטור אליעד נחום, בפרסומת שמדברת למבוגרים וילדים כאחד, הייתה מה שהצופים היו צריכים באותה שעה. באסם נסטלה החליטו להיענות לאתגר הלא פשוט של העלאת המורל, והיו הראשונים שפנו גם לילדים, ולקחת מותג שבדרך כלל מייצר המון שמחה סביבו, ולהפוך אותו למרגש ומחבר - היה אתגר אמיתי, שעבר באופן הכי מדוייק ונכון שאפשר. מי שאמונה מאחורי הקלעים על כל המהלך היא עינת מוסקוביץ - מנהלת הפעילות של החטיפים באסם נסטלה - אשת השיווק של חודש ינואר.
מי את עינת מוסקוביץ?
אני עינת מוסקוביץ, מנהלת פעילות החטיפים באסם נסטלה בשלוש השנים האחרונות, לפני כן מילאתי מגוון תפקידי שיווק בקבוצת אסם נסטלה – במטרנה, טבעול ובחטיבה הקולינארית. בעלת תואר שני במנהל עסקים.
אני אמא של נגה, מאי ויהלי ונשואה לאיתן, אנחנו גרים במושב טל שחר ואני נהנית מאוד מהקירבה לטבע ולירוק, שמכניסה שקט למציאות הדינמית בה אני עובדת.
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
מאז ומתמיד  נמשכתי מאוד לפרסומות. בזמן שאנשים אחרים לפעמים זפזפו בזמן הפסקת הפרסומות, אני דווקא מאלה שהעבירו לערוץ בזמן שיש פרסומות. הבנתי כבר בגיל צעיר את הכוח העצום הטמון בשיווק בפתרון בעיות בדרך יצירתית, החיבור להתנהגות צרכנים ואת התפקיד והאחריות שיש למותגים בעולם והתאהבתי בזה. ברמה האישית, אחד הדברים שמרגשים אותי זה לראות על המדף בסופר מוצר שעבדנו עליו מאוד קשה (לפעמים גם במשך כמה שנים) וזו זכות מבחינתי לראות שאנשים שמחים ומתרגשים ממוצרים חדשים שאנחנו משיקים.
 
מה גרם לכם לבחור דווקא את השיר הזה?
בשבעה באוקטובר כולנו התעוררנו למציאות מטלטלת שתפסה אותנו לא מוכנים ובעיקר כואבים ועצובים. אחד הדברים שעשינו מהר מאוד באסם היה להבין כיצד אנחנו מספקים ביטחון תזונתי לתושבי המדינה,  וכבר באותו השבוע  יצאנו לסייע במפעלים השונים בשביל להמשיך ולייצר את המוצרים שכולנו אוהבים. בהמשך החלטנו להוציא לשטח את מרכז המבקרים של במבה, שפועל בשגרה בקרית גת, ולהגיע אל בתי הארחה שבהם נמצאות המשפחות שנאלצו להתפנות מבתיהן. צוות מרכז המבקרים עטף באהבה את המשפחות, עם פעילויות הפוגה, הפתעות והרבה במבה.
ככל שהזמן עבר, הבנו כי יש לנו גם אחריות, בתור מותג ישראלי, ושעלינו למלא תפקיד בהעלאת המורל. על מנת לעשות זאת גייסנו את במבה, המותג הכי אהוב בישראל, שמביא איתו פרספקטיבה אופטימית. לקחנו על עצמנו את המשימה להזכיר לישראלים שעם כמה שלא פשוט פה, עדיין אין כמו ישראל ואין על הביחד שלנו. זה מסר שמצד אחד פוגש את הצורך בהעלאת המורל ומצד שני את ערכי התפקיד המותג של במבה.
יחד עם זאת, אני חייבת להגיד שזה היה לא פשוט בכלל. המותג במבה הוא תמיד שמח ובכל פרסומת עד כה השתמשנו בשיר האייקוני "אין כמו במבה", הבנו שכעת זה לא הזמן לכך ועלינו לוותר על נוכחות המותג ולשים בפרונט את המסרים והאופטימיות ש"אין על ישראל" בשביל להרים אפילו במעט את המורל ולתת שביב של אופטימיות.
בחרנו את השיר "זה לא פשוט להיות כאן ילד", שיר שנכתב על ידי ילדה בת 12 לפסטיגל 1997 ומציג את נקודת המבט של הילדים בישראל ובעצם, מה שהיה נכון אז נכון אפילו עוד יותר גם היום: אמנם לא פשוט להיות פה ילד אבל אין כמו לגדול פה. האמנו שלמסר הזה כל אחד יכול להתחבר במהירות. בנוסף, חברנו לאליעד נחום שמוביל בשנה האחרונה את המותג לצד התינוק של במבה ויצרנו דואט שריגש מדינה שלמה. אליעד נחום מציג משהו שהוא אמיתי, ישראלי, צנוע ומחזיר את כולנו לילדות ויחד עם התינוק הזכיר לכולנו את האופטימיות שבתוכנו ומיד הבנו שיש משהו נכון בחיבור.
 
מה היו התגובות שקיבלת מהקמפיין?
בדרך כלל, עבודה על קמפיינים היא עבודה ארוכה ופה הבנו כי לטיימינג יש משמעות ועלינו לעלות עם הקמפיין יחסית במהירות. אני חייבת לשבח את משרד הפרסום מקאן שעשה עבודה מדהימה בזמן אפס ויחד איתם, יצאנו לדרך. שאלת המפתח שלנו הייתה האם הקמפיין יצליח להעביראת תחושת התקווה לצד העצב,  והתגובות לא איחרו להגיע וריגשו אותנו עד מאוד. גם אצלנו, במהלך העבודה על הקמפיין היו לא מעט דמעות. כשהקמפיין היה על המסך פתאום קיבלנו פידבקים של אנשים שאמרו שהפרסומת נגעה בהם מאוד ושבכו מהתרגשות. מה שהיה יותר מיוחד היה העובדה שהתגובה הגיעה מכל קצוות האוכלוסייה - ילדים, מבוגרים, צעירים שהחלו לשמוע את השיר שוב.
 
מהו מנהל/ת שיווק טוב ומקצועי בעינייך?
בעיני על מנהל שיווק טוב לדעת תמיד לאתגר את החשיבה, את הנחות היסוד ואת האנשים.
אני מאמינה בעבודה על פי אסטרטגיה שהיא מובנית וסדורה ונשענת על נתונים ומחקרים, כי חשוב תמיד לבדוק מה הצרכנים שלנו חושבים ומרגישים. בנוסף, עלינו לזכור תמיד להתחבר למטרות העסקיות של החברה.
לצד זאת, כדאי להיות גמישים, לשמור על ראש פתוח ולדעת לשנות דברים תוך כדי תנועה ולהתאים את המסרים למציאות המשתנה. הטיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת זה להנות באמת ממה שעושים.
איזה טיפ היית נותנת למנהל/ת שיווק בתחילת דרכו?
ללמוד הרבה, להיות קשוב ומחובר לשטח- הרבה פעמים הרעיונות הכי גדולים מגיעים דווקא מאנשי השטח.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תצטרכי לעבוד קשה להפחית מחירים ועלויות (ל"ת)
    מאיר אימבר 02/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כל עוד אתם מממנים את ערוץ 14 לא נקנה במבה (ל"ת)
    קורעת תחת הנטל 02/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    שיטת השיווק היא אנחנו באסם נעלה כל רגע
    אלי קופטר 02/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את המחירים ואתם הפראיירים הישראלים תמשיכו לקנות
    סגור